Praha — V prosinci 2014 měl provoz na dotované lince R27 (Olomouc - Krnov - Opava - Ostrava) převzít nový dopravce, vzešlý z veřejné soutěže. To se ale s velkou pravděpodobností nestane, neboť intenzivně sledovaný tendr na krnovské rychlíky byl dnes ministerstvem dopravy v souladu se zákony zrušen. Důvodem je setrvání pouze jediného účastníka výběrového řízení, společnosti Regiojet, zatímco konkurenční firma Arriva vlaky byla vyřazena kvůli nedodání podkladů o odborné způsobilosti zaměstnanců k provozování dopravy. Pokud Arriva nepodá odvolání proti tomuto rozhodnutí, dojde s největší pravděpodobností k vypsání nového výběrového řízení. Do hry se tak znovu dostanou České dráhy, které od účasti v soutěži upustily kvůli zrušenému výběrového řízení na dodávku nových vlaků pro tuto linku.
Zdroj: E15.cz
@JOHNZ: Přezkoumání je možné zahájit nejen po stížnosti potenciálního dodavatele. Ale rozhodně nebylo v Jančurově zájmu naštvat si OeBB.
@zirecek: Podle mých informací jsou ceny RJ oproti českodrážním několikanásobně vyšší. Ale máte šanci mi to vyvrátit.
@Já 1: VŘ na Bmz by se dalo provést stejným způsobem i v současnosti.
@Petr Mareš: GWTR a Viamont jedno jest.
A co ve Švýcarsku, tak taky Jančura předběhl ČD s tím nákupem ojetin?
Problém je počet zájemců. Dva je žalostně málo, zvlášť, když spolu normálně spolupracují. V druhém kole snad bude víc zájemců a taky větší tlak na cenu. A snad vyhrají naše, tedy České dráhy :)
A zaplaťpánbů za zrušení soutěže, protože soutěž byla pouze na rychlíky na dané trati, ale osobní vlaky by zůstali ČD, a nastal by (slušně řečeno) chaos který panoval na trati Liberec - Zittau než tam začal jezdit Trilex. Tehdy tam kromě ČD jezdil i Railtrans a stávali se situace kdy si cestující koupil jízdenku v pokladně která ovšem patřila ČD a vlezl do Railtransu kde ho skásli znovu nebo měl zpáteční jízdenku od Railtransu ale vlezl s ní k ČD kde se situace opakovala.
Podle mne nejde udělat vzájemné uznávání jízdenek pokud dopravci jezdí stejnou trať.
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.