Plzeň — Je tomu již téměř rok, co České dráhy nasazují svoje elektrické jednotky řady 680 Pendolino i na jinou vnitrostátní relaci, než tu z Prahy na Ostravsko. Každou sobotu a vybrané státní svátky pokračuje vlak SC 502 Pendolino od Bohumína z Prahy až do Františkových Lázní a po poledni se pak vrací zpět. Zatímco od prosincového nového jízdního řádu se s touto praxí nic nezmění, v březnu příštího roku se počet vlaků SuperCity na západ Čech rozšíří. K sobotnímu spoji přibyde ještě shodný vlak v neděli, který pojede v celé trase o dvě hodiny později, tj. v 10.45 z Prahy. Navíc dráhy zavedou i nedělní večerní pendolino z Prahy do Plzně a v pondělí brzy ráno zpět. Spojů do Ostravy naopak proti současnému stavu mírně ubude.
Njn, pořád je to VHD i když je to pendolíno, takže je snaha tam dostat další lidi, ne jen Vás. Chápu, že zastavením na Smícháči utrpí Vaše ego, ale je celkem logické stavět v třetí nejzatíženější stanici pražského uzlu (po Hlaváku a Masaryčce). Spíš bych se obával, jestli se něco nesemele zase na 171, i když co si tak pamatuju, tak zrovna sobotní pendolíno, když už bylo zpožděné, tak si to přivezlo z různých průserů na 1.koridoru.
Martys: Mě se to stále více zdá jako testování odezvy na pendolina s jejich případným přesunem až přijdou railjety.
Railjety by do toho zasahovat moc neměly (bo ÖBB), spíš by to mohlo být testování po ústupu z Ostravy z důvodu konkurence. Otázkou zůstává jestli pak Jančura a Novotný zase všechno odvezou.
na druhou stranu proč by nezastavoval?
Mě se to stále více zdá jako testování odezvy na pendolina s jejich případným přesunem až přijdou railjety.
Obzvláště je zajímavý tím, že po letech budování lepších zítřků (myšlen 3.kor) dosahuje jízdní doby, kterou měl "Mnichovák" s Brejlovcem.
Je tam větší vata, protože nás čeká Rokycany-Plzeň, kopání v uzlu Plzeň a to současně. Nebo chceš, aby zase KCOD vzali cestující útokem jako při Rokycany-Beroun?
Co se týče toho nedělního večer - samozřejmě pro relaci Praha - Plzeň - někam dál je to nesmysl. Ale když někdo v tom sedí od Olomouce, tak už to dojede. Stejně tak cestující od Brna do Plzně to s povděkem uvítá, protože v Práglu nemusí 55 min oxidovat kvůli skvělé celodenní taktové nenávaznosti a za 25 min mu pojede Pinďa.
Pokud někdo potřebuje "za Plzeň" jede o půlhodiny později z Prahy a má přípoje v Plzni na všechny směry. Tím nekritizuji polohu Pendolina, ale je nutné říci, že dneska jedním vlakem za hodinu jednou za týden nepokryjete všechny touhy.
Co se týče zmíněného Smíchova - tam nezastavovaly jen dva vlaky - Pařížák a Mnichovák (v některých letech i Stuttgarťák) a to jen při odjezdu z Prahy. Samozřejmě ty dvě ušetřené minuty měly ohromný význam, když pak pohraničníci dvě hodiny rozebírali a sestavovali vlak na čáře (železné oponě). Osobně bych na Smíchově zastavoval vším až do doby, než bude nějaká nová rychlá trať do Bavorska s trochu jinou klientelou a zcela jinou přepravní vzdáleností. Ale stejně to nikdy nebude Libeň, která se dá projet 100, či budoucí Zahradní město, které bude možné projet 160. To je pak už časová ztráta znát. Na Smíchově díky nevůli zadavatelů, či neschopnosti tvůrců bude na Věčné časy 60km/h. Navíc na Smíchově je jiná linka metra než na hlaváku. Všechny ostatní rychlíkové stanice v Praze buď metro nemají, nebo jsou či budou na stejné trase "C".
Smíchov (nádraží) je pro řadu cestujících z Prahy velmi výhodný, MHD (tedy nejen metrem) docela dobře propojený. To se o Hlavním nádraží Františka Josefa Wilsona tak ouplně říct nedá. Obdobně Holešovice. I jizdní doba krtka vs. vlak - chůze dlouhými podchody je pro mne výhodnější. :-)
Co mě však značně naštvalo, je zastavení SC na Smíchově. Opravdu nechápu, jaký to má význam. Když jedu v sobotu do Chebu, ani na hlavním nádraží skoro nikdo nenastupuje (do 1. třídy naprosto nikdo). Tedy v dalším GVD už bude i Libeň, a pak pro jistotu i Běchovice, a Radotín by taky nebyl špatný...
Kommentare äußern den Ansicht der Leser.
ŽelPage übernimmt keine Haftung für deren Inhalt.
- Korrespondent oder ŽP Mitglied, - Editor oder ŽP Admin
Bevor Sie Kommentieren, melden Sie sich bitte an oder registrieren Sie sich.