Głuchołazy – Peážní trati mezi Mikulovicemi a Jindřichovem ve Slezsku možná hrozí, podle drážních odborníků, úplné uzavření. Důvodem je neuspokojivý stav železničního svršku v okolí stanice Głuchołazy, po němž musí vlaky jezdit třicetikilometrovou rychlostí. Ačkoliv ministerstvo dopravy České republiky, potažmo České dráhy, platí za užívání dopravní cesty ročně nemalé peníze, polská strana do infrastruktury neinvestuje. 17 kilometrů dlouhý úsek na polském území, za nějž je jakožto správce infrastruktury zodpovědná společnost PKP Polskie Linie Kolejowe (PKP PLK), tak nadále chátrá. Jak vyplynulo z posledního jednání polského ministerstva dopravy, je uvažováno o třech řešeních – uzavření tratě, oprava dotčeného úseku nebo snížení poplatků za průjezd Polskem. Prozatím se do nedohledna odsouvají i úvahy o nové zastávce na trati v Głuchołazích. Polská strana již v minulosti zastavila provoz svých osobních vlaků do Głuchołaz, rovněž tak ve výběrovém řízení, připravovaném Ministerstvem dopravy ČR na linku Ostrava – Krnov – Olomouc, se (prozatím?) neuvažuje s větví Krnov – Głuchołazy – Jeseník. Špatný stav trati ale netrápí pouze vlaky na Jesenicku, obdobně je na tom i trať mezi Hrádkem nad Nisou a Varnsdorfem.
Zdroj: ČT
Trať z Krnova do Glucholaz a Mikulovic se postupně zprovozňovala v letech 1872 až 1888, tedy v době Rakousko-Uherska. V roce 1850 byla rakouská část Slezska oddělena od Moravy a vzniklo Velkovévodství slezské (s hlavním městem Opavou). A to nesousedilo s Polskem (s tím začala ČSR sousedit až po posunu německo - polských hranic po 2. světové válce), ale s Pruským slezskem. Takže v té době asi nebyl s takovýmto trasováním trati politický (vojenský, ekonomický...) problém.
http://www.zelpage.cz/trate/ceska-republika/trat-292
http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:Duchy_of_Silesia_1912.jpg
Slezané , funguje tam vůbec kloudně třeba nějaký euroregion? Např. na Liberecku Nisa šlape jak hodinky, zato tady o tom není do Prahy ani vidu, ani slechu. Děje se tam v tomhle ohledu něco, nebo je tam mrtvo?
A k té otázce toho, proč se tam už za 1. republiky nepostavila trať jinak - zatímco Maďarsko bylo od počátko bráno jako nepřítel, tak u Poláka Beneš počítal s tím, že jednou se třeba bude nutné s ním dohodnout společně proti Němcům a že mu za to pustí kus Slezska. Tak to bych viděl jako jeden z hlavních důvodů.
Jinak mám dotaz: kolik lidí v těch vlacích jezdívá?
Bydlím v bytovém domě a na patrech se všichni dokáží dohodnout na úklidu a to je nás v domě 8 partají. A tady jsou jen dva subjekty.
V Glucholazech je na směně, teda aspoň přes den určitě, v noci nevím, 3 signalisti, 1 výpravčí a 3 - 4 závoráři a to jenom kvůli českým peážním vlakům. Kdyby jsem tam přestali jezdit, tak by o práci přišlo kolik lidí? 30? Nevím jestli tohle Poláci dopustí. Oni se spíš cukají a pak stejně na nějakou úsporu kývnou.
Suma sumárum. Platíme x milionů ročně. Možná 8 nebo 10 milionů. Poláci jsou vyděrači, nic neopravují, to už víme. Ale kolik je blbých 8 milionů v rozpočtu MD, potažmo Vlády? O kolik se navýšila stavba blbého tunelu Blanka??? Kolik stála Opencard? Srovnávejme. Peníze tady jsou jen záminka!
jste neskutečně odvážný muž ... se svou neskutečně gumokolní pravdou ... i Merkelová nám už vzkázala ... no já tak odvážný nejsem a tak Vám přeji vše nej do té odvážnosti
M.U.
Nuže, domyslete si pod mikulovickým "v" a nad jindřichovským "o" backslashe... tj. je tam spojka od Mikulovic na třetí, ale opačná tam není.
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.