..: Tendr na krnovské rychlíky byl zrušen kvůli vyřazení Arrivy :..

Ministerstvo dopravy ČR, foto: MD ČRPraha — V prosinci 2014 měl provoz na dotované lince R27 (Olomouc - Krnov - Opava - Ostrava) převzít nový dopravce, vzešlý z veřejné soutěže. To se ale s velkou pravděpodobností nestane, neboť intenzivně sledovaný tendr na krnovské rychlíky byl dnes ministerstvem dopravy v souladu se zákony zrušen. Důvodem je setrvání pouze jediného účastníka výběrového řízení, společnosti Regiojet, zatímco konkurenční firma Arriva vlaky byla vyřazena kvůli nedodání podkladů o odborné způsobilosti zaměstnanců k provozování dopravy. Pokud Arriva nepodá odvolání proti tomuto rozhodnutí, dojde s největší pravděpodobností k vypsání nového výběrového řízení. Do hry se tak znovu dostanou České dráhy, které od účasti v soutěži upustily kvůli zrušenému výběrového řízení na dodávku nových vlaků pro tuto linku.

Zdroj: E15.cz


RaPa Poslat mail autorovi | 13.2.2013 (11:43)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Dopravci Legislativa

Další z regionu ČR Moravskoslezský ČR Olomoucký


  1 2 3 4 5 ... 7      Zpráv na stránku:   
registrovaný uživatel M 
18.02.2013 (18:13)  
To jsou dva vlaky z kolika? Ostatni taky jezdi po 5 vagonech?
18.02.2013 (14:15)  
Aleš Liesk.:
Vždyť tam frekvenci pobere regina
Tak pak mi vysvětletle, proč např. vlaky 1132 a 1134 jezdí v pětivozové sestavě. Podle mých zkušeností z loňského a předloňského roku je taková kapacita mezi Svinovem a Opavou odpovídající počtu cestujících.
17.02.2013 (18:28)  
Elias Sice se mi nejvíc zamlouval nápad Olomoucké dopravní, která chtěla na tuto trať nasadit dvoupatrové vozy,
Proboha PROČ??? Vždyť tam frekvenci pobere regina, tak proč tohle harakiri?
A vešly by se ty patrové vozy vůbec do tuleňů? (protože patrové vozy přesahují obrys UIC 505-1, jde o to, jaký profil mají ty tunely)
17.02.2013 (7:29)  
M: A pokud správně funguje podatelna, pak pan úředník musí vyřadit, i kdyby si myslel, že 10 minut sem 10 tam. A zrovna tak ta kvalifikace, on hodnotí splnil - nesplnil. A co si jinak myslí o tom, na tom vůbec nezáleží.
registrovaný uživatel M 
16.02.2013 (23:47)  
Na jedne strane rechtani simla, na strane druhe ten, kdo chce vyhrat VR za X milionu by snad mohl byt schopen tohle zvladnout.
Je to takovy (nekdy se s tim setkavam) - lhuta je do 23:00 a neco prijde v 23:10 s komentarem, ze tech 10 minut nehraje roli. Pokud to nehraje roli, tak proc to kua neposlou o 10 minut driv? I tohle je uredni siml NEBO slendrianstvi neschopnych. Zalezi na uhlu pohledu
registrovaný uživatel SYN 
16.02.2013 (17:43)  
Opravdu i velké zahraniční společnosti (kdysi jsem se také naivně divil, ale v obálkách to bylo jednoznačné - vyřatených hned několik) nejsou na rozdíl od těch "malých" českých přesně splnit tuzemskou legislativu a tedy požadavky na zakázku. Možná je až hodně byrokratická, ale když to umí české společnosti, proč to neumí české dceřinky těch zahraničních, se zcela jistě i s lépe placenými českými zaměstnaci. Je to jen jejich problém, pokud to nebyl záměr. Jo i s tím záměrem jsem se setkal, takže to můžeb být věelijak, že.

Proboha, zase tu budeme mít "hlídání vlastního českého píšečku" v nejčistší podobě? To znamená řehtání papírového šimla silou nevídanou? A pak se někdo diví když naše firmy neuspějí na podobných ochranách v zahraničí?? A teď hádejte, kdo na tom tratí víc, s ohledem na velikost jednotlivých území??

Budu to opakovat třeba donekonečna - pak se divte že železnici "ujíždí asfalt"!
15.02.2013 (22:29)  
Snížení rizika? Podle mě je ten požadavek na "odborně způsobilou osobu" nebo dokonce dvě, nesmysl. To na bezpečnost nemá vliv. Pro bezpečnost železnice je důležité, aby byli odborně způsobilé osoby, které její provoz bezpostředně ovlivňují.
Prostě aby strojvedoucí byli odborně způsobilí (popř. aby byli pravidelně přezkušování), aby personál, který řídí provoz byl způsobilý, aby vozidla měly technickou způsobilost, která je pravidelně kontrolována.........
To jestli někde v centrále sedí "odborně způsobilá osoba", nemá na bezpečnost provozu vliv. Ostatně ČD má těch osob jistě dost a stejně se před pár dny staly incidenty u Adamova a Strančic, apod.
15.02.2013 (20:00)  
JP: Jenže ty airbagy jsem dával jako příměr nikoliv k fluktaci zaměstnanců, ale jako nástroj pro snížení nějakého rizika. Riziko zcela neeliminuješ nikdy, ale můžeš přispět k jeho snížení...
15.02.2013 (19:50)  
Hlavně dělat z Arrivy potažmo z DB bandu amatérů je poměrně silná káva...

No to až tak silná káva není. Opravdu i velké zahraniční společnosti (kdysi jsem se také naivně divil, ale v obálkách to bylo jednoznačné - vyřatených hned několik) nejsou na rozdíl od těch "malých" českých přesně splnit tuzemskou legislativu a tedy požadavky na zakázku. Možná je až hodně byrokratická, ale když to umí české společnosti, proč to neumí české dceřinky těch zahraničních, se zcela jistě i s lépe placenými českými zaměstnaci. Je to jen jejich problém, pokud to nebyl záměr. Jo i s tím záměrem jsem se setkal, takže to můžeb být věelijak, že.
15.02.2013 (19:23)  
JiříK: Já ti to nevyčítám, ale píšu, že bránit ten argument MD, proč to požadovali je nesmysl. A stejně nesmyslný je tvůj příměr s airbagy, protože airbag nemůže během 15leté instalace ve vozidle dostat po pár letech ponorku na kolegu, rozdátat se a odejít do jiného auta. :o)
  1 2 3 4 5 ... 7      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko