Głuchołazy – Peážní trati mezi Mikulovicemi a Jindřichovem ve Slezsku možná hrozí, podle drážních odborníků, úplné uzavření. Důvodem je neuspokojivý stav železničního svršku v okolí stanice Głuchołazy, po němž musí vlaky jezdit třicetikilometrovou rychlostí. Ačkoliv ministerstvo dopravy České republiky, potažmo České dráhy, platí za užívání dopravní cesty ročně nemalé peníze, polská strana do infrastruktury neinvestuje. 17 kilometrů dlouhý úsek na polském území, za nějž je jakožto správce infrastruktury zodpovědná společnost PKP Polskie Linie Kolejowe (PKP PLK), tak nadále chátrá. Jak vyplynulo z posledního jednání polského ministerstva dopravy, je uvažováno o třech řešeních – uzavření tratě, oprava dotčeného úseku nebo snížení poplatků za průjezd Polskem. Prozatím se do nedohledna odsouvají i úvahy o nové zastávce na trati v Głuchołazích. Polská strana již v minulosti zastavila provoz svých osobních vlaků do Głuchołaz, rovněž tak ve výběrovém řízení, připravovaném Ministerstvem dopravy ČR na linku Ostrava – Krnov – Olomouc, se (prozatím?) neuvažuje s větví Krnov – Głuchołazy – Jeseník. Špatný stav trati ale netrápí pouze vlaky na Jesenicku, obdobně je na tom i trať mezi Hrádkem nad Nisou a Varnsdorfem.
Zdroj: ČT
Na rozdíl od Vás nebudu obecenstvo napínat a uvedu, že MD má dle citovaného materiálu již od GVD 2013 snahu rychlíky Krnov - Jeseník neobjednávat. Důvody uvádí dva: (i) nedostatek peněz, (ii) zásadně rozdílnou potřebnou kapacitu souprav mezi Ostravou a Opavou a mezi Krnovem a Jeseníkem a tedy nutnost, že by si dopravce vzešlý z výběrového řízení musel pořídit dva typy vozidel.
Navíc je ze strany objednatele patrná snaha o to, aby nový dopravce jezdil již podle nového (z hlediska množství náležitostí levnějšího) provozního konceptu, tj. s uzly 00 v Olomouci, Valšově a Opavě-Západě. Pokud by někoho zajímalo, jak se chce dosáhnout potřebného zkrácení jízdních dob, nechť si ten materiál otevře. Osobně jsem dost zvědav, zda se to podaří.
Co se týče krychlíků, stačí si dohledat dopravní plán státu a v něm příslušnou linku a připomínky krajů.
Skvělé poučení nejen pro další peážní úsek, ale i pro naše privatizátory infrastrukturních podniků.
Jste si jistý, že kdyby trať vlastnil soukromník, pak by se choval stejně? Kdybyste vlastnil trať, kterou vám provozovatel na vlastní náklady opraví a ještě vám bude platit 8 mega ročně za průjezd, tak mu to zakážete?
Zatím PLK vykazuje klasické znaky státního ichtyla - úplně zbytečně se šprajcuje, přestože tím ve finále škodí sám sobě.
Ale pokud platíme 8 milionů ročně za průjezd, tak co bychom za to chtěli opravit? Pokud z toho platíme 30 zaměstnanců, tak na opravy už mnoho peněz opravdu nezbyde. Z těch pár melounů nám nikdo koridor nepostaví...
Nejsem obyvatelem tohoto regionu, ale jsem tudy několikrát. Ve všední den obsazeno nejméně polovina sedadel sedadel a v sobotu tam byli lidé i na "stojáka". Kdysi jsem četl kritiku, že v zimních měsících jsou vlaky z Ostravy do Jeseníku jsem přeplněny.
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.