..: Zřícená zeď zastavila vlaky mezi Kolínem a Velimí :..

Souprava vlaku R683, foto: Lukáš Kohout Kolín — (Aktualizováno 16.6.2012 13:00) Dnes přibližně v 14:40 došlo při demolici starého vojenského objektu stojícího v těsné blízkosti zastávky Kolín-zastávka, ležící na hlavním železničním koridoru mezi Kolínem a Prahou, ke zřícení části cihlové zdi na přilehlou první traťovou kolej. Menší množství sutin spadlo i do druhé traťové koleje, kde do nich následně najel zvláštní vlak 11052 převážející rakouskou parní lokomotivu 52.100 na víkendový sraz parních lokomotiv v Lužné u Rakovníka. Do hromady suti v první koleji krátce na to najel R 683 jedoucí z Prahy do Brna.

Dle mluvčího SŽDC Tomáše Drvoty by měl být zvláštní vlak poškozen jen minimálně (parní lokomotiva byla řazena jako druhá za lokomotivou 363.001-9, za ní byly řazeny dva doprovodné vozy) a měl by být schopen pokračovat v další jízdě. Hůře dopadla souprava rychlíku, ve které byly poškozeny 4 osobní vozy, lokomotiva 362.112-5 je neschopná další jízdy. Předběžně vyčíslená škoda dosahuje výše 180.000 Kč. Osobní vlaky jsou mezi Kolínem a Velimí nahrazeny kyvadlovou náhradní autobusovou dopravou. Všechny dálkové vlaky jsou odkloněny z Kolína přes Nymburk a Lysou nad Labem, kde kromě spojů SC Pendolino zastavují pouze ve stanici Praha-Vysočany, místo stanice Praha-Libeň. Zprovoznění alespoň jedné traťové koleje je odhadováno mezi 20. a 21. hodinou. Termín se však může změnit v závislosti na aktuální situaci.

Aktualizace 21:00

Trať je stále uzavřená, dle statika hrozí zřícení zbytku budovy. Z tohoto důvodu bude muset být demolice dokončena po odtažení poškozené soupravy. Zprovoznění jedné ze dvou traťových kolejí je předpokládáno v noční době 15./16.června 2012, bude však dále upřesňován dle vývoje situace.

Souprava vlaku R683, foto: Lukáš Kohout Souprava vlaku R683, v pozadí zřícený dům, foto: Lukáš Kohout Souprava vlaku R683, foto: Lukáš Kohout Souprava vlaku R683, poškozená 362.112-5, foto: Lukáš Kohout Souprava vlaku R683, poškozená 362.112-5, foto: Lukáš Kohout Souprava vlaku R683, poškozená 362.112-5, foto: Lukáš Kohout Souprava vlaku R683, poškozená 362.112-5, foto: Drážní inspekce Souprava vlaku R683, poškozená 362.112-5, foto: Drážní inspekce Zřícený demolovaný dům, foto: Lukáš Kohout Demolovaný dům, foto: Lukáš Kohout Část demolované a zřícené budocy, foto: Drážní inspekce Zřícený demolovaný dům, foto: Drážní inspekce Zřícený demolovaný dům, foto: Drážní inspekce

Aktualizace 16.6.2012 13:00

Statik v noci potvrdil nutnost stržení i zbytku domu a zdi. Po odtažení nepojízdné lokomotivy speciální technikou, která přijela na pomoc z Brna, se proto pokračovalo v demolici. Provoz byl následně obnoven v 3:50

Zdroj: ČD - mimořádnosti v provozu, SŽDC, DIČR


Nick Poslat mail autorovi | 15.6.2012 (18:31)
Related newsopen/close

More on Nehody a mimořádnosti

More from ČR Středočeský


  1 2 3 4 5 6      Zpráv na stránku:   
Registered user stoupa  mail  
18.06.2012 (16:19)  
:-)
Pro Vlakosexuál:

No u Hungárky GANZ, nebo Vindobóny DR by ajni fíra moc nepřebíhal. ... :-) (Von by tam už seděl....)
18.06.2012 (14:42)  
Nevite, v jake konfiguraci jel z Prahy patecni Johannes Brahms? Na hl. n. nejdrive cely zacouval do vinohradskych tunelu a pak se na nejakem vzdalenejsim nastupisti za neco pripojil (sedel jsem v nem). V Koline jsme byli tak dlouzi, ze cestujici vystupovali mimo nastupiste nebo se hnali dle instrukci dopredu, aby nemuseli skakat. V Prelouci jsme pak mimoradne zastavili a od neceho se odpojili. Neco z konce vlaku pak odpojovali i v Pardubicich. Vite o tom vice? V Koline pak byla jeste videt ve smeru na Prahu lokomotiva RJ s 2 vozy ÖBB.
Editor or ŽelPage Administrator Nick  mail  
17.06.2012 (21:47)  
Skeeve: Pokud jste stejně argumentoval již v dobách, kdy se s průmyslovými zónami u nás začínalo ve velkém, pak budiž vám čest. Jinak je to jen generálství po bitvě.
3600 zaměstnanců bylo potřeba někde ubytovat, včetně jejich rodin. Proto byly pořadníky na nové byty a člověk musel brát to, co na něj vyšlo, jinak v případě odmítnutí nabízeného bytu spadl na konec pořadníku.
Před severní variantou nás ochránili všichni svatí. Sice by to bylo podstatně dražší, za to pro řidiče podstatně delší. Rád bych viděl kamiony jedoucí z českobrodské na havlbrodskou dlouhou oklikou severem kolem Veltrub až za Sendražicemi.
Nejlepší průtah je žádný průtah. Kdyby se ho podařilo plnohodnotně dokončit, hůře by se obhajovala investice do obchvatu.
Asi mi nějak uniká smysl bourání nynější polikliniky a následně spousty obytných domů, aby se ulice vycházející z mostu někam smysluplně dostala, když se dal most s minimem zbouraných domů napojit na již existující ulici U Křižovatky, kde následně u Jednoty vznikl velký kruhák a kam je stažen z prostoru u nemocnice Polepskou ulicí provoz od Uhlířských Janovic. To mi připadá jako celkem rozumné řešení.

Ale to už dost utíkáme od tématu, dál kdyžtak soukromě...
Registered user Skeeve 
17.06.2012 (21:03)  
Nick:
Dobré umysly? No, nevím jak vy, ale já než něco investuji, tak si zjistím podmínky. TPCA nebyl zdaleka první investor na území ČR, tudíž by bylo fajn, požadovat nějaké záruky. Říká se tomu Smlouva o smlouvě budoucí.
Btw: Proč Kolín investoval do bytů, když zánikem průmyslu v Kolíně je v celém kraji slušná nezaměstnanost?
Ad: MHD v Kolíně by bylo na dlouhou debatu samo o sobě.
Obchvat města byl navrhován už v sedmdesátých letech - dva mosty, jeden poblíž Klavar, druhý poblíž Třech dvorů, aka severní varianta. Průtah budiž, ale dotažený dokonce, ne se šikanou za Modrým bodem. Už starý most byl postaven proti hotelu Savoy(ex Erhart), nový most se uhýbá proto, že se "nemohlo" zbourat středsko OV KSČ, nynější poliklinika.
Nevím čím je to způsobeno, osobně to nazývám duchem Kolína, ale rozhodování kolínských radních je ukázkové.
Editor or ŽelPage Administrator Nick  mail  
17.06.2012 (20:10)  
Skeeve: Cesta do pekla budiž dlážděna dobrými úmysly. Asi je pochopitelné, když tehdejší garnitura chtěla práci pro lidi v regionu a pro město zajistit kvalitní zdroj peněz. Až později se zjistilo, že český člověk není moc kompatibilní s japonským názorem na pracovní nasazení a tak jsou tu kvanta Slováků, Ukrajinců atd. Zatímco Škodovka přichází stále s novými modely, TPCA vyrábí stále stejný typ aut, max. s jedním drobným faceliftem. Teď se diví, že už nejdou tak na odbyt a v Česku je drtí Citigo. Důsledkem je zrušení jedné celé pracovní skupiny z původních 3. Automobilka stojí v katastru Ovčár, když nevyšlo přičlenění Ovčár ke Kolínu, podařilo se snad přesunout sídlo přímo do Kolína. Průšvihem jsou byty na druhém konci Kolína, než je TPCA. Druhým průšvihem pak odbor dopravy na zdejší radnici a tak dělníci místo autobusy jezdí auty. Každé ráno a večer protne Kolín had aut z/do TPCA. Průtah městem je dědictví minulého režimu, s tím město mohlo asi těžko co dělat - místo obchvatů se stavěly průtahy. V Kolíně jsou 3 mosty a jedna lávka - které dva máte na mysli? S železničním nemá Kolín nic společného, bez "Nového mostu" si dnes asi dopravu představit nelze. U "Starého mostu" je problémem zobousměrnění, ale to holt opět souvisí se současným odborem dopravy :-/
Registered user Skeeve 
17.06.2012 (17:28)  
Jestli se nepletu, tak zadlužení Kolína vzniklo kvůli řiťolezectví tehdejšího zastupitelstva, které se snažilo mermomocí přilákat TPCA. Ti s nimi nakonec vydrbali tím, že si přihlásili sídlo v Ovčárech, takže Kolín utřel. Jenže to je holt Kolín. Všechna jejich nesmylsná rozhodnutí by vydala na knížku. Např. oba dva mosty přes Labe, průtah městem atp. atd.
17.06.2012 (15:31)  
Prázdniny neprázdniny, TPCA stejně přece neplatí daně v Kolíně. Stejně jako si město neplatí z kapesnýho ten momentálně stavěnej obchvat. Takže za tim miliardovym zadluženim musí bejt nějakej sofistikovanější postup místních zastupitelů.

A dle fotek to vypadá, že ta vnější zeď spadla "dominovym efektem" když vedle ní slítla obvodová zeď baráku. Třeba si bagristi mysleli, že nějaká cihlová rozhašenka ten boční tlak hromady sutin udrží?
Registered user stoupa  mail  
17.06.2012 (13:06)  
Nicku, odpovědnost má každopádně stavebník.
Editor or ŽelPage Administrator Nick  mail  
17.06.2012 (12:14)  
stoupa: Možná jsem jen nepoučený optimista, ale automaticky nepředpokládám, že celou stavbu dělali amatéři, kteří by nedokázali dohlédnout všech rizik. Událost v Kolíně beru tak, že někdo určil, kolik se bourat smí bez opatření nad železnicí a kolik už vyžaduje výluku. Takže se bouralo podél náměstíčka a vlaky dole vesele jezdily. Kritická část měla být zbourána v sobotu, bylo kvůli tomu zařízené opatření (výluka). V pátek se tedy měly dělat jen přípravy, protože "bezpečná" část již byla zbourána. Teorie je jasná, v tomto případě zřejmě i fungovala. Jak je to ale s praxí, kdy pochůzkář kontrolující stavbu jednou denně (či jen několikrát do týdne) nemůže odhalit tak krátkodobé porušení postupu, kdy např. strojník, řidič náklaďáku či vedoucí stavby si chce v pátek udělat co nejvíc práce, aby měl v sobotu co nejméně práce a mohl jít brzy na fotbal (ničím nepotvrzená fabulace)? Nepřetržitý stavební dozor, který hlídá každé otočení rypadla? Kdo ho stanovuje a komu se zodpovídá?
17.06.2012 (11:46)  
co mě fascinuje, že ta lokomotiva nevykolejila, když přejela takovou hromadu demoličního materiálu
  1 2 3 4 5 6      Zpráv na stránku:   

Comments are users' expressions.
ŽelPage has no liability for their contents.

- Correspondent or Member of ŽelPage, - Editor or ŽelPage Administrator

Add comment
Comments are only allowed for registered users.
Before you insert your comment, you have to log on or register.
Sign in
 
 
  
 
   Register

© 2001 - 2024 ŽelPage - Webmaster


Info
informacni okenko