..: Trať přes Głuchołazy se možná uzavře :..

Západ slunce nad Glucholazy, foto: Martin Grill Głuchołazy – Peážní trati mezi Mikulovicemi a Jindřichovem ve Slezsku možná hrozí, podle drážních odborníků, úplné uzavření. Důvodem je neuspokojivý stav železničního svršku v okolí stanice Głuchołazy, po němž musí vlaky jezdit třicetikilometrovou rychlostí. Ačkoliv ministerstvo dopravy České republiky, potažmo České dráhy, platí za užívání dopravní cesty ročně nemalé peníze, polská strana do infrastruktury neinvestuje. 17 kilometrů dlouhý úsek na polském území, za nějž je jakožto správce infrastruktury zodpovědná společnost PKP Polskie Linie Kolejowe (PKP PLK), tak nadále chátrá. Jak vyplynulo z posledního jednání polského ministerstva dopravy, je uvažováno o třech řešeních – uzavření tratě, oprava dotčeného úseku nebo snížení poplatků za průjezd Polskem. Prozatím se do nedohledna odsouvají i úvahy o nové zastávce na trati v Głuchołazích. Polská strana již v minulosti zastavila provoz svých osobních vlaků do Głuchołaz, rovněž tak ve výběrovém řízení, připravovaném Ministerstvem dopravy ČR na linku Ostrava – Krnov – Olomouc, se (prozatím?) neuvažuje s větví Krnov – Głuchołazy – Jeseník. Špatný stav trati ale netrápí pouze vlaky na Jesenicku, obdobně je na tom i trať mezi Hrádkem nad Nisou a Varnsdorfem.

Zdroj: ČT


Dominik Jaroš | 10.3.2012 (9:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Dopravci Stavby a projekty

Další z regionu ČR Moravskoslezský


  1 2 3 4 5 ... 7      Zpráv na stránku:   
30.03.2012 (16:13)  
@Trakia: pokiaľ viem, Těšínsko sa po vojne zase vrátilo do ČS(S)R. Po roku 1989 sa vzťahy znormalizovali a poľská vláda sa ospravedlnila. Dokonca tuším Lech Walesa to označil za hriech, ktorý spáchali. Takže do toho nemá zmysel vŕtať.
21.03.2012 (23:32)  
Trakia - nerozumím, o jakém posouvání hranic to v případě Glucholaz mluvíte. Před 2. světovou válkou byly Glucholazy na území Pruska / Německa (viz http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/1/1f/Prussia_%28political_map_before_1905%29.jpg). Trať již tehdy byla vystavěna jako peážní a hlavně jako provizorní řešení (viz již zde zmíněné plány na výstavbu přímé trati). Po válce jen prostě pruské/německé území připadlo Polsku, netuším proč by území měla získat zrovna ČSR. Pokud na někoho nadávat, tak na Marii Terezii, kvůli které jsme roku 1742 přišli o většinu Slezska, které připadlo právě Prušákům.
Těšínsko je jiná kapitola - ale i tak byl řekl, že to bylo vyřešeno ve prospěch ČSR, protože jí zůstala páteřní trať Bohumín - Žilina
registrovaný uživatel Trakia 
21.03.2012 (22:35)  
No jo,co se dá dělat. Když magoři Stalin,Churchil a (nejsem si jist) Roosvelt rozhodli posunout po 2.světové válce hranice a darovat to území Polsku a přitom ČSR nevyhovět. Oni by se Poáci o pár KM čtverečních asi po...,ale že uzurpli v roce 1938 kus Těšínska,tak to je v "pořádku".I anglický spisovatel Norman Davies to označil za zbabělý akt proti Hitlerem okleštěnému Československu. Sklízíme jen hořké plody...
15.03.2012 (13:41)  
Michal Bláha
Díky za odkaz, včera jsem se jím prokousával až do dvou ráno :-) a dal mi odpověď na pár "nelogičností" v posledních JŘ.
Bohužel však i tady si autoři nemohli odpustit plivnout si na zlé soukromníky. Zejména poslední odstavec kapitoly 2.1. zní velmi podezřele zejména v souvislosti s nedávným článkem o Arenaways :-/
15.03.2012 (13:26)  
Flexaretista
No uznávám, že jsem vyletěl hlavně kvůli těm "privatizátorům infrastrukturních podniků." :-)
Stále si však stojím za tím, že hlavní problém není, že subjekt A vlastní koleje a subjekt B mašinky, ale že subjekt A je státní. Nebo snad cílená neúdržba polských tratí (nejen peážních) je záležitost jen posledních 10 let od oddělení PKP a PLK?
14.03.2012 (13:32)  
Tomáš Kraus: nápady na úpravu infrastruktury jsou teoreticky zajímavé, ale pochybuji, že někdo bude zrovna na trati Olm - Krnov - Opava řešit nějaké zvyšování rychlosti...

V praxi se dají zkrátit jízdní časy i bez úprav rychlostníků. Stačilo by kdyby vlaky zbytečně nestály 6 minut v Bruntále, podobně by se dalo zkrátit čekání v Krnově... Například R, který vyráží z Olomouce s 10 minutovým zpožděním i přesto přijíždí do Bruntálu včas, do Krnova pak někdy i o 3 minuty dříve. Někdy se čeká pár minut dokonce i v Lomnici či Valšově, takže rezervy tam jsou, především ve směru z Olomouce do Krnova... Stovku by si zasloužil hlavně úsek z Krnova do Opavy, stejně jako elektrifikaci...
14.03.2012 (9:42)  
Michal Bláha: To je velmi zajímavý dokument, musím říct. Konečně mám taky pocit, že se u nás někdo zabývá (zatím aspoň myšlenkově) požadavky na úpravy infrastruktury a vozidla ve vazbě na nějakou provozní koncepci (ve smyslu "musíme ušetřit 4 minuty, aby nám křižování vyšlo tam a tam, a uděláme to tak a tak"). A celkem mě tam pobavilo použití slova "nepřípoj", normálně bez uvozovek, jako by to byl odborný termín - vedle termínů jako "ekvidistantní poloha", "inverzní směr" apod., které se tam také objevují :-)
registrovaný uživatel Vesos  mail  
13.03.2012 (19:28)  
To je úžasné. Přímé autobusy v relaci OVA-JES už téměř nejezdí, a teď nám soudruzi se rozhodli, že vlaků netřeba. Nemůžu si pomoct, ale dopravní antikocepce MD je asi stejně plánovitá jako vznik krápnikové jeskyně.
13.03.2012 (17:39)  
Robert Antonio: mluvím o něčem jiném, a sice o tom, že je na tom vidět, jak ošemetná je pro stát pozice, kdy není nad svou infrastrukturou vlastním pánem a nemůže věci změnit, ani kdyby se rozkrájel.
13.03.2012 (12:43)  
Vlad:
Zkuste do googlu zadat "95-2011-190-STKO-1_Materiál pro PMD - Plán dopravní obsluhy" a stáhnětě si to cca 5 MB pdf.
  1 2 3 4 5 ... 7      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko