Brno — Dnes v 5.39 došlo mezi Adamovem a Brnem k vykolejení jednoho vozu nákladního vlaku. Vůz vykolejil před stanicí Adamov, kde poškodil 4 výhybky. Následně došlo k samovolnému nakolejení vozu, aby před Brnem-Maloměřicemi opět vykolejil a poškodil další část tratě. Příčinou je technická závada na nákladním voze. Poškozená traťová kolej je nesjízdná, předběžná škoda je odhadována na 10 milionů korun, předpokládaná doba opravy se v tuto chvíli pohybuje v řádu týdnů. Situaci komplikuje probíhající výluka na druhé traťové koleji. Momentálně se intenzivně pracuje na předčasném ukončení této výluky, zavedení provozu alespoň po jedné koleji se předpokládá kolem 18. hodiny. Cestující osobních vlaků a rychlíků jsou v postiženém úseku přepravováni autobusy, dálkové vlaky z Prahy přes Brno směr Bratislava a Vídeň jsou vedeny z Kolína odklonem přes Havlíčkův Brod. Stanice Pardubice a Česká Třebová z tohoto důvodu neobsluhují.
Kdepak, v Adamově jsou minimálně po celé délce nádraží vidět osekané pražce, takže vůz tudy projel vykolejený. Výpravčí to možná přes hranu nástupiště neviděl, ale divím se, že to ani neslyšel, vždyť to musí být slušný rachot.
To je jako kdyby to napsal tiskovy mluvka, ktery o veci nic netusi a ani zadnou fotku nevidel. Technicka zavada na voze muze byt cokoliv. Napriklad ty ohnute schudky. Nebylo by lepsi napsat Příčinou je technická závada na lozisku nákladního vozu?
Loziskova skrin je v ramu vedene jednostranne (z vnejsi strany, viz kluznice na fotkach). Z napravy se vysvleknout nemuze proto, ze napravove lozisko prenasi i axialni sily. Tady ale doslo k ukrouceni cepu loziska (nejspis jako nasledek horkeho chodu a nasledneho zadreni), takze loziskova komora vystrelila dolu a mohla se spolu s pruznici vydat tam, kam ji zavelela gravitace. Sberac kovu prakticky nema sanci zapricinit takovy problem, leda neprimo ukradeni kabelu u indikatoru horkobeznosti.
PS: Chybějící ložisková skříň i s pružnicí se přece musí odhalit při úplné zkoušce brzdy, nebo se pletu?
Podle dosavadniho prubehu proto podle mne nelze hodnotit to, jak by se podobna situace resila u Olomouce.
párkrát bylo žluťáky řečeno, že při výlukách a mimořádnostech budou spolupracovat se žlutými busy.....
ale pokud za takové situace žluté valky jen stojí a čekají, je to docela blbé....
další důvod proč nejezdit žlutým vlakem.....
radši dojedu o hodinu dýl NAD, než vlakem o tři hodiny dýl
pravda, já jsem byl mimo, chtěl jsem napsat taurus, nikoliv herkules, proto ten dotaz na průjezd KH
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.