..: Veřejné hlasování o elektronických plánovačích cest zahájeno :..

EU - vlajka Brusel — Od 5. prosince 2011 může veřejnost na stránkách Evropské komise hlasovat v anketě o evropských plánovačích cest. Na výběr má z 12 vyhledávačů, které se dostaly do užšího výběru z původních 28 přihlášených. Mezi vybranými nechybí český IDOS, německý HAFAS či rakouský Scotty. Hlasování bude ukončeno 13. ledna 2012. Vítěze se dozvíme v únoru 2012 v Bruselu, kde dostanou pozvání na světový kongres ITS do Vídně (22. – 26. října 2012), aby prezentovali své nápady a řešení. Soutěž je součástí Evropské iniciativy pro mobilitu, která byla vyhlášena místopředsedou Evropské komise a komisařem pro mobilitu a dopravu Siimem Kallasem. „Dnešní nesourodá směsice plánovačů cest je nekompatibilní s jednotným evropským dopravním trhem, který všichni potřebujeme. Proč si ještě nemohu přes internet najednou naplánovat nebo zarezervovat cestu po celé Evropě, a přitom přecházet z letecké dopravy přes železnici a námořní dopravu až po městskou nebo silniční dopravu? Technologie už existuje, musíme jenom věci uvést do pohybu,“ prohlásil při zahájení soutěže v červnu 2011 eurokomisař Kallas. V Evropě je dnes více než 100 plánovačů cest, žádný z nich ale nenabízí komplexní hledání spojení a některé podléhají i účelovým zájmům provozovatelů, jak nedávno ukázal případ WESTbahnu. Cílem této soutěže je proto nalezení nejlepších vyhledávačů, příp. sběr námětů na vytvoření úplně nového. V květnu tohoto roku Evropská komise oznámila úmysl standardizovat informační systémy dopravců a v budoucnu tak nabídnout cestujícím nákup jízdenek po celé Evropě na všechny spoje. Spolu s tímto hlasováním dává najevo svůj cíl - podpořit mobilitu občanů EU a obecně všech cestujících.

Zdroj: EUROPA - Press Releases, Ministerstvo dopravy ČR


miropiro | 27.12.2011 (7:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Jízdní řád

Další z regionu Evropa


  1 2 3 4 5 ... 9      Zpráv na stránku:   
30.12.2011 (17:10)  
Ad Plzeň - město kultury roku 201x a jeho jízdenky.

Z toho budou mít ti četní návštěvníci ze zahraničí nesmírnou radost ...

Když jsem před pár lety přitáhl ICE z Kielu někdy o půl šesté ráno do Basileje na Bádenské nádraží a hodlal studovat trojstátní integrovaný dopravní systém, tak jsem si v moderním jízdenkovém automatu s dotykovou obrazovkou mohl pořídit bez problémů celodenní jízdenku a platit buď v CHF nebo EVROPSKÝCH. Jedinou nevýhodu měl ten automat - chtěl mince, ale rozměnit desítku na dvě kovové pětky se zase dařilo - byť se skromnou němčinou - u místních lidí bez obtíží i když jich tam moc nebylo.
A tyhle krásné jízdenkové automaty byly na každé zastávce i tam, kde se dalo dost dobře pochybovat o tom, že bude velká frekvence nákupu chtivých cestujících. Většina lidí tam má nějakou tu "předplatenku", trafiky žádné jízdenky neprodávají ... a hlavně se země veřejné dopravě zaslíbená obejde bez čipových karet, papírový jízdenek je snadno kontrolovatelný pohledem bez nutnosti mít nějaké "kartové centrum", správce databáze, čtečky a podobné věci stojící akorát peníze chybějící v provozu.
Nicméně tento dopravní systém, vzor toho, jak má veřejná doprava vypadat je podle některých "politických nýmandů" (oni si samozřejmě myslí opak) počínajíc jistým MUDr. B. - exprimátorem velkého města - za zaostalý, protože pouze čipová karta jako jízdenka MHD je zdrojem pokroku na úrovni 21. století.

V Itálii je systém prodeje jízdenek na MHD (nebo taky na místní železnice) spíše odlišný. Tam se většinou kupují jízdenky v trafikách, knihkupectvích nebo barech / hospodách otvíraných často i před pátou a zavírající kolem půlnoci, případně v automatech ... Někde mají jízdenky předem vytištěné, jinde nastal pokrok a jízdenky se tisknou z počítače ...

Mohu si v Plzni u řidiče koupit celodenní jízdenku za stejnou cenu jako v pevném obchodě, resp. mohu si jí koupit vůbec ... Řidič vůbec nepotřebuji žádné papírové jízdenky, stačí mu nějaká POP z níž příslušnou jízdenku vytiskne.

A propó : dneska jsem si prolongoval OPENCARD. Zatímco papírový kupon mající náležitosti daňového dokladu, měl rozměry 85 x 54 mm = 4 590 mm čtverečních, tak daňový doklad, který jsem dostal (je na něm přesně totéž, co na tom malém kuponku) má rozměry 154 x 80 mm = 12 320 mm čtverečních, tj. 2,68 x víc papíru než ten papírový kuponek.
Vskutku velmi hospodárné ...
Tak si kladu otázku, k čemu je vlastně OPENCARD, když existuje daňový doklad se stejnými údaji jako měl ten papírový kuponek...
30.12.2011 (13:03)  
rpet: však někdy přijeďte, zjistíte že ještě výraznějc je to tady přítulný i platově ;-)
registrovaný uživatel rpet  mail  
30.12.2011 (1:47)  
@ Karel Kovářík:

>>> OT in progress>>>
verte: urcite ne vice, jak ja ;) mam obavy, ze z toho dostanu depresi.
registrovaný uživatel rpet  mail  
30.12.2011 (1:44)  
@ Jiří Hovorka :

rpet: 30-18=3? Doporučuji znovu absolvovat ZŠ

za prve, vubec netusim, co mi ta rovnice ma jako rict?
jestli se ma jednat o rozdil v cenach jizdenky koupene v predprodeji/ u ridice, pak ti na rovinu rikam, ze ty tri kacky jsem tam nastrelil jen tak, podle kdysi platnych cenovych rozdilu u DPMaL. jak je to v plzni, je mi sumak. 30 kacek? zadara. kdyz beru single ticket od baraku do centra, coz jsou nejaky 3 a pul mejle, platim ?1.70.

Buh i Kralovna Alzbeta II. zehnej cenove pritulne VHD v CR.

za druhe, v nejblizsi dobe nemam v umyslu absolvovat zadnou, natoz pak zakladni skolu. bohate mi stacili examy PET a FCE, jeste ted jsem z nich ponekud mimo.
registrovaný uživatel Kakov 
30.12.2011 (1:27)  
OT

rpet: to jsem překvapen, ale mile ;-)
30.12.2011 (1:08)  
rpet: 30-18=3? Doporučuji znovu absolvovat ZŠ
registrovaný uživatel rpet  mail  
30.12.2011 (1:00)  
@ M:

Ze nemam drobny, to se mi stat muze, ale jaksi si muzu skoro kdekoliv rozmenit. Kdyz nebudu mit nejaky "body" na karticce, tak si je tam nahraju kde? Na 4 mistech ve meste? Tak to je super:))

no... neches mi snad tvrdit, ze kdyz jednou za dva roky prijedes do plzne, tak nejsi schopnej obetovat tri koruny navic za nakup jizdenky u ridice?? tak to je ale sila.
registrovaný uživatel rpet  mail  
30.12.2011 (0:52)  
@ Jiří Hovorka [1700]:

do plzne sice nejezdim, a nejspis ani nepojedu. presto vas zadam, aby jste na sve naklady vybudoval a udrzoval nejake verejne zachodky, a to do chvile, nez jako turista do plzne prijedu. ok?? chapes myslenku (aka princip)??
30.12.2011 (0:49)  
KK - a zabýval se někdo tím, proč jsou ty automaty tak málo využité? Co třeba jejich poloha, dostupnost? Automat na nádraží bude mít jistě jiné využití, než někde na sídlišti, kde má většina časové jízdenky...
registrovaný uživatel rpet  mail  
30.12.2011 (0:49)  
@ Karel Kovarik [1600]:

jsem prekvapen uplne stejne, jako ted budete vy, ale souhlasim se vsim, co jste v onom komentari rekl. asi starnu...
  1 2 3 4 5 ... 9      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko