..: Metrans zakoupí další lokomotivu ER20 EuroRunner :..

METRANS 761.001 a 002, Dunajská Streda, 12. 5. 2011, foto: Jan Vagala Praha — Společnost Metrans, která je největším operátorem kombinované dopravy ve střední a východní Evropě, zakoupí pro svého dopravce Metrans Rail další dieselovou lokomotivu ER20 EuroRunner z produkce Siemens Mobility. Ta se tak stane již čtvrtým exemplářem této řady, kterou dopravce využívá k vozbě vlaků na linkách Dunajská Streda – Velká Ida a Dunajská Streda – Budapešť – Hodoš. Dodána má být do konce září tohoto roku. „Přímé vozby nákladních vlaků jsou rychlé, operativní a hospodárné. Zásadně přispívají k tomu, aby se silnice a dálnice odlehčily od těžké dálkové nákladní dopravy, která má negativní dopad na životní prostředí. Lokomotivy Siemens jsme zvolili také proto, že přinášejí v provozu úspory paliva a mají nízké provozní náklady,“ řekl generální ředitel společnosti Metrans Jiří Samek. Lokomotivy jsou vybaveny vlakovými zabezpečovači Mirel a Indusi, aby nebylo nutné přepřahat na hranicích. Pro potřeby dálkové přepravy disponují též přídavnou naftovou nádrží pro minimalizaci zbrojení během jízd. Od poloviny března bude společnost pro opravy lokomotiv využívat také vlastních dílen Metrans Dyko Rail Repair Shop v Kolíně.

Zdroj: Metrans


Dominik Jaroš | 12.3.2012 (22:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Dopravci Vozidla

Další z regionu Maďarsko Česká republika (celá) Slovensko (celé)


  1 2 3 4      Zpráv na stránku:   
14.03.2012 (7:15)  
Je fakt, že Legios je hodně těžká. Nápravový tlak je stejný jako u elektrických mašin, což většina kozích drah v Čechách nezvládá.
Na druhou stranu mašina, kde zkušený dopravce řekne, že je tažná síla ještě vyhovující, tak co si mám pod tím myslet? Že poveze jen kontejnerové vlaky a to ještě po rovině? Když povezu něco jiného, nebo když bude průser, tak neprojedu odklonem, protože tam je kopec? Budu muset mít dvě mašiny?

Obzvláště je zajímavá zmíněná trať č.180, kde je rovina jak v Polabí a jediný kopec je v hraničním úseku Domažlice-Brod nad Lesy s 2,5x větším sklonem a 2x nižší kapacitou než ve vnitrozemí.
registrovaný uživatel Petr Šimral  mail  
14.03.2012 (6:41)  
Ty vlaky do Velké Idy jezdí po někdejším "jižním tahu"?
Ano.
případně v čem je zajímavější než výrobek LEGIOSu?

Legios General je šestinápravová lokomotiva, velmi těžká (na některých tratích, třeba Plzeň - Domažlice má omezení na 50 km/h )a s výrazně vyšší spotřebou.
A proč tedy ER20?
Protože:
a) dosahuje nejnižší spotřeby z námi vyzkoušených lokomotiv
b) je lehká
c) je tichá
d) je spolehlivá
e) je skříňová
f)) je interoperabilní (byla D,A, od 2007 CZ, SK, od 2011 HU, SL, RO)
g) výkonově vyhovující
h) tažná síla ještě vyhovující.
ch) cenově výhodná
i) nepotřebuje EURO 6 nebo kolik a to je výhodou, viz. bod a)
j) dají se bez problémů najmout i další lokomotivy stejného typu (není potřeba mít personál vyškolený na příliš mnoho typů lokomotiv)
k) Siememns je dostatečně veliká a kvalitní fabrika, aby garantovala svou péči o lokomotivy po celou dobu jejich životnosti.
13.03.2012 (21:25)  
Metrans Dyko Rail Repair Shop - no tomu se říká jednoduchý a zapamatovatelný název, kam se hrabe Akciová společnost dříve Škodovy závody, Plzeň, nebo Českomoravská - Kolben - Daněk :)
registrovaný uživatel Keprt 
13.03.2012 (19:53)  
MG: a co je na těch "žlutých agregátech ze zámoří" špatně? Ten Traxx Multi-engine má taky mít "catry".
13.03.2012 (19:47)  
MG: Jsou to jen modernizované Traxxy - http://www.railcolor.net/index.php?nav=1408857&lang=1
dopisovatel nebo člen ŽP Martin Grill  mail  
13.03.2012 (19:30)  
ufo: Vidíš, na to bych málem zapomněl. Rád tedy upravím své tvrzení: Bývalý východní blok nemá páru, co do těch mašin vlastně dávat. Místo osvědčených evropských motorů se tam cpe žlutý agregát ze zámoří...

josef Novák: O těch mašinách pro DB jsem už taky něco zaslechl - byly by podrobnosti? Velmi se mi to koncepčně zamlouvá...
13.03.2012 (19:27)  
Ad Martin Grill:Šestnáctiválec MTU v ER20 ale taky není žádné ořezávátko, narozdíl od lodních/buldozerových CAT,

Rozdíl mezi ER 20 a lok.CZ loko nebude primárně ve spal.motoru,ale v celkovém provedení lokomotivy,kdy ER 20 je novostavba s asynchronními trakčními motory,kdežto rekonstrukce Brejlovců,nebo Čmeláků se starými stejnosměrnými sériovými tr.motory nedovoluje použít výkonnější spal.motor,protože trakční motory mají malý výkon.

V Legiosu je použit velký a těžký motor s nízkými otáčkami,od nichž se v dnešní době ustupuje,protože jsou nehospodárné a drahé.DB si například objednaly lokomotivy se čtyřmi 500 kW spalovacími motory,které se můžou za jízdy stopovat podle zatížení.
registrovaný uživatel Kakov 
13.03.2012 (18:27)  
děkuji za názory tak nějak jsem se domníval, že půjde o:

interoperabilitu (schválení)
větší zkušenost s ER20
a lepší servis a podpora u ER20
registrovaný uživatel ufo 
13.03.2012 (18:11)  
Martin Grill: CAT má podchytené aj Maďarsko (M41, M62...)
13.03.2012 (17:04)  
Také jen můj názor, ale:

- jak zaznělo, ER20 je nejinteroperabilnější dieselloko na trhu
- sice netuším, jak je to se schvalováním LEGIOSu, ale ER20 je schválený ve všech zemích, které MTR potřebuje...

- pokud je něco jinak, opravte prosím....

off-top: ad CAT motory - sice to nastalo až po započetí instalací motorů do čs.strojů (pokud vím), ale co by jiného měl onen výrobce/rekonstruktér preferovat, když tam P-Z má majetkový podíl, jak je známo :-)))) konec off-top
  1 2 3 4      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko