..: ČD zmodernizují 2 jednotky řady 560 a zrevitalizují rakouské vozy :..

560.025, Babice nad Svitavou - Adamov, foto: Puly Praha — České dráhy v minulých týdnech vyhlásily dvě výběrová řízení na modernizace stávajícího vozového parku. První se týká dvou elektrických jednotek řady 560, které se kromě modernizace dočkají spolu s ostatními jednotkami řady 560 změny uspořádání. Druhé se týká revitalizace všech 32 vozů řady Bmz odkoupených v minulém roce od Rakouských spolkových drah. Kromě toho přibyly do flotily vozů Českých drah také první autovozy. Díky jejich parametrům budou moci České dráhy rozšířit nejen nabídku autovlaků českého dopravce, rozšířit typy vozidel, které budou moci být převáženy a zlepší ekonomiku této služby.

Modernizace řady 560 - jen dvě a trochu jinak

Předmětem prvního výběrového řízení je úprava dvou jednotek řady 560. Celý kontrakt by měl proběhnout do 10 měsíců od podpisu smlouvy s odhadovanou celkovou cenou 100 milionů korun. České dráhy by tak spolu s dříve modernizovanými soupravami řady 560 měly disponovat celkem osmi jednotkami. Navíc plánují všech 8 souprav zkrátit na pětivozové provedení z důvodu zkráceného intervalu linky a tedy snížením požadované kapacity v jednotlivých spojích. Původně chtěly dráhy nechat zmodernizovat všechny čtyři soupravy, které jsou ještě v původním provedení. Po neúspěšném ukončení předchozího tendru ale došlo k přehodnocení původního počtu jako neadekvátního i v souvislosti s plánovaným vyhlášením soutěže na zcela nové soupravy pro Jihomoravský kraj. Do budoucna se tak sníží turnusová potřeba jednotek řady 560 stejně jako je plánována náhrada jednotek řady 460 na tratích Olomouc – Nezamyslice, kde budou současná turnusovaná vozidla včetně jednotek 460 nahrazena jednotkami Škoda 7Ev RegioPanter a na trase Ostrava – Mosty u Jablunkova – (Čadca) jednotkami CityElefant.

Bmee234 a Bmee235 - nová posila flotily Českých drah

Druhým vyhlášeným tendrem je revitalizace všech 32 vozů řady Bmz odkoupených od rakouských drah ÖBB. Odhadovaná cena je 80 milionů korun (2,5 milionu na vůz) a všechny vozy by měly omlazovací kůrou projít do 9 měsíců od podpisu smlouvy. Kromě úprav zahrnujících obnovu interiéru a nový vnější lak půjde i o rozšíření elektrovýzbroje o možnost napájení systémem 3000 V 50Hz. U vozů, u kterých ÖBB zrušily WC, pak dojde k jejich obnově. Vozy vybavené klimatizací dostanou nový centrální zdroj energie a dojde k úpravě klimatizace tak, aby vyhovovaly současným normám například co se týče použitého chladiva. Vozy budou po absolvované revitalizaci následně přeregistrovány do českého registru vozů pod označením Bmee234 u vozů bez klimatizace a Bmee235 u těch, které jí disponují.

Sedadlo MSV Dřevo V současné době již probíhají modernizace dalších vozidel dálkové dopravy ČD. V letošním roce by měly probíhat dodávky modernizovaných restauračních vozů WRmee814 a WRmee816. Objevit by se mělo také několik prvních kusů bezbariérových vozů řady Bdmpsee, které budou v interiéru například vybaveny polohovatelnými sedadly od firmy MSV Interier. Přibližně do září 2013 by mělo být Českým drahám dodána první polovina vozidel, tedy 32 kusů. Třetím zástupcem modernizovaných vozidel, jež by se letos měl objevit minimálně ve formě prototypu, bude řada Bdmpee, která, stejně jako Bdmpsee, bude vybavena polohovatelnými sedadly. Jejich přesný typ ale doposud nebyl specifikován.

Zdroj: České dráhy, IS VZ US: 1, 2


JiříK. | 16.2.2012 (9:00)
Súvisiace správyopen/close

Ďalšie z rubriky Vozidla

Ďalšie z regiónu Česká republika (celá)


  1 2 3 4 5 6      Zpráv na stránku:   
25.02.2012 (14:13)  
To už asi nemá smysl. Jeden má pravdu v tom, druhý zas v tom. Už bych to nerozvíjel.
25.02.2012 (13:57)  
Psát výběrka na všechny komponenty, není to únavné?

A stále to nepochopil...
25.02.2012 (13:39)  
Proč by měli obesílat všechny dopravce na světě?

A jsme u zas u začátku. Kde jsem tvrdil, že by měl výrobce posílat odběrateli e-maily? Ale přiznám se. Pokud jsi měl na mysli pasáž, kde jsem psal "Jasně, poslat podrobnější mail o nových typech sedadel potencionálním zákazníkům je dobře", tak to se omlouvám. Mělo tam být "potencionálním stálým zákazníkům". Vedeš 1:0.

přizvaly ČD do VŘ na motoráky Pesu proto, že měla nějaké obrázky na webu, nebo se Pesa s nima ČD sama ozvala, když ČD vyvěsily zadání VŘ do věstníku veřejných zakázek, který dodavatelé sledují aby jim neunikla žádná obchodní příležitost? Ono totiž nemusíš znát všechny potenciální odběratele, stačí když víš, co nabízíš a podle toho hledáš poptávku.

