Rimini — Italské státní dráhy Trenitalia hodlají do budoucna zvýšit maximální rychlost na nově postavených vysokorychlostních tratích na 360 km/h. V neděli 19. srpna 2012 byla v Rimini představena nová generace vysokorychlostních jednotek ETR 1000. Nové vlaky jsou označovány jako "Frecciarossa" - "Rudý šíp". V počtu 50 kusů je dodá konsorcium firem Bombardier Transportation a AnsaldoBreda; italské státní dráhy za ně zaplatí celkem 1,5 miliardy EUR.
Osmivozové elektrické jednotky jsou odvozeny od konstrukčně podobných souprav Bombardier ZEFIRO 380, které byly oficiálně představeny na veletrhu InnoTrans v roce 2008. 202 metrů dlouhé čtyřsystémové vlaky pojmou celkem 469 cestujících. Jednotky jsou určeny pro provoz nejen v Itálii, ale v celé Evropě. V současnosti již v závodě AnsaldoBreda probíhá výroba prvních komponentů pro "Rudé šípy" tak, aby mohly být po zkouškách nasazeny do provozu s cestujícími od roku 2013. S jejich prvním nasazením se počítá na rameni Řím - Miláno, kde je očekáváno zkrácení jízdní doby na 2 h 20 minut. Od zkrácení jízdních dob si Trenitalia slibuje zvýšení poptávky po cestování; nové vlaky budou totiž na daných vozebních ramenech dosahovat po zvýšení maximální rychlosti kratších jízdních dob než letadla. Od roku 2025 by se nové jednotky měly dále objevovat i na trati do Německa, vedoucí novým brennerským tunelem.
Demonstrační podoba (mock-up) čelního vozu jednotky byla již slavnostně odhalena na festivalu Rimini Meeting-Sommer-Festival. Týž mock-up bude k vidění i na známém berlínském veletrhu InnoTrans, v termínu 18. - 21. září 2012.
Zdroj: DMM online
Jen u nás je to bída a utrpení...
Pokud chcete dodat trochu optimismu, tak se projeďte po Polsku. Měl jsem onehdá tu čest a byl jsem velmi překvapen tím, že rychlík(!) z Krakowa (750 tis. obyvatel) do Katowic (300 tis. obyvatel), což je cca 80 km, jede něco přes 2 hodiny a málo kdy překročí 40 km/h. Mimochodem, z Krakowa do ČR najdete za den pouhá 2 (slovy: dvě) rozumná vlaková spojení - odjezdy v 11:05 a v 22:06. Jo a na IDOS se zde nedá spolehnout! Čímž ovšem neříkám, že by u nás nemohlo být lépe... ;-)
Někde jsem četl, že LGV Paris-Lyon se (stejně jako nejstarší úseky VRT v Japonsku) již zaplatila včetně nákladů na výstavbu. Protože už je obojí v provozu dlouho.
Nebo si myslíte, že by na tom Francie byla líp, kdyby kaštani, co dnes sedí v TGV, stále jezdili po dálnici v plechovkách?
Na to, že teprve teď oficiálně představili model, si docela věří :)
No právě! To v Plzni si taky věřili...a jak se to táhne...
Ad bartik09:
Jenze ty TGV musel nekdo zaplatit...
To je samozřejmě pravda, ale tentýž "někdo" platí i výstavbu silnic, dálnic apod. Mimochodem onen zmíněný člověk od Alstomu vzpomínal i na 70. léta, kdy byl projekt TGV připravován. Z dnešního pohledu zní neskutečně, že tenkrát údajně neexistoval pro tento projekt (a nejen pro tento, bo přebytkové státní rozpočty) finanční strop, tedy "balík", který by nebylo možné přetáhnout...
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.