..: České dráhy nově nabízí Včasné jízdenky do Evropy i do 1. třídy :..

Koláž jízdních dokladů, foto: Aleš Petrovský Praha — Příchod nového grafikonu železniční dopravy, který proběhl tuto neděli 13. prosince, se nenesl pouze ve znamení změn jízdních řádů a časových poloh jednotlivých vlaků, ale i změn tarifních. Kromě drobných úprav v tarifu pro vnitrostátní přepravu (TR10) České dráhy ve spolupráci se zahraničními dopravci přistoupily také ke změnám v cenotvorbě jízdenek do zahraničí. Zatím v zásadě nijak hlasitě nepublikovanou, ale velice zajímavou věcí je rozsáhlejší zavedení kontingentních Včasných jízdenek Evropa v 1. třídě. Zatímco dříve tak cestující při využití první třídy platil několikanásobně více, protože do „jedničky“ neexistovaly ze strany Českých drah až na výjimky žádné akční nabídky, nyní může být možnost vyššího komfortu za přijatelný příplatek atraktivnější pro daleko širší spektrum zákazníků. Pro cestující z řad našich západních sousedů přitom podobné nabídky nejsou žádnou novinkou, například německý dopravce Deutsche Bahn či rakouské ÖBB akční nabídky do 1. třídy mají v mezinárodní i ve vnitrostátní přepravě již delší dobu.

Interiér 1. třídy v soupravě Railjet ÖBB, foto: Georgo Výhodnost nových jízdenek si můžeme ukázat například na typické trase Praha - Vídeň s nákupem přibližně týden předem. Včasná jízdenka do 2. třídy vyjde na 524 až 938 korun, v závislosti na použitém vlaku, do té první pak stojí u všech vlaků v tuto chvíli 1076 Kč, což již není takový rozdíl. Oproti tomu v minulosti stála Včasná jízdenka přibližně stejnou sumu, ale do 1. třídy bylo nutné zakoupit běžný doklad, který bez různého dělení jízdenek či dalších slev vyšel na cca 1786 Kč, což byl téměř 3,5 násobek oproti nejlevnějšímu tarifu 2. třídy.

Naproti tomu ve vnitrostátní dopravě zatím žádné Včasné či Akční jízdenky do 1. třídy České dráhy nezavádějí. I tak se ale řadě cestujících může od nového jízdního řádu cestování vyšší třídou zlevnit. Nově je totiž běžné jízdné do 1. třídy vypočítáváno jako 1,3 násobek jízdného 2. třídy při jakékoliv vzdálenosti, zatímco doposud to byl při vzdálenosti do 120 km 1,5 násobek.

Zdroje: České dráhy, Zvláštní ujednání ČD pro mezinárodní přepravu (ZUJ)


Michal Jaroš Poslat mail autorovi | 14.12.2015 (18:00)
Zusammenhängende Nachrichtenopen/close

Weitere von Dopravci Tarify

Weitere aus Evropa Česká republika (celá)


  1 2      Zpráv na stránku:   
Registrierter Benutzer Honza  mail  
18.12.2015 (21:09)  
Takže když mi průvodčí vydá blbou jízdenku a vytiskne ten papírek, se kterým musím jít do pokladny, tak už mi to nevrátěj?
17.12.2015 (17:15)  
R.U.R.: Moje řeč. Do spuštění bodů jsem si jízdenky moc online nekupoval, v podstatě tak nějak, jak to vyšlo. Někdy v podstatě jen kvůli místence zdarma a tím pádem garanci místa k sezení. Co ale ČD zavedly tento systém, tak už většinu jízdenek kupuji přes eShop - samozřejmě taky proto, že ve vlaku jen ukážu In Kartu a je vystaráno...
Registrierter Benutzer R.U.R.  mail  
17.12.2015 (17:10)  
Ooow, něco co jsem se nikde online nedočet (až v SPPO když mě to postihlo): od neděle je vrácení na EPIK beze srážky jen když se to vrátí nejpozdějc v den předcházející prvnímu dni platnosti. Tak to už neni tak supr jak to bejvalo. Možná to lidi zneužívali. Škoda.
Registrierter Benutzer R.U.R.  mail  
17.12.2015 (1:46)  
Honza: No já mám na EPIKu asi 2000 co mi tam zbyly z dob kdy se eshopové jízdenky musely tisknout a za platby z EPIKu byly bonusy (kreativní a výkonový, jestli se nepletu, jeden za nákup v automatu a druhej za platbu EPIKem, ale fakt už nevím kterej byl kterej). Navíc mi tam občas něco přibude za vrácené jízdenky.
Od té doby co jde koupit jízdenka na eshopu bez toho aby se muselo něco tisknout a obvykle fakt stačí jen předložit inkartu, jsou za to ČD body, sem tam ještě něco k tomu (třeba e-kniha zdarma), a při nevyužití to jde vrátit beze srážek, tak vlastně kromě "náhlých" cest už nenakupuju jinak než přes eshop (a kdybych měl smartphone, tak asi i ty náhlé cesty řeším na něm a ne na pokladně).
No třeba ještě někdy přijde ten poslední chybějící dílek, totiž že půjde platit na eshopu z EPIKu, jedině tak by pro mě EPIK zase získal smysl.
17.12.2015 (0:09)  
V dubnu poběžím maraton ve Vídni. S IN100 mi přijde akční do jedničky Praha - Vídeň na nic. A z Brna nebo Břeclavi to nabízí jen: Mezinárodní jízdenka, 1. třída. Nebo je 627 Kč už je ta akční cena?
Registrierter Benutzer Honza  mail  
16.12.2015 (22:59)  
Josef Petrák: to teda nelíbí. E shop nepoužívám. Nejdříve zrušili v tichosti bonus za nákup v UNIPAJ a za nedlouho i za nákup elektronickou peneženkou na POPce nebo pokladně :-(
Proč já tu elektronickou peněženku vlastně stále používám? Nějak z nostalgie asi.
Registrierter Benutzer M 
16.12.2015 (16:27)  
Jo, SC je i s mistenkou (IC bez)
Olomouc-Ostrava (SC) je jeste lepsi: 60 (2.tr.) - 217 (1.tr.)
SC=pendolino, IC=ostatni
15.12.2015 (21:25)  
Honza: ČD Body se nelíbí? :)
Registrierter Benutzer Honza  mail  
15.12.2015 (18:57)  
Kdyby radši zavedli zpátky ČD bonus.
15.12.2015 (8:52)  
M: To je cena SC i s místenkou?
  1 2      Zpráv na stránku:   

Kommentare äußern den Ansicht der Leser.
ŽelPage übernimmt keine Haftung für deren Inhalt.

- Korrespondent oder ŽP Mitglied, - Editor oder ŽP Admin

Kommentar hinzufügen
Kommentare dürfen nur registrierte Benutzer senden.
Bevor Sie Kommentieren, melden Sie sich bitte an oder registrieren Sie sich.
Anmelden
 
 
  
 
   Registrieren

© 2001 - 2024 ŽelPage - Webmaster


Info
informacni okenko