Głuchołazy – Peážní trati mezi Mikulovicemi a Jindřichovem ve Slezsku možná hrozí, podle drážních odborníků, úplné uzavření. Důvodem je neuspokojivý stav železničního svršku v okolí stanice Głuchołazy, po němž musí vlaky jezdit třicetikilometrovou rychlostí. Ačkoliv ministerstvo dopravy České republiky, potažmo České dráhy, platí za užívání dopravní cesty ročně nemalé peníze, polská strana do infrastruktury neinvestuje. 17 kilometrů dlouhý úsek na polském území, za nějž je jakožto správce infrastruktury zodpovědná společnost PKP Polskie Linie Kolejowe (PKP PLK), tak nadále chátrá. Jak vyplynulo z posledního jednání polského ministerstva dopravy, je uvažováno o třech řešeních – uzavření tratě, oprava dotčeného úseku nebo snížení poplatků za průjezd Polskem. Prozatím se do nedohledna odsouvají i úvahy o nové zastávce na trati v Głuchołazích. Polská strana již v minulosti zastavila provoz svých osobních vlaků do Głuchołaz, rovněž tak ve výběrovém řízení, připravovaném Ministerstvem dopravy ČR na linku Ostrava – Krnov – Olomouc, se (prozatím?) neuvažuje s větví Krnov – Głuchołazy – Jeseník. Špatný stav trati ale netrápí pouze vlaky na Jesenicku, obdobně je na tom i trať mezi Hrádkem nad Nisou a Varnsdorfem.
Zdroj: ČT
Těšínsko je jiná kapitola - ale i tak byl řekl, že to bylo vyřešeno ve prospěch ČSR, protože jí zůstala páteřní trať Bohumín - Žilina
Díky za odkaz, včera jsem se jím prokousával až do dvou ráno :-) a dal mi odpověď na pár "nelogičností" v posledních JŘ.
Bohužel však i tady si autoři nemohli odpustit plivnout si na zlé soukromníky. Zejména poslední odstavec kapitoly 2.1. zní velmi podezřele zejména v souvislosti s nedávným článkem o Arenaways :-/
No uznávám, že jsem vyletěl hlavně kvůli těm "privatizátorům infrastrukturních podniků." :-)
Stále si však stojím za tím, že hlavní problém není, že subjekt A vlastní koleje a subjekt B mašinky, ale že subjekt A je státní. Nebo snad cílená neúdržba polských tratí (nejen peážních) je záležitost jen posledních 10 let od oddělení PKP a PLK?
V praxi se dají zkrátit jízdní časy i bez úprav rychlostníků. Stačilo by kdyby vlaky zbytečně nestály 6 minut v Bruntále, podobně by se dalo zkrátit čekání v Krnově... Například R, který vyráží z Olomouce s 10 minutovým zpožděním i přesto přijíždí do Bruntálu včas, do Krnova pak někdy i o 3 minuty dříve. Někdy se čeká pár minut dokonce i v Lomnici či Valšově, takže rezervy tam jsou, především ve směru z Olomouce do Krnova... Stovku by si zasloužil hlavně úsek z Krnova do Opavy, stejně jako elektrifikaci...
Zkuste do googlu zadat "95-2011-190-STKO-1_Materiál pro PMD - Plán dopravní obsluhy" a stáhnětě si to cca 5 MB pdf.
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.