..: Piko – pohled na hospodaření za rok 2012 :..

Zátiší s PIKO vláčky, foto: Petr Lux Sonneberg — Na nedávno proběhlé tiskové konferenci k hospodářským výsledkům jednatel a majitel firmy PIKO Spielwaren GmbH, René F. Wilfer, s přiměřenou hrdostí oznámil, že po růstu v minulých letech, v roce 2012 dosáhl podnik lehkého nárůstu obratu o 2 procenta. Zároveň novinářům představil rozsáhlý program novinek pro rok 2013. Tuto tiskovou konferenci firma PIKO pořádá tradičně krátce před norimberským veletrhem hraček, který se letos koná v období od 30. ledna do 4. února. Firma PIKO tak úspěšně završila již dvacátý rok svého trvání v nových podmínkách. Majitel zdůraznil jako potěšitelný zejména vývoj na domácím (německém) trhu, kde růst obratu představuje 10%. Naopak klesající trend měl export, kde je výsledek pod úrovní roku 2011 a to zejména v jižní Evropě a Francii. Pozitivní vývoj naopak zaznamenaly aktivity v USA a v Rusku.

S inzerovanými novinkami se nejlépe seznámíte přímo na firemních stránkách. A snad již není tajemstvím, že tam naleznete i informaci o připravované řadě 770, jak v provedení ČSD, tak i SŽD.

Zdroj: Firemní stránky PIKO, 22. leden 2013


stoupa Poslat mail autorovi | 26.1.2013 (8:00)
Súvisiace správyopen/close

Ďalšie z rubriky Modelová železnice

Ďalšie z regiónu Německo


02.02.2013 (0:50)  
Potěšitelné je, že Piko se dalo též na výrobu TT. Sice z nich zatím nevypadlo téměř nic, co by konkrétně mne zajímalo (krom jednoho vozu), ale to není jejich problém, nýbrž můj. :-) Jsem však zvědav na BR 118 DR. Cenově by měla vycházet o více jak 1500 Kč levněji, uvidíme tedy, jak to bude s kvalitou. Novinky 2013 pro zájemce zde:
http://www.elektrickevlacky.cz/documents/PI99413.pdf
registrovaný užívateľ MOL  mail  
26.01.2013 (20:50)  
"který se letos koná 20. ledna a 4. února"

Nemá tam snad být 30.1. až 4.2.?
registrovaný užívateľ IC HUTNIK  mail  
26.01.2013 (11:41)  
Je pravdou, že Hobby mnohdy dosahuje poměrně slušné úrovně za relativně příznivé ceny. Bohužel v posledních letech dochází ke stagnaci ve vývoji zcela nových modelů kategorie Expert. Po převzetí firmy Wilferovými bylo zejména v posledním desetiletí minulého století zvykem, že v podstatě každý rok přinesl jednu až dvě novinky zcela nově zformovaných modelů. Velkým pozitivem bylo, že se jednalo z velké části o modely, které nikdo jiný ve výrobním programu neměl ve vysoké kvalitě zpracování jak výlisků, tak konečné úpravy včetně potisků. Šlo sice výhradně o německé vzory, ale díky tomu, že se jednalo vesměs o speciální vozy na přepravu chemikálií byl jejich oběh mezinárodní a vzhledem ke složitosti vzorů (členitost konstrukce a velké množství nápisů), klobouk dolů nad zpracováním. Později se začal vývoj nových složitých modelů zpomalovat (posouvání termínů uvedení již ohlášených novinek na trh), až se zastavil téměř úplně. Faktem je, že na vývoji se podepsalo zřejmě to, že začaly docházet finance na podporu zaměstnanosti v Sasku, které firma hojně inkasovala od spolkové vlády těsně po svém vzkříšení. Tyto peníze se pozitivně podepsaly na nákupu nového vybavení, zejména vstřikolisů a potiskovaček, které jsou opravdu na velmi slušné úrovni. Současnost je tedy taková, že ceny se pohybují ve vyšší úrovni a v posledních letech se novinky omezují zejména na změny barevných mutací již vyráběných modelů. Tak uvidíme, na co se můžeme těšit, i když je jasné, že doba nějakým velkým experimentům asi nesvědčí..
26.01.2013 (11:36)  
dobrý den, třeba se vám bude hodit následující odkaz:
http://jrtrain.draha.net/avyrobcizm.html
registrovaný užívateľ Davson  mail  
26.01.2013 (10:05)  
To mě radost dělá v H0, ale škoda veliká, že PIKO stále nevyrábí dost Profi modelů, jako třeba ROCO. Českých, nebo československých modelů je u obou pramálo (elektrická trakce) a stále je třeba se uchylovat k malovýrobcům, Rubikon, A.C.M.E., Bramos, ČS train a podobně. Ceny by potom vypadaly jinak. Díky za článek.
registrovaný užívateľ TTtrain  mail  
26.01.2013 (9:48)  
770 dobrý, ale v H0 mi moc radostí neudělá :-(

Komentáre vyjadrujú názory čitateľov.
Redakcia nenesie žiadnu zodpovednosť za ich obsah.

- dopisovateľ alebo člen ŽP, - editor alebo admin ŽP

Pridať komentár
Komentáre môžu vkladať iba registrovaní užívatelia.
Pred vložením komentára je potrebné se buď prihlásiť, alebo zaregistrovať.
Prihlásenie
 
 
  
 
   Zaregistrovať sa

© 2001 - 2024 ŽelPage - správcovia


Info
informacni okenko