..: Trať přes Głuchołazy se možná uzavře :..

Západ slunce nad Glucholazy, foto: Martin Grill Głuchołazy – Peážní trati mezi Mikulovicemi a Jindřichovem ve Slezsku možná hrozí, podle drážních odborníků, úplné uzavření. Důvodem je neuspokojivý stav železničního svršku v okolí stanice Głuchołazy, po němž musí vlaky jezdit třicetikilometrovou rychlostí. Ačkoliv ministerstvo dopravy České republiky, potažmo České dráhy, platí za užívání dopravní cesty ročně nemalé peníze, polská strana do infrastruktury neinvestuje. 17 kilometrů dlouhý úsek na polském území, za nějž je jakožto správce infrastruktury zodpovědná společnost PKP Polskie Linie Kolejowe (PKP PLK), tak nadále chátrá. Jak vyplynulo z posledního jednání polského ministerstva dopravy, je uvažováno o třech řešeních – uzavření tratě, oprava dotčeného úseku nebo snížení poplatků za průjezd Polskem. Prozatím se do nedohledna odsouvají i úvahy o nové zastávce na trati v Głuchołazích. Polská strana již v minulosti zastavila provoz svých osobních vlaků do Głuchołaz, rovněž tak ve výběrovém řízení, připravovaném Ministerstvem dopravy ČR na linku Ostrava – Krnov – Olomouc, se (prozatím?) neuvažuje s větví Krnov – Głuchołazy – Jeseník. Špatný stav trati ale netrápí pouze vlaky na Jesenicku, obdobně je na tom i trať mezi Hrádkem nad Nisou a Varnsdorfem.

Zdroj: ČT


Dominik Jaroš | 10.3.2012 (9:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Dopravci Stavby a projekty

Další z regionu ČR Moravskoslezský


  1 2 3 4 5 ... 7      Zpráv na stránku:   
editor nebo admin ŽP Vlad  mail  
12.03.2012 (15:39)  
(OT) Flexaretista: Dovolím si trošku poupravit Váš pohled na historii.

Trať z Krnova do Glucholaz a Mikulovic se postupně zprovozňovala v letech 1872 až 1888, tedy v době Rakousko-Uherska. V roce 1850 byla rakouská část Slezska oddělena od Moravy a vzniklo Velkovévodství slezské (s hlavním městem Opavou). A to nesousedilo s Polskem (s tím začala ČSR sousedit až po posunu německo - polských hranic po 2. světové válce), ale s Pruským slezskem. Takže v té době asi nebyl s takovýmto trasováním trati politický (vojenský, ekonomický...) problém.

http://www.zelpage.cz/trate/ceska-republika/trat-292
http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:Duchy_of_Silesia_1912.jpg
12.03.2012 (15:10)  
Jinak jak píše Red Bul, na co máme EU, EU nemáme na nic, protože kdybychom ji měli na každou kravinu v příhraničí, tak zase naopak budou řvát všichni ti klausové, jak nám berou suverenitu. Za to, že to stojí za prd, si můžou jen ruku v ruce Češi a Poláci. Kdyby spolu začali volat, tak si buďte jisti, že pak by do toho ta EU ochotně s otevřenou peněženkou vstoupila. Ale iniciativa nepřijde od ní, ta musí přijít zezdola.

Slezané , funguje tam vůbec kloudně třeba nějaký euroregion? Např. na Liberecku Nisa šlape jak hodinky, zato tady o tom není do Prahy ani vidu, ani slechu. Děje se tam v tomhle ohledu něco, nebo je tam mrtvo?

A k té otázce toho, proč se tam už za 1. republiky nepostavila trať jinak - zatímco Maďarsko bylo od počátko bráno jako nepřítel, tak u Poláka Beneš počítal s tím, že jednou se třeba bude nutné s ním dohodnout společně proti Němcům a že mu za to pustí kus Slezska. Tak to bych viděl jako jeden z hlavních důvodů.
12.03.2012 (14:57)  
Dovolím si odbočit. Na tomto příkladě je totiž přesně vidět, jaký obrovský význam má držení infrastruktury ve vlastnictví toho, kdo ji potřebuje k fungování. Skvělé poučení nejen pro další peážní úsek, ale i pro naše privatizátory infrastrukturních podniků.

Jinak mám dotaz: kolik lidí v těch vlacích jezdívá?
12.03.2012 (13:27)  
Na co máme EU, když se naši papaláši nedokáží dohodnout se sousedními papaláš? Proti EU nic nemám oproti hradnímu pánovi, ale ti papaláši mne, promiňte mi ten výraz, skutečně serou.
Bydlím v bytovém domě a na patrech se všichni dokáží dohodnout na úklidu a to je nás v domě 8 partají. A tady jsou jen dva subjekty.
registrovaný uživatel Kuba 
12.03.2012 (10:02)  
Na kousku mezi Mikulovicemi a Glucholazy je na polském území tuším 5 přejezdů, ovládaných MANUÁLNĚ ze 4 závorářských stanovišť (to máte 8 lidí denně), v Glucholazech platíme Polákům výpravčího a možná signalistu...

V Glucholazech je na směně, teda aspoň přes den určitě, v noci nevím, 3 signalisti, 1 výpravčí a 3 - 4 závoráři a to jenom kvůli českým peážním vlakům. Kdyby jsem tam přestali jezdit, tak by o práci přišlo kolik lidí? 30? Nevím jestli tohle Poláci dopustí. Oni se spíš cukají a pak stejně na nějakou úsporu kývnou.
11.03.2012 (23:16)  
Tato trať je pro Krnovsko a Jesenicko klíčová. A ono to nenápadné pomalé rušení pak nabyde na intenzitě... Nejprve zrušíme rychlíky, provozování Os/Sp už se nám pak za ty prachy vůbec "nevyplatí". Zavedeme tedy NAD. Komu se bude chtít tak minimálně 3x přesedat - v Krnově, Jindřichově a ve Zlatých Horách? Nikomu. NAD zrušíme a přidáme jeden autobus navíc v linii Ostrava - Jeseník, nejlépe v nejblbější hodinu, kdy nikdo nejezdí. Ta trať už pak nebude kompaktní, z celostátní dráhy se stane pouhá lokálka vedoucí kolem silnice 1. třídy. Ha, silnice 1. třídy. Přijde odporník a namísto 810 Krnov - Jindřichov zavede autobusy, trochu to nevychytá s časama a tak se začne jezdit autíčkama. Kdo nemá auto, ať zhnije doma. A Osoblažka? Kolik let se ji podaří udržet nadšencům ze Slezských zemských drah, což je de facto neziskovka??

Suma sumárum. Platíme x milionů ročně. Možná 8 nebo 10 milionů. Poláci jsou vyděrači, nic neopravují, to už víme. Ale kolik je blbých 8 milionů v rozpočtu MD, potažmo Vlády? O kolik se navýšila stavba blbého tunelu Blanka??? Kolik stála Opencard? Srovnávejme. Peníze tady jsou jen záminka!
registrovaný uživatel rpet  mail  
11.03.2012 (23:05)  
co nam vzkazala madam Merkelova?
11.03.2012 (22:55)  
Martin Grill

jste neskutečně odvážný muž ... se svou neskutečně gumokolní pravdou ... i Merkelová nám už vzkázala ... no já tak odvážný nejsem a tak Vám přeji vše nej do té odvážnosti

M.U.
11.03.2012 (21:14)  
Vzpomněl jsem si na trať Zittau - Görlitz, v několika úsecích vede po polském území a tyto úseky pokud vím patří stále Polákům (stavědla ve stanici Krzewina Zgorzelecka - Ostritz snad obsazují PLK). Němci museli Poláky dlouho přemlouvat (a snad i něco zaplatit), aby jim dovolili tu trať na jejich náklady opravit...
11.03.2012 (18:42)  
Jéje, schéma nevyšlo, a přitom v náhledu to bylo správně.
Nuže, domyslete si pod mikulovickým "v" a nad jindřichovským "o" backslashe... tj. je tam spojka od Mikulovic na třetí, ale opačná tam není.
  1 2 3 4 5 ... 7      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko