Adamov/Velim — Po projetí návěstidla v poloze Stůj a vjetí do cesty jinému vlaku na dálkově řízené trati 220 u Strančic minulý týden, došlo dnes deset minut před 11. hodinou k obdobné situaci v Adamově, kdy vlak EC 278 vjel na kolej obsazenou osobním vlakem 4012. Dle dostupných informacích Drážní inspekce souprava zastavila zhruba 50 metrů od dotčeného vlaku. Z dosavadních informací z probíhajícího vyšetřování vyplývá, že vlak EC 278 měl v době mimořádné události na vjezdovém návěstidle do Adamova návěst povolující jízdu, tudíž zřejmě neprojel stůj. Zda došlo k použití přivolávací návěsti, či je na vině staniční zabezpečovací zařízení typu AŽD - ETB nebo pochybení výpravčího je zatím v šetření, stejně tak jako proč osobní vlak 4012 stál na 2. koleji a zabraňoval tak přijíždějícímu mezistátnímu spoji v plynulém předjetí. Dle zatím nepotvrzených informací po vjezdu vlaku 4012 zůstala na vjezdovém návěstidle 2L svítit zmiňovaná přivolávací návěst a na ni vjelo do stanice i EC 278. Vzhledem k podmínce jízdy podle rozhledu tak k ohrožení cestujících nedošlo.
Vlaky od 13:05 stály také mezi Velimí a Kolínem na tahu 011, kde se vlak 1008 za zastávkou Kolín-zastávka střetl s osobou na železničním přejezdu. Provoz byl zhruba do 14:06 zcela zastaven, přičemž vlaky Ex 571, R 709 jely odklonem přes Poříčany a Nymburk společně s Ex 150, R 676, Ex 148, R 678, R 704 a R 868 které do Prahy pokračují po trati 231 přes Lysou nad Labem. V tuto chvíli je zaveden jednokolejný provoz. Osobní vlaky 9329/9330 byly pak po dobu události nahrazeny autobusy. Cestující z postiženého vlaku použili do Prahy následný spoj RJ 1010.
Ve výčtu dnešních mimořádných událostí by se však dalo ještě pokračovat. V dopoledních hodinách vlak Ex 350 nedaleko obvodu zastávky Zbůch na trati 180 zastavil před zraněným mužem v kolejišti od některého z předchozích projíždějících vlaků. Dopoledne pak zhruba v 9:30 mezi Libicí nad Cidlinou a Poděbrady došlo ke střetu osoby s R 882. Provoz bez omezení byl obnoven pět minut po 12. hodině.
Zdroje: DIČR, iDNEs.cz, Novinky.cz, ČD, RJ
Ackoliv v clanku pruvodci mluvi uplne jasne, tak nadpis je opet veden ve stylu "stacila vterina a byly stovky mrtvych"...
Mimochodem, zaujal mne ten test na alkohol. Ten by na te MU mel podil vskutku mimoradny...
To jako kdybychom zavřeli půlku lokálek, kde jezdí 4 vlaky za tejden, a tedy nám poklesla hustota sítě, tak můžeme mít i míň přísné předpisy?
Myslím, že tahle vaše myš Lenka byla terčem kritiky.
No a štandard JOP predpisuje to, že na PN netreba nič držať, že drží 180s, že sa dá predĺžiť, a že určitou sériou postupov sa zasa záver zruší a stavia sa ďalej (časové súbory sa tam myslím nikde nepoužívajú). Takže takto fungujú VŠETKY tieto zariadenia.
Každopádne v prípade Adamova to bolo jedno, pretože to stavadlo nefungovalo (počítačové obvody SZZ-ETB nie sú myslím nijak zálohované), a jazdilo sa na náhradný spôsob, čo je v tomto prípade doska núdzových obslúh, ktorá sa svojim spôsobom ovládania najviac ponáša na hoooodne vykostený TEST s individuálnym stavaním výmen radičmi.
Ona ta situacia asi potencialne nebezpecna je - sice s nepatrnou pravdepodobnostou, ale je. Jazda podla rozhladu uklada zastavit pred prekazkou, ale predpokladam ze stojacou. Keby proti tomu EC v stanici vystartovala nejaka lokomotiva, pretoze "osobak mam na perone, privolavacka uz nesvieti a ziadny dalsi vlak do nej teraz nepride", mohlo by to byt ostrejsie. Dalsou moznostou by mohlo byt podhodenie vyhybky pod tym neocakavanym vlakom.
Ako je to s ovladanim vyhybiek v danej situacii (porucha stanicneho ZZ a svietiaca PN) - daju sa prestavovat hned ako skonci PN, alebo je tam casovy limit?
No uvidime ci bude nejake bezpecnostne odporucanie.
Racek:
Pleteš jablka a hrušky mezi sebe.
V Moravanech jel strojvedoucí na návěst dovolující jízdu vlaku bez rozhledových poměrů. Tudíž dotyčný strojvedoucí jel, podle návěsti, na kolej volnou a nemusel a ani by neměl očekávat, že na této koleji bude stát vlak. Kdežto v Adamově jel strojvedoucí na Přivolávací návěst. Což je taky návěst, která dovoluje jízdu vlaku, ale již z názvu je jasné, že je to spíše taková nouzová návěst a informuje strojvedoucího, že může jet na kolej obsazenou. Přivolávací návěst dovoluje jízdu vlaku podle rozhledových poměrů. A v tomto případě se strojvedoucí zachoval naprosto ukázkově. Protože zastavil před stojícím vlakem a protože vjížděl na PN návěst, tak toto měl očekávat. V tomto případě opravdu nešlo o chybnou funkci zab.zař. Ta byla, podle všech dostupných informací, v poruše a jezdilo se na PN z obou stran. Spíše bych napsal, že toto je vlastnost daného zab.zař. Oproti tomu v Moravanech to svým způsobem byla taky vlastnost zab.zař., nicméně taková se kterou nikdo nepočítal a která zapříčinila tragickou srážku vlaků. Protože nikoho v životě nenapadlo, že by se ti mohl ztratit vlak z kolejí.
Takže jak já, jakožto eventuelní strojvedoucí můžu vědět, že ta PN návěst není pro mě??? Měl snad výpravčí sepisovat Pv rozkaz?
Comments are users' expressions.
ŽelPage has no liability for their contents.
- Correspondent or Member of ŽelPage, - Editor or ŽelPage Administrator
Before you insert your comment, you have to log on or register.