Plzeň — Je tomu již téměř rok, co České dráhy nasazují svoje elektrické jednotky řady 680 Pendolino i na jinou vnitrostátní relaci, než tu z Prahy na Ostravsko. Každou sobotu a vybrané státní svátky pokračuje vlak SC 502 Pendolino od Bohumína z Prahy až do Františkových Lázní a po poledni se pak vrací zpět. Zatímco od prosincového nového jízdního řádu se s touto praxí nic nezmění, v březnu příštího roku se počet vlaků SuperCity na západ Čech rozšíří. K sobotnímu spoji přibyde ještě shodný vlak v neděli, který pojede v celé trase o dvě hodiny později, tj. v 10.45 z Prahy. Navíc dráhy zavedou i nedělní večerní pendolino z Prahy do Plzně a v pondělí brzy ráno zpět. Spojů do Ostravy naopak proti současnému stavu mírně ubude.
Smlouva s Alstomem je uzavřena na dodávku 20 nových jednotek "New Pendolino" (do 250 km/h), které začne PKP Intercity provozovat v letech 2013-14 na dvou trasách: na páteřním koridoru sever-jih Gdynia-Warszawa-CMK-Katowice a na odbočce Warszawa-CMK-Kraków.
V současnosti probíhá rozsáhlá I. etapa rekonstrukce CMK: do jejího ukončení v r. 2015 je max. rychlost "omezena" na nejrychlejších úsecích na 220 km/h, po následné rekonstrukci traťové signalizace má být CMK nastavena na 250 km/h.
Kdysi (v r. 2007) se objevily informace o jednáních mezi PKP a ČD o českých pendolinech na trase Praha-Ostrava-CMK-Warszawa, ale nejspíš z toho sešlo: úsek Bohumín-Katowice má přece jen podivné parametry a PKP IC mezitím nakoupily vá vlastní penďa.
Reakce na posileni a rozmelneni asi popsat nedokazu, ale netaktovost mu dobre nedela. Zrovna dneska chtela jet mlada kolem jedenacty z Prahy, pocitala s Pendolinem a ejhle, vono zrovna dneska nejede. Proste, jakmile covek musi studovat poznamky pod carou, vnima to negativne - a je uplne fuk, jestli je to jizdni rad o statnim svatku, nebo smlouva na sporici ucet.
No, a pokud bych bral sam sebe z hlediska jezdeni na Plzen, klidne bych se obcas svezl - jen by to muselo jezdit v dobe, kdy zrovna potrebuju cestovat. A toho se jeste asi nejakej ten patek nedockam.
Si pište, že byste se dozvěděl, kdyby 109E tu homologaci dostala. :-D
Vnitrostát jezdí pokud vím formálně pořád ve zkušebním provozu, ale od ostrého se moc neliší, zřejmě jen se nikomu nechtělo mrhat penězi a úsilím na extrabuřt české razítko, když není nutné. No ale na Slovensku jezdí 109E2 (381) už naostro s homologací.
Sory, error. Ve druhém odstavci 23.10.2012 (10:33) jsem myslel 680. Aby ČD pinďu využily. Teprve kdyby mu kladli Němci (DB Netze a cestující, ne DB Bahn) příliš velký odpor, tak by bylo ze strany ČD namístě pokusit se uplatnit aspoň pomalejší 380 + Xmz. A 680 tedy nechat na to vnitro (s nadějí na Donau-Moldau Bahn).
(V prvním odstavci 380 sedí.)
Pokud vseobecne, tak jsem relevantni vzorek - z mojich cest Pendolinem byla vetsina v prvni tride a zpravidla ve spojich, kde bylo natriskano. A kam jsem se rozplynul? Prevazne ke zlutym, nebo do pendolinove dvojky. Pripadne dalsi podrobnosti klidne pres majla, at to tu neplevelime.
Nevím nevím zda pro SC pendolino by z Ostravy do Brna a zpět našlo dost cestujících. A přes Olomouc? Ani ČD si nemohou dovolit jezdit s prázdným vlakem. Chudobné studenstvo dá většinou přednot na této trati se obávám obyč rychlíku či IC než platit další příplatek za pendolino. Apropos u konkurence se mi libí systém povinné mistenky, která je již v ceně jízdenky(čili svezeme vás a sednete si). Tudíž personál nemusí přeskakovat něčí zavazadla natož jeho samotného(ulička by měla zůstat volná). Jinak vyjimečnost Pendolina je v současné době na trati Praha - Ostrava trošku mimo, protože i klasická souprava s loko řady 151 nebo 380 je schopna ujet trasu zhruba za stejnou dobu jako pendolino. Podstata je, že spoju IC a EC mezi Ostravou a Prahou na ukor pendolina ubylo.
Problém je ale v tom, že jedniček je v SC mnoho - dva vozy - za takto exkluzivních podmínek by tam měl být jen jeden vůz - je to pak vidět na jejich mizerné obsazenosti.
- barvou sedacek
- rozdilem v bonusech
Jiny rozdil zde neni. Takze, bud chcete jet prvni tridou - pak to mate s bonusem a za priplatek - nebo jedete druhou tridou, pak to mate levnejsi a bez takoveho rozsahu bonusu.
Ja vim kam mirite - mate predplacenou jednicku, takze chcete jet jednickou. Jenze jednickova mistenka je drazsi, nez dvojkova. A vam se nechce platit neco, co nevyuzijete, ale nechce se vam "snizovat" se na dvojku, kdyz mate predplacenou jednicku. Vitejte v tarifnim systemu CD, ktery pro predplatitele nabizi priplatky navic a pro vsechny mnozstevni prirazky.
Kommentare äußern den Ansicht der Leser.
ŽelPage übernimmt keine Haftung für deren Inhalt.
- Korrespondent oder ŽP Mitglied, - Editor oder ŽP Admin
Bevor Sie Kommentieren, melden Sie sich bitte an oder registrieren Sie sich.