..: ETR 1000 pro Itálii představeno :..

ETR 1000, foto: DMMRimini — Italské státní dráhy Trenitalia hodlají do budoucna zvýšit maximální rychlost na nově postavených vysokorychlostních tratích na 360 km/h. V neděli 19. srpna 2012 byla v Rimini představena nová generace vysokorychlostních jednotek ETR 1000. Nové vlaky jsou označovány jako "Frecciarossa" - "Rudý šíp". V počtu 50 kusů je dodá konsorcium firem Bombardier Transportation a AnsaldoBreda; italské státní dráhy za ně zaplatí celkem 1,5 miliardy EUR.

Osmivozové elektrické jednotky jsou odvozeny od konstrukčně podobných souprav Bombardier ZEFIRO 380, které byly oficiálně představeny na veletrhu InnoTrans v roce 2008. 202 metrů dlouhé čtyřsystémové vlaky pojmou celkem 469 cestujících. Jednotky jsou určeny pro provoz nejen v Itálii, ale v celé Evropě. V současnosti již v závodě AnsaldoBreda probíhá výroba prvních komponentů pro "Rudé šípy" tak, aby mohly být po zkouškách nasazeny do provozu s cestujícími od roku 2013. S jejich prvním nasazením se počítá na rameni Řím - Miláno, kde je očekáváno zkrácení jízdní doby na 2 h 20 minut. Od zkrácení jízdních dob si Trenitalia slibuje zvýšení poptávky po cestování; nové vlaky budou totiž na daných vozebních ramenech dosahovat po zvýšení maximální rychlosti kratších jízdních dob než letadla. Od roku 2025 by se nové jednotky měly dále objevovat i na trati do Německa, vedoucí novým brennerským tunelem.

Demonstrační podoba (mock-up) čelního vozu jednotky byla již slavnostně odhalena na festivalu Rimini Meeting-Sommer-Festival. Týž mock-up bude k vidění i na známém berlínském veletrhu InnoTrans, v termínu 18. - 21. září 2012.

Zdroj: DMM online


Jiří Bajer | 11.9.2012 (7:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Vozidla

Další z regionu Itálie


  1 2 3 4      Zpráv na stránku:   
registrovaný uživatel M 
11.09.2012 (14:12)  
Jen lehce z googlu cosi z 2011 (ono taky kdo vi, jak se to ve Francii pocita...) - http://medias.sncf.com/resources/en_EN/medias/MD0006_20110729/file_pdf.pdf
Data (strana 5) to jsou asi za prvni pololeti, tzn. miliarda hrubeho zisku je mozna. Co je mysleno prijmy a vydaji vedi ale jenom Holandani:-)

Kazdopadne ale porad plati to me stale vyjadreni, ze u statnich drah je jedno, kolik to vyjde ucetne, protoze tam jsou jaksi zisky i mimoucetni.
11.09.2012 (13:46)  
ythomas: roční zisk SNCF z provozu TGV ve Francii činí cca jednu miliardu EUR

Jenze ty TGV musel nekdo zaplatit, stejne jako koleje, nadrazi a dalsi infrastrukturu pro ne. A neni nakonec jejich provoz nejak (primo nebo neprimo) dotovan? Jak to vychazi potom?

Luxian: Firmy, ktere dokazou vyrobit kvalitne a levne jsou snad po celem svete a verim, ze je take spousta firem, ktere nedovazi zbozi z italie, protoze je nekvalitni a drahe.

Z me strany to byl jen jakysi povzdech nad tim, ze az bude italie zadat financni injekci od menove unie, tak budou slovaci vedet co vlastne plati.
registrovaný uživatel M 
11.09.2012 (13:36)  
Na Ondruchove prikladu je pekne videt, jak je znalost cizich jazyku skodliva. Akorat to cloveka stresuje:-)
registrovaný uživatel Rail-2005  mail  
11.09.2012 (13:19)  
NTV bude vždy napřed. Po opatrném začátku na konci dubna letošního roku již provozují plný počet spojů v relaci Milano - Bologna - Firenze - Roma - Napoli - Salerno. Od 27.10.2012 přibudou spoje Venezia - Padova - Bologna - Firenze - Roma a od 9.12.2012 se bude jezdit i z Torina.

Problém Trenitalia v okamžiku spuštění V360 bude nedostatek dat a provozních zkušeností se soupravami schopnými jezdit takto rychle, což povede většímu počtu poruch než u konkurence, která již bude mít svůj vlak odladěn a vychytány "dětské nemoci". NTV bude mít náskok odhedem 3 let a minimálně několika miliónů vozokilometrů na ETR-575.
registrovaný uživatel Luxian  mail  
11.09.2012 (13:04)  
bartik09 : No, oni Italové na tom v podstatě nejsou nějak špatně. Mimochodem naše firma dováží z Itálie skoro polovinu prodejního sortimentu - je to levné a kvalitní. Což samozřejmě nedokazuje, jak jsou na tom dobře, ale ukazuje to, že italské firmy jedou a umí vyrábět kvalitně a kdyby takhle fungovala i italská státní správa, tak je na tom Itálie dobře celkově.
11.09.2012 (13:00)  
Podle tohoto zdroje má konkurenční soukromý dopravce NTV značnou výhodu: První soupravu převzal 13.12.2011
http://www.alstom.com/press-centre/2011/12/ntv-unveils-agv-italo-in-nola-maintenance-depot/

Ve zkratce: Soukromník je o (k)rok napřed.
11.09.2012 (12:56)  
ythomas_ct: Zefiro jezdí zatím pouze v Číně. Smlouva s Trenitalia byla podepsána již v září 2010. Podle Railway Gazette by měl být prototyp k dispozici celých 300 dní před zahájením ostrého provozu s cestujícími. Na to, že teprve teď oficiálně představili model, si docela věří :)
11.09.2012 (12:19)  
Ad bartik09:
Ty italove na tom musej bejt ekonomicky neskutecne dobre, kdyz si neco takovyho dovolej...
Pokud investují do něčeho, co je smysluplné, tak proč ne. Jinak se ke mně minulý týden dostala informace od jistého zástupce firmy Alstom, který pravil, že roční zisk SNCF z provozu TGV ve Francii činí cca jednu miliardu EUR. Takže i železnice může být velmi slušně zisková, dokáže-li ovšem kvalitní nabídkou vytvořit příslušnou poptávku...

Ad Jirka Bajer:
Já jsem hlavně zvědavý, zda stihnou termín...2013...
Pokud v současnosti - jak je uvedeno v článku - "probíhá výroba prvních komponentů", tak považuji za nemožné, aby se to do prosince 2013 stihlo. I kdyby to schvalovali bez jakýchkoliv komplikací, tak jim jenom homologace minimálně půl roku zabere. A to ten vlak ještě není "v železe", natož oživen a odladěn. A propos, ty "konstrukčně podobné soupravy Bombardier ZEFIRO 380" jsou snad už někde v Evropě homologovány?
11.09.2012 (11:52)  
Já jsem hlavně zvědavý, zda stihnou termín zahájeni provozu s cestujícími od prosince 2013 - vývoj takové jednotky je docela náročný, byť se vlak z něčeho odvozuje...
registrovaný uživatel Rail-2005  mail  
11.09.2012 (10:56)  
Tohle Trenitalia ETR-1000 (Zefiro) je přímá konkurence NTV ETR-575 (AGV). Obojí má (bude mít) certifikovanou komerční rychlost 360 km/h.

ETR-575 má v tomto náskok, ale má jednu drobnou vadu, patří soukroménu dopravci. ETR-1000 ještě není zcertifikováno.

Nové italské tratě jsou na takovou rychlost stavebně připravené, ale bude potřeba přeprogramovat zabezpečovací zařízení a koorginovat jízdní řády na VRT. Proto se 360 km/h začne jezdit až v okamžiku, kdy toho bude schopna i Trenitalia, protože:

1) NTV by mělo konkurenční výhodu, což je pro Trenitalia nepřípustné
2) Rozdíl 60 km/h v rychlostech by vedl k problémům při konstrukci již tak hustého GVD.
  1 2 3 4      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko