..: Trať přes Głuchołazy se možná uzavře :..

Západ slunce nad Glucholazy, foto: Martin Grill Głuchołazy – Peážní trati mezi Mikulovicemi a Jindřichovem ve Slezsku možná hrozí, podle drážních odborníků, úplné uzavření. Důvodem je neuspokojivý stav železničního svršku v okolí stanice Głuchołazy, po němž musí vlaky jezdit třicetikilometrovou rychlostí. Ačkoliv ministerstvo dopravy České republiky, potažmo České dráhy, platí za užívání dopravní cesty ročně nemalé peníze, polská strana do infrastruktury neinvestuje. 17 kilometrů dlouhý úsek na polském území, za nějž je jakožto správce infrastruktury zodpovědná společnost PKP Polskie Linie Kolejowe (PKP PLK), tak nadále chátrá. Jak vyplynulo z posledního jednání polského ministerstva dopravy, je uvažováno o třech řešeních – uzavření tratě, oprava dotčeného úseku nebo snížení poplatků za průjezd Polskem. Prozatím se do nedohledna odsouvají i úvahy o nové zastávce na trati v Głuchołazích. Polská strana již v minulosti zastavila provoz svých osobních vlaků do Głuchołaz, rovněž tak ve výběrovém řízení, připravovaném Ministerstvem dopravy ČR na linku Ostrava – Krnov – Olomouc, se (prozatím?) neuvažuje s větví Krnov – Głuchołazy – Jeseník. Špatný stav trati ale netrápí pouze vlaky na Jesenicku, obdobně je na tom i trať mezi Hrádkem nad Nisou a Varnsdorfem.

Zdroj: ČT


Dominik Jaroš | 10.3.2012 (9:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Dopravci Stavby a projekty

Další z regionu ČR Moravskoslezský


  1 ... 3 4 5 6 7      Zpráv na stránku:   
10.03.2012 (20:30)  
Celá věc je pouze na straně Ministerstva dopravy ČR, a když tam není zájem tak nebude nic. Počet řešení je mnoho, ale pro ČD jako dopravce určitě to není pro vedení spojů na obchodní riziko. Výše poplatků za průjezd Polskem ČD nevadí je to nákladová položka hrazená objednatelem. Takže vše se platí z daní z rozpočtované položky na MD na základní dopravní obslužnost. Takže o jakoukoliv ekonomiku , záměr nebo koncepci se rozhodně nejedná.
registrovaný uživatel M 152.0  mail  
10.03.2012 (20:06)  
Poláci a železnice - to prostě bohužel nejde k sobě - a asi nikdy nepůjde. Už jsem mnohokrát přemýšlel o úseku Zlaté Hory-Jindřichov ve Slezsku, ale teda netušil jsem, že to bylo už kdysi plánované. Myslím, že kdyby se to postavilo, v řádu desítek let by se to i vyplatilo, protože by se nemusely platit (evidentně zbytečné) poplatky polákům.
registrovaný uživatel TTtrain  mail  
10.03.2012 (19:41)  
Jen naiva může očekávat, že Poláci pohnou prstem. Proč taky, prachy tečou, tak co? Divný kraj, divný mrav.
registrovaný uživatel Keprt 
10.03.2012 (19:30)  
Ví tady někdo, kolik se za tu peáž platí? Dočetl jsem se akorát "nemalé peníze", "zlatá trať", "x milionů", ale čísla zádná. Zajímalo by mě srovnání s platbami za DC na SŽDC.
10.03.2012 (18:51)  
Situace na peážních úsecích vedoucích přes Polsko je už dlouho špatná, ještě před vstupem do EU, možná, že i už před tokem 1989. Úředníci tohoto státu se starají raději o to, zda lze podle pravidel EU (ne)uvařit guláš do zásoby (to se ukázalo jako blbost), ale zásadní věci přehlížejí, protože pro ně je zásadnější posadit se do služebního automobilu a dojet na všechny udělené vyjímky až do místa svého cíle. A lidé v podhradí? Ti ať je moc neotravují. Vyskytne-li se problém, je nejlépe jej vyřešit zrušením.
10.03.2012 (18:12)  
Nová trať Zlaté Hory - Jindřichov ve Slezsku na území ČR už by byla zlatá i s tunelem, kdybychom spočítali poplatky polskému správci infrastruktury. Osobně si myslím, že buď se rameno rozsekne a rychlíky budou začínat/končit v uvedených stanicích s navazující NAD, anebo rychlíky skončí úplně. Už při podzimní redukci rychlíků ze strany MD byly tyto spoje těsně "nad čárou" škrtů. Není problém ze strany MD říci, že bylo zavedeno více autobusových spojů Jeseník - Opava (- Ostrava).
10.03.2012 (16:30)  
SŽDC rozhodně nemám v oblibě (velmi jemně řečeno), ale nazvat je bandou příživníků an bloc, to je trochu zbytečné, ne?
dopisovatel nebo člen ŽP Martin Grill  mail  
10.03.2012 (15:41)  
MJ: Ja rozhodne nefandim ruseni trati, jen nejsem horlivym zastancem jejich udrzby tam, kde to nema smysl (v CR). Netahej nam tady Tomkovinu, diky ;o)

Soucasti meho prispevku bylo i to, ze pokud klient nedostava to, za co si zaplatil, muze se obratit na soud. To tady za nej nevyresime bezduchym tlachanim ani my, ani nikdo jiny. A pocinani SZDC z. o. je na samostatny clanek - je to banda prizivniku, kteri nedelaji nic, dokud nekde nevypadne vlak. Viz. Vyskov.
10.03.2012 (15:34)  
Tohle byla jen otázka času. V podstatě se Polákům ani nelze divit, když tam ani od nich nikdo nejezdí.

Tak to je fakt blbost. ČD jim platí x milionů za užívání DC, tak by mělo být samozřejmostí, že to budou udržovat, to i ta blbá SŽDC udržuje tratě, kde jezdí pravidelně vlaky. Já vím, že ty fandíš rušení tratí, ale když se tohle rameno přesekne, rozhodně ubyde mnoho cestujících a nějaká NAD či cokoli podobného to nevyřeší. Odráží to ale přesně stav polských železnic, který je katastrofální!
registrovaný uživatel Neaerthon  mail  
10.03.2012 (15:07)  
Tady se píše jak hrozí uzavření trati, ale zapomínáte na jednu věc. A to nato, že u Poláků je takovýto stav železnic normální.
  1 ... 3 4 5 6 7      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko