..: Tendr na krnovské rychlíky byl zrušen kvůli vyřazení Arrivy :..

Ministerstvo dopravy ČR, foto: MD ČRPraha — V prosinci 2014 měl provoz na dotované lince R27 (Olomouc - Krnov - Opava - Ostrava) převzít nový dopravce, vzešlý z veřejné soutěže. To se ale s velkou pravděpodobností nestane, neboť intenzivně sledovaný tendr na krnovské rychlíky byl dnes ministerstvem dopravy v souladu se zákony zrušen. Důvodem je setrvání pouze jediného účastníka výběrového řízení, společnosti Regiojet, zatímco konkurenční firma Arriva vlaky byla vyřazena kvůli nedodání podkladů o odborné způsobilosti zaměstnanců k provozování dopravy. Pokud Arriva nepodá odvolání proti tomuto rozhodnutí, dojde s největší pravděpodobností k vypsání nového výběrového řízení. Do hry se tak znovu dostanou České dráhy, které od účasti v soutěži upustily kvůli zrušenému výběrového řízení na dodávku nových vlaků pro tuto linku.

Zdroj: E15.cz


RaPa Poslat mail autorovi | 13.2.2013 (11:43)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Dopravci Legislativa

Další z regionu ČR Moravskoslezský ČR Olomoucký


  1 ... 3 4 5 6 7      Zpráv na stránku:   
registrovaný uživatel bugear 
13.02.2013 (20:46)  
@Juraj Kováč: Jen je trochu zajímavé, že přesunem k ČD ty peníze zůstávají veřejné, kdežto stejným přesunem k soukromníkovi najednou veřejné být přestávají. ;)
@JOHNZ: Přezkoumání je možné zahájit nejen po stížnosti potenciálního dodavatele. Ale rozhodně nebylo v Jančurově zájmu naštvat si OeBB.
@zirecek: Podle mých informací jsou ceny RJ oproti českodrážním několikanásobně vyšší. Ale máte šanci mi to vyvrátit.
@Já 1: VŘ na Bmz by se dalo provést stejným způsobem i v současnosti.
@Petr Mareš: GWTR a Viamont jedno jest.
registrovaný uživatel ikkyu 
13.02.2013 (20:46)  
BTW nevíte někdo, jestli se na té trati neuvažovalo o zvyšování rychlostí? Tuhle jsem tam jel, a hlavně před Olomoucí a pak mezi Bruntálem a Moravským Berounem mi přišlo, že tam až tak moc oblouků není, aby se tam muselo jezdit 60-70.
registrovaný uživatel Petr Mareš  mail  
13.02.2013 (20:26)  
Borovička: Je jich minimálně sedm: RJ, Leoš, ČD, Arriva, Abelio, GW Train Regio, Viamont, ... Dokumentaci s zadáním si vyzvedlo deset společností.
13.02.2013 (20:20)  
Volný trh je fakt v pořádku,ale ZA SOUČASNÉ PRÁVNÍ ÚPRAVY je to asi na železnici opravdu nesmysl.
13.02.2013 (20:13)  
Zirecek: Když už tu píšeš tu pohádku o tom, jak ten zlý Jančura ukradl ten super nápad chudákům ČD a před nosem jim koupil ty Rakouské ojetiny...
A co ve Švýcarsku, tak taky Jančura předběhl ČD s tím nákupem ojetin?
13.02.2013 (19:30)  
Mareš: A kdo další se jako přihlásí? Hráčů je málo, to taky musíte mít s čím hrát. A pokud se proti ČD postaví jen žlutej, tak ČD karty raději nerozdají a mají své jistý (díky překrásnému zákonu našich supervzdělaných zákonodárců).
registrovaný uživatel Petr Mareš  mail  
13.02.2013 (18:13)  
Já 1: Vzájemné uznávání dokladů, je součástí výběrka, takže to je povinnost všechny dopravce, tam problém není.

Problém je počet zájemců. Dva je žalostně málo, zvlášť, když spolu normálně spolupracují. V druhém kole snad bude víc zájemců a taky větší tlak na cenu. A snad vyhrají naše, tedy České dráhy :)
registrovaný uživatel Já 1 
13.02.2013 (17:43)  
ČD od začátku deklarovali že z rakouska chtěli pouze Béčka, jančura pak koupil A a AB které tam zbyly.Na těch 32 ojetých Béček se výběrové řízení samozřejmě konalo, ale bylo v době když se přihlásil pouze jeden účastník tak se výběrové řízení na rozdíl ode dneška rušit nemuselo.
A zaplaťpánbů za zrušení soutěže, protože soutěž byla pouze na rychlíky na dané trati, ale osobní vlaky by zůstali ČD, a nastal by (slušně řečeno) chaos který panoval na trati Liberec - Zittau než tam začal jezdit Trilex. Tehdy tam kromě ČD jezdil i Railtrans a stávali se situace kdy si cestující koupil jízdenku v pokladně která ovšem patřila ČD a vlezl do Railtransu kde ho skásli znovu nebo měl zpáteční jízdenku od Railtransu ale vlezl s ní k ČD kde se situace opakovala.
Podle mne nejde udělat vzájemné uznávání jízdenek pokud dopravci jezdí stejnou trať.
13.02.2013 (17:36)  
Pevně věřím, že Arriva to výběrové řízení vyhraje. Sice se mi nejvíc zamlouval nápad Olomoucké dopravní, která chtěla na tuto trať nasadit dvoupatrové vozy, ale čím dřív mezi Ostravou a Olomoucí přijdou vozidla s klimatizací, tím líp. Tím netvrdím, že například vozy řady 954 jsou špatné, ale podle mě se hodí maximálně na vlaky kategorie "Sp".
13.02.2013 (14:06)  
zirecek - otázka je, jak to RJ dokázal,dostat tak skvělou cenu. Buď ČD vysloveně nechtěly nízkou cenu a proto se to tak táhlo nebo RJ někoho podmazal u ÖBB. Pak jsou ale litanie nad našimi státními firmami zbytečné, protože ÖBB je totéž v bleděmodrém.
  1 ... 3 4 5 6 7      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko