..: Trať přes Głuchołazy se možná uzavře :..

Západ slunce nad Glucholazy, foto: Martin Grill Głuchołazy – Peážní trati mezi Mikulovicemi a Jindřichovem ve Slezsku možná hrozí, podle drážních odborníků, úplné uzavření. Důvodem je neuspokojivý stav železničního svršku v okolí stanice Głuchołazy, po němž musí vlaky jezdit třicetikilometrovou rychlostí. Ačkoliv ministerstvo dopravy České republiky, potažmo České dráhy, platí za užívání dopravní cesty ročně nemalé peníze, polská strana do infrastruktury neinvestuje. 17 kilometrů dlouhý úsek na polském území, za nějž je jakožto správce infrastruktury zodpovědná společnost PKP Polskie Linie Kolejowe (PKP PLK), tak nadále chátrá. Jak vyplynulo z posledního jednání polského ministerstva dopravy, je uvažováno o třech řešeních – uzavření tratě, oprava dotčeného úseku nebo snížení poplatků za průjezd Polskem. Prozatím se do nedohledna odsouvají i úvahy o nové zastávce na trati v Głuchołazích. Polská strana již v minulosti zastavila provoz svých osobních vlaků do Głuchołaz, rovněž tak ve výběrovém řízení, připravovaném Ministerstvem dopravy ČR na linku Ostrava – Krnov – Olomouc, se (prozatím?) neuvažuje s větví Krnov – Głuchołazy – Jeseník. Špatný stav trati ale netrápí pouze vlaky na Jesenicku, obdobně je na tom i trať mezi Hrádkem nad Nisou a Varnsdorfem.

Zdroj: ČT


Dominik Jaroš | 10.3.2012 (9:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Dopravci Stavby a projekty

Další z regionu ČR Moravskoslezský


  1 2 3 4 5 ... 7      Zpráv na stránku:   
13.03.2012 (11:22)  
Flexaretista: Tratě na Slovensku za první republiky byly nejspíš preferované proto, že ta síť tam byla nedostatečná potřebám nové republiky. Těsně poválečná síť tam vypadala jako pár tratí, které většinou směřovaly k Budapešti, respektive do Maďarska, a v západo-východním směru existovala jedině trať KBD. Proto bylo potřeba adaptovat síť na nové podmínky, třeba postavit nové - strategisky výhodnější - tratě přes Bílé Karpaty. V tomto světle představoval úsek Jindřichov - Mikulovice opravdu maginálii, protože přinejhorším se dalo z Jeseníka dostat do vnitrozemí i jinak, než přes Polsko, a Jeseník určitě nebyl tak důležitý jako - řekněmě - Košice, kterým jedna jednokolejná trať do vnitrozemí nestačila. To, že na něj za první republiky nedošlo a počínaje padesátými lety nebyla potřeba (obě země přece byly v Táboře Míru), je následkem vývoje další situace. Ovšem to jsou jen mé dohady, přesnou situaci na tomto česko-polském pomezí neznám.
13.03.2012 (9:29)  
ad Bugear:
Na rozdíl od Vás nebudu obecenstvo napínat a uvedu, že MD má dle citovaného materiálu již od GVD 2013 snahu rychlíky Krnov - Jeseník neobjednávat. Důvody uvádí dva: (i) nedostatek peněz, (ii) zásadně rozdílnou potřebnou kapacitu souprav mezi Ostravou a Opavou a mezi Krnovem a Jeseníkem a tedy nutnost, že by si dopravce vzešlý z výběrového řízení musel pořídit dva typy vozidel.

Navíc je ze strany objednatele patrná snaha o to, aby nový dopravce jezdil již podle nového (z hlediska množství náležitostí levnějšího) provozního konceptu, tj. s uzly 00 v Olomouci, Valšově a Opavě-Západě. Pokud by někoho zajímalo, jak se chce dosáhnout potřebného zkrácení jízdních dob, nechť si ten materiál otevře. Osobně jsem dost zvědav, zda se to podaří.
registrovaný uživatel bugear 
13.03.2012 (0:04)  
@A.L.: Přijde mi, jako bychom jeli po jiné trati. Obě tratě k hranicím se dají rozdělit na dva obdobně dlouhé úseky, z nichž jeden je v relativně dobrém stavu a druhý stojí za starou belu (z pohledu cestujícího vymlácené styky jaxviňa), pořadí je tuším od Jindřichova dobrá špatná dobrá špatná. Ta dobrá v mikulovické části se dělala před pár lety, nicméně polským stylem.

Co se týče krychlíků, stačí si dohledat dopravní plán státu a v něm příslušnou linku a připomínky krajů.
12.03.2012 (23:19)  
Přestupy tu trať zabijí a určitě se najde pružný autobusový dopravce, který zavede linku z Ostravy přímo do Jeseníku (možná přes Opavu) a na vlakovou dopravo zbudou jen paběrky a následkem toho se začne realizovat návrh na zastavení provozu z důvodů nevyužitelnosti vlakových souprav, tudíž nevyužívání dotací a je vymalováno, protože autobusy budou možná jezdit i bez dotace.
12.03.2012 (21:55)  
Pokud bude zavedeno něco jako NAD, bude vážně narušena jedna rychlíková trasa. Bude se někomu chtít 2-3x přestupovat? Asi ne, moc pohodlné to není. Ten, kdo už dnes jezdí autem, těžko začne najednou jezit vlakem, autobusem a vlakem, a ti, co jezdí rychlíky dnes, třeba časem kvůli přestupům jezdit přestanou. Nejlepší by bylo Poláky donutit trať opravit, pomalé jízdy dlouhodobě udržitelné také nejsou.
12.03.2012 (21:26)  
Flexaretista
Skvělé poučení nejen pro další peážní úsek, ale i pro naše privatizátory infrastrukturních podniků.
Jste si jistý, že kdyby trať vlastnil soukromník, pak by se choval stejně? Kdybyste vlastnil trať, kterou vám provozovatel na vlastní náklady opraví a ještě vám bude platit 8 mega ročně za průjezd, tak mu to zakážete?
Zatím PLK vykazuje klasické znaky státního ichtyla - úplně zbytečně se šprajcuje, přestože tím ve finále škodí sám sobě.
12.03.2012 (20:50)  
Red Bul: Přesně tak, trať je využita solidně, byť samozřejmě více ve špičce a především o víkendech. Ta trať má docela turistický potenciál pro pohodlnou dopravu z Opavska a Krnovska na druhou stranu hor... Pokud tam zařadíme 810, tak se nedivme, že jezdí poloprázdná - v ní se 2 hodiny nedají přežít... Tyhle úsporné opatření zas vymyslel nějaký "pražák", který na té trati nikdy nejel a možná ani kromě Pendolina ve vlaku neseděl...
12.03.2012 (20:43)  
Flexaterista: Ale ano, euroregiony fungují myslím solidně - co se týče Krnova a Glucholaz, tak ty jsou oba v euroregionu Praděd. Česko-polská spolupráce funguje, byť to jsou často jednorázové akce... nesouhlasím ale, že musí jít iniciativa zezdola, já věřím že na místní úrovni by se Krnováci (a další) s Hlucholazskými domluvili, ale tady tenhle problém musí bohužel řešit MDČR s Varšavou - a tam už to skřípe...

Ale pokud platíme 8 milionů ročně za průjezd, tak co bychom za to chtěli opravit? Pokud z toho platíme 30 zaměstnanců, tak na opravy už mnoho peněz opravdu nezbyde. Z těch pár melounů nám nikdo koridor nepostaví...
12.03.2012 (19:26)  
Pro flexíka:
Nejsem obyvatelem tohoto regionu, ale jsem tudy několikrát. Ve všední den obsazeno nejméně polovina sedadel sedadel a v sobotu tam byli lidé i na "stojáka". Kdysi jsem četl kritiku, že v zimních měsících jsou vlaky z Ostravy do Jeseníku jsem přeplněny.
12.03.2012 (15:55)  
Vlad: díky. pak už mi ale vůbec není jasné, proč ty tratě nerostly i tady.
  1 2 3 4 5 ... 7      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko