Praha — Ten, kdo by čekal, že omezení provozu vlaků z důvodu výluk na trati je dominancí pouze povrchové železniční dopravy, bude nejspíš překvapen. Ten, kdo využívá ke každodenní dopravě metro na lince C zanedlouho možná o trochu méně. Během velikonočních svátků proběhne totiž ve stanici I. P. Pavlova celková sanace výhybky č. 2 v 1. koleji, která si vyžádá přerušení provozu v úseku Muzeum - Pražského povstání od 21. hodiny pátku 6. dubna do úterý 10. dubna 2012 3.50 hodin. V úseku Pražského povstání - Hlavní nádraží pak bude zavedena náhradní autobusová doprava v trase linky X-C, přičemž stanice Vyšehrad a I. P. Pavlova budou po dobu prací trvale uzavřeny. Z důvodu obsloužení přestupní stanice Muzeum a centra metropole bude zaveden jednokolejný obousměrný provoz po 1. koleji z Florence.
V oblasti jmenované výhybky na IP bude s drobným předstihem během přepravních výluk odpojen a demontován programový pás vlakového zabezpečovače PA 135, dále odkloněna VKV dvoulinka a služebními vlaky navezeno kolejivo, nové pražce a další nezbytné součásti. Samotné práce obnášející mj. odpojení přestavníku, demontáž přívodní kolejnice, výměnu dřevěných pražců a štěrkového lože proběhnou až v prodloužené výluce. Během ní bude na místě pracovat mimo jiné i dvoucestný bagr, zřejmě typu MHS.
Z hlediska zabezpečení jízd osobních vlaků bude provedena úprava staničního zabezpečovacího zařízení ve stanici Florenc C, kde bude mj. při stavění jízdních cest na 1. kolej kontrolována volnost kolejových úseků až na Muzeum. V praxi to tedy bude znamenat, že každý vlak, který standardně přijede z Letňan na Florenc bude odtud pak přes kolejovou spojku ("kříž") za stanicí pokračovat v nesprávném směru na Muzeum a odtud zpět na Florenc, odkud bude dále pokračovat ve dvoukolejném provozu ve směru Letňany.
V odůvodněných případech, kdy bude nutná výměna, či nahrazení soupravy z úseku LT - MUC bude možno dle dispozic vlakového dispečera provést manipulační jízdu správným směrem z Florence na Pražské Povstání po 2. koleji, přičemž každá souprava, která by tímto úsekem jela, bude mít status mimořádného kontrolního vlaku. Výhledově je v termínu 5. - 8. července 2012 plánována též výměna, resp. sanace výhybky ve stanici Náměstí Míru a přepojování měnírny na DE, což by znamenalo provoz pouze v úseku Depo Hostivař - Náměstí Míru.
1 2 | Zpráv na stránku: |
Ta Strašnická vznikla takhle proto, že žádná Skalka a Depo Hostivař(stanice) neměla v době projektování Strašnické existovat. Mělo jít o dvojkolejnou spojku do depa. Ze strašnické měla trať pokračovat dále přes Zahradní Město a Nádraží Hostivař do Petrovic. Nestalo se tomu tak a byla vystavěna stanice Skalka a Depo Hostivař.
Berlin zavírá z obdobných důvodů cca půlku U 2 na týdny a pak jen 1/3 další týdny. bude to průsšvih, ale bude. To jsou "!Pražští metrníci" kabrňáci!
Bean) Je to tak, každá souprava od LT po 2. koleji pojede přes kříž po nesprávné Muzeum a zpět. A když se v tom úseku něco zpozdí, bude to "zajímavý," jak psal kolega. Na FRC by měl být nějak upraven automatický obrat a jezdit se na něj, takže na nějaký předání na dálku, nebo delší nepřítomnost to moc nepřipadá v úvahu.
Funkce odstavné koleje na příjezdu tedy byla zejména prokluzová vzdálenost "za návěstidlem s vykřičníkem" s výměnou postavenou přímo, aby vlaky mohly do stanice vjíždět "plnou rychlostí". Dnes je tam výměna trvale do odbočky, takže toho využíváno není a vlak má sníženou rychlost na 40 km/h.
Ale uznávám, že na NM je ta výhybka asi v horším stavu.
Díky.
1 2 | Zpráv na stránku: |
Comments are users' expressions.
ŽelPage has no liability for their contents.
- Correspondent or Member of ŽelPage, - Editor or ŽelPage Administrator
Before you insert your comment, you have to log on or register.