Sice v argumentaci vedeš 1:0, ale proč do toho mícháš jabka a hrušky? Psát výběrka na všechny komponenty, není to únavné?
25.02.2012 (12:06)  
Elias is best: Vidím, že tvé naivní představy přetrvávají. Proč by měli obesílat všechny dopravce na světě? Tys ještě nikdy v žádné firmě nepracoval že? :-)

Napovím ti - přizvaly ČD do VŘ na motoráky Pesu proto, že měla nějaké obrázky na webu, nebo se Pesa s nima ČD sama ozvala, když ČD vyvěsily zadání VŘ do věstníku veřejných zakázek, který dodavatelé sledují aby jim neunikla žádná obchodní příležitost? Ono totiž nemusíš znát všechny potenciální odběratele, stačí když víš, co nabízíš a podle toho hledáš poptávku.
24.02.2012 (15:44)  
JiříK.: Pokud jsou tak dobří, že znají všechny vlakové dopravce - dobře. Tak to tě teda chválím, že znáš všechny dopravce z Portugalska, Finska, Alžíru, Saudské Arábie atd.

Nicméně v tomto příspěvku nepředpokládám, že stejný přístup budou mít i další firmy. Proč třeba takoví Compin, Grammer či Fainsa zveřejnili všechny jejich typy sedaček? Pro srandu králíků? Já si myslím, že to dělají kvůli potencionálním zákazníkům. Jasně, poslat podrobnější mail o nových typech sedadel potencionálním zákazníkům je dobře, ale znát všechny potencionální zákazníky je problém. Kde máš jistotu, že sedačky, které jsou za "normálních" podmínek určeny do vlaku, nebude požadovat nějaký autobusový dopravce? A také konečně - kde máš jistotu, že si odběratel musí mail přečíst? Může mít jeden den blbec a nebo omylem vyhodit maily. A pak to chceš řešit jak? Tím, že mu napíšeš znovu a v jeho očích možná budeš jako "nekvalitní dodavatel, který podlízá"?
22.02.2012 (9:29)  
o jiném důvodu doplnění voliče napětí o soustavu 3 000 V / 50 Hz

Předtápěcí stojany?
registrovaný užívateľ tarten 
20.02.2012 (9:15)  
JK:
Kdo píše, že půlhodina je nemožná? Pochybuji až o plné (ne částečné) čtvrthodině. Pravda, uniklo mi, že tam půlhodina už dávno je, takže nic moc z mé strany. Ale znamená to opravdu, že je tam nutná dvoupodlažka, a co s ní pak mimo špičku? V Praze je to takové rozpačité. Dvousouprava dvoupodlažky nemá téměř víc míst k sezení než předchozí jednopodlažky (620 oproti 600, trojsouprava jaksi nejde), ale má to o dost víc schodů a o čtvrtinu méně dveří než předchozí 451 = víc cestujících na jedny dveře = delší výměna cestujících ve stanici = delší pobyt ve stanici. Chmch...

Jak dlouhá jsou na S3 nástupiště?
19.02.2012 (20:13)  
Fučida : ony se nemohou rakouské Bmz tahat laminátkami a plecháči ?
To je mi novina, v GVD 2007/2008 plecháče (případně laminátky) vozily rychlíky Brno - Vídeň - Brno (270, 271, 272, 273, 274, 275) v úseku Brno - Břeclav - Brno. Byly tam vozy Bmz, Bmpz, ABmpz ... Resp. nejen tyhle rychlíky, ale všechny vlaky se zahraničními vozy, které nejsou uzpůsobeny na napájení napětím 3 000 V 50 Hz.

A stejně tak z Horního Dvořiště do Českých Budějovic.

Zkuste popřemýšlet o jiném důvodu doplnění voliče napětí o soustavu 3 000 V / 50 Hz
19.02.2012 (13:56)  
Takové dva malé detaily:
1) V soušastností na lince S3 jezdí pětivozové soupravy po 15 minutách. A prý je půlhodina nemožná. hmm?

2) Pětivozová 560 měla 336 sedadel, něco ubylo na místa pro kola, je tedy srovnatelná s ešusem. Šestivozová jednotka má 416 sedadel minus oddíly na kola.
18.02.2012 (20:58)  
Kolem Brna ale jezdí 6vozový panťák každou půlhodinu, takže myšlenka trojvozového každou půlhoďku je trošku zcestná...:) A hodinový interval si už teprve nedokážu představit, už takhle jezdí ve špičkách hodně lidí, na S3 je dokonce částečně čtvrthodina.
  1 2 3 4 5 6      Zpráv na stránku:   

Komentáre vyjadrujú názory čitateľov.
Redakcia nenesie žiadnu zodpovednosť za ich obsah.

- dopisovateľ alebo člen ŽP, - editor alebo admin ŽP

Pridať komentár
Komentáre môžu vkladať iba registrovaní užívatelia.
Pred vložením komentára je potrebné se buď prihlásiť, alebo zaregistrovať.
Prihlásenie
 
 
  
 
   Zaregistrovať sa

© 2001 - 2024 ŽelPage - správcovia


Info
informacni okenko