Rimini — Italské státní dráhy Trenitalia hodlají do budoucna zvýšit maximální rychlost na nově postavených vysokorychlostních tratích na 360 km/h. V neděli 19. srpna 2012 byla v Rimini představena nová generace vysokorychlostních jednotek ETR 1000. Nové vlaky jsou označovány jako "Frecciarossa" - "Rudý šíp". V počtu 50 kusů je dodá konsorcium firem Bombardier Transportation a AnsaldoBreda; italské státní dráhy za ně zaplatí celkem 1,5 miliardy EUR.
Osmivozové elektrické jednotky jsou odvozeny od konstrukčně podobných souprav Bombardier ZEFIRO 380, které byly oficiálně představeny na veletrhu InnoTrans v roce 2008. 202 metrů dlouhé čtyřsystémové vlaky pojmou celkem 469 cestujících. Jednotky jsou určeny pro provoz nejen v Itálii, ale v celé Evropě. V současnosti již v závodě AnsaldoBreda probíhá výroba prvních komponentů pro "Rudé šípy" tak, aby mohly být po zkouškách nasazeny do provozu s cestujícími od roku 2013. S jejich prvním nasazením se počítá na rameni Řím - Miláno, kde je očekáváno zkrácení jízdní doby na 2 h 20 minut. Od zkrácení jízdních dob si Trenitalia slibuje zvýšení poptávky po cestování; nové vlaky budou totiž na daných vozebních ramenech dosahovat po zvýšení maximální rychlosti kratších jízdních dob než letadla. Od roku 2025 by se nové jednotky měly dále objevovat i na trati do Německa, vedoucí novým brennerským tunelem.
Demonstrační podoba (mock-up) čelního vozu jednotky byla již slavnostně odhalena na festivalu Rimini Meeting-Sommer-Festival. Týž mock-up bude k vidění i na známém berlínském veletrhu InnoTrans, v termínu 18. - 21. září 2012.
Zdroj: DMM online
Data (strana 5) to jsou asi za prvni pololeti, tzn. miliarda hrubeho zisku je mozna. Co je mysleno prijmy a vydaji vedi ale jenom Holandani:-)
Kazdopadne ale porad plati to me stale vyjadreni, ze u statnich drah je jedno, kolik to vyjde ucetne, protoze tam jsou jaksi zisky i mimoucetni.
Jenze ty TGV musel nekdo zaplatit, stejne jako koleje, nadrazi a dalsi infrastrukturu pro ne. A neni nakonec jejich provoz nejak (primo nebo neprimo) dotovan? Jak to vychazi potom?
Luxian: Firmy, ktere dokazou vyrobit kvalitne a levne jsou snad po celem svete a verim, ze je take spousta firem, ktere nedovazi zbozi z italie, protoze je nekvalitni a drahe.
Z me strany to byl jen jakysi povzdech nad tim, ze az bude italie zadat financni injekci od menove unie, tak budou slovaci vedet co vlastne plati.
Problém Trenitalia v okamžiku spuštění V360 bude nedostatek dat a provozních zkušeností se soupravami schopnými jezdit takto rychle, což povede většímu počtu poruch než u konkurence, která již bude mít svůj vlak odladěn a vychytány "dětské nemoci". NTV bude mít náskok odhedem 3 let a minimálně několika miliónů vozokilometrů na ETR-575.
http://www.alstom.com/press-centre/2011/12/ntv-unveils-agv-italo-in-nola-maintenance-depot/
Ve zkratce: Soukromník je o (k)rok napřed.
Ty italove na tom musej bejt ekonomicky neskutecne dobre, kdyz si neco takovyho dovolej...
Pokud investují do něčeho, co je smysluplné, tak proč ne. Jinak se ke mně minulý týden dostala informace od jistého zástupce firmy Alstom, který pravil, že roční zisk SNCF z provozu TGV ve Francii činí cca jednu miliardu EUR. Takže i železnice může být velmi slušně zisková, dokáže-li ovšem kvalitní nabídkou vytvořit příslušnou poptávku...
Ad Jirka Bajer:
Já jsem hlavně zvědavý, zda stihnou termín...2013...
Pokud v současnosti - jak je uvedeno v článku - "probíhá výroba prvních komponentů", tak považuji za nemožné, aby se to do prosince 2013 stihlo. I kdyby to schvalovali bez jakýchkoliv komplikací, tak jim jenom homologace minimálně půl roku zabere. A to ten vlak ještě není "v železe", natož oživen a odladěn. A propos, ty "konstrukčně podobné soupravy Bombardier ZEFIRO 380" jsou snad už někde v Evropě homologovány?
ETR-575 má v tomto náskok, ale má jednu drobnou vadu, patří soukroménu dopravci. ETR-1000 ještě není zcertifikováno.
Nové italské tratě jsou na takovou rychlost stavebně připravené, ale bude potřeba přeprogramovat zabezpečovací zařízení a koorginovat jízdní řády na VRT. Proto se 360 km/h začne jezdit až v okamžiku, kdy toho bude schopna i Trenitalia, protože:
1) NTV by mělo konkurenční výhodu, což je pro Trenitalia nepřípustné
2) Rozdíl 60 km/h v rychlostech by vedl k problémům při konstrukci již tak hustého GVD.
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.