..: Crossrail představil přestavbu stanice Abbey Wood :..

stanice Abbey Wood - vizualizace, foto: Crossrail Londýn — Britská železniční společnost Crossrail představila počátkem července veřejnosti projekt nové stanice Abbey Wood. Nechybělo ani veřejné slyšení, při kterém měli možnost se s návrhem řešení seznámit i občané a klást zástupcům investora dotazy týkající se stavby. Nyní mají projekt k projednání okresy Borough a Greenwich. Stanice Abbey Wood bude nová konečná pro vlaky na jihovýchodě Londýna. Crossrail se pustil do mohutné výstavby – jeho projekt by měl v roce 2018 propojit 37 stanic – Maidenhead na západě, s odbočkou na letiště Heathrow, s Canary Wharf (Docklands), Abbey Wood a Shenfieldem na východě. Projekt za 16 miliard liber šterlinků, který o 10 % zvýši kapacitu sítě v Londýně, je natolik zajímavý, že se k němu na ŽelPage určitě vrátíme. Ale začněme u stanice Abbey Wood – má zvláštní postavení: abecedně je to první stanice ve Velké Británii. (A těm, kdo mají rádi Beatles, se vybaví Abbey Road.)

Původní budova byla postavena v roce 1849, když zde od 30. července začaly poskytovat své služby South Eastern Railway. V posledních 50 letech se dočkala dvou přestaveb.

Nový projekt řešili architekti ateliéru Fereday Pollard. Vedoucím projekčního týmu na této zakázce je John Attwood. Než vznikla konečná verze, předcházelo jí několik studií, ve kterých bylo nutno skloubit omezení daná lokalitou a městskými regulativy s přísnými podmínkami pro provoz železnice. Při projektování byl kladen důraz na to, jak snížit nepohodlí cestujících.

stanice Abbey Wood - studie, foto: ateliér Fereday Pollard stanice Abbey Wood - studie, foto: ateliér Fereday Pollard stanice Abbey Wood - studie, foto: ateliér Fereday Pollard stanice Abbey Wood - studie, foto: ateliér Fereday Pollard stanice Abbey Wood - studie, foto: ateliér Fereday Pollard

Pro Crossrail bude Abbey Wood zcela novou stanicí na jihovýchodním konci její nové linky – bude označovat začátek příčníku protínajícího Londýn. Ve spodní úrovni budou čtyři traťové koleje, ke kterým bude možno z jihu a severu sestoupit po schodech nebo sjet výtahy. Tím se zachová přístup z úrovně Harrow Manorway, který vede nad tratí. Vlastní nádraží doplní další soubor staveb v okruhu dvou kilometrů, které jsou navázány na projednání s místními iniciativami – od lávek počínaje až po propojení s již hotovými objekty.

stanice Abbey Wood - vizualizace, foto: Crossrail stanice Abbey Wood - vizualizace, foto: Crossrail stanice Abbey Wood - vizualizace, foto: Crossrail stanice Abbey Wood - vizualizace, foto: Crossrail stanice Abbey Wood - vizualizace, foto: Crossrail
stanice Abbey Wood - vizualizace, foto: ateliér Fereday Pollard stanice Abbey Wood - vizualizace, foto: ateliér Fereday Pollard stanice Abbey Wood - vizualizace, foto: ateliér Fereday Pollard

Pokud vydají okresy Borough a Greenwich souhlas, bude bezbariérová dvoupodlažní stanice otevřena v roce 2017. Jako vyvolaná investice budou zásahy do některých mostů – které budou prodlouženy a zvýšeny, aby bylo možno instalovat trakční vedení pro napájení vlakových souprav. Náklady stavby jsou kalkulovány na 130 milionů liber šterlinků, z toho na vlastní nádraží připadá 36 milionů. Práce bude provádět Network Rail.

stanice Abbey Wood - současný stav, foto: Sunil060902 Stávající nádražní budova bude odstraněna v létě 2014 a v místě nynějšího parkoviště aut bude zřízena dočasná stanice.

Crossrail po zprovoznění sníží dobu nutnou pro dojezd na stanice Canary Wharf a nebo Bond Street zhruba o 20 minut, cestujícím na Heathrow se čas na dojetí na letiště zkrátí přibližně o 40 minut. Vlaky Crossrail by měly ze stanice Abbey Wood odjíždět ve špičce v pětiminutových intervalech. Předpokládá se další rozvoj v oblasti Abbey Wood, což by mělo vést ke zvýšení počtu cestujících, kteří denně projdou stanicí, až na 10 tisíc v roce 2026


Zdroje: Crossrail, Fereday Pollard, Global Rail News, National Rail, News Shopper, Wikimedia Commons, Wikipedia


Vlad Poslat mail autorovi | 28.7.2013 (8:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Dopravci Stavby a projekty

Další z regionu Spojené království


  1 2      Zpráv na stránku:   
28.07.2013 (14:41)  
Takovy amorfni styl dopravnich staveb. Same trubkove konstrukce a sklo, neni poznat, kde zacina stavba a kde uz je zabradli. U nas jsou typickym prikladem stavby Kotase, napr. stanice Strizkov, Prosek.
registrovaný uživatel bukes 
28.07.2013 (12:32)  
Astartoth: Můžete nějak definovat co je podle vás EU-Kotasismus?
28.07.2013 (12:05)  
Ta posledni fotka je ona soucasna stanice, ktera se zboura? Sice to neni historicka stavba, ale i tak mi prijde, ze ji je skoda, pusobi takovym klidnym dojmem, ze do te typicke zapadoevropske ctvrti patri uz dlouho. Ta nova hruza je des, vidno, ze EU-Kotasismus je novym mezinarodnim stylem.
  1 2      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko