..: Drážní dálkové autobusy doplní vlaky již na třech relacích s ČR :..

Volvo Irizar PB, DB Expressbus, foto: Student AgencyPraha/Mnichov — Dva a půl roku po spuštění linky DB Expressbus mezi Prahou a Norimberkem se schyluje k zahájení provozu dalších dvou mezinárodních linek, které budou přímo konkurencí mezinárodním vlakům provozovaných u nás Českými drahami. Už od 1. srpna 2009 je možné si na cestu do Norimberka vybrat mezi expresními vlaky ALEX provozovanými italsko-německou skupinou Netinera s ČD a autobusy financovanými Deutsche Bahn s ČD. Od 11. prosince DB zahajují spolupráci se společností Student Agency a zavedou 4 páry autobusových spojů z Prahy do Mnichova, které jsou také konkurencí pro expresy ALEX. Kromě toho přibude linka WESTbus mezi Prahou a Lincem, kde bude navazovat na vlaky dopravce WESTbahn. Všechny tři linky mají podobné atributy - povinné místenkování, komfortní vozidla a kratší jízdní dobu proti vlaku na shodné relaci.

Zahájení provozu autobusů do Norimberka se neslo v duchu dobré spolupráce německého koncernu DB a Českých drah. Mnichov naopak předznamenává, že České dráhy nemají svou pozici partnera pro ČR jistou. RegioJet a Student Agency se stali prodejními partnery nabízejícími jízdenky DB prostřednictvím jejich rezervačního systému. Autobusy Student Agency od neděle 11. prosince doplní dvoupatrové Setry na obou ramenech - dvě bíle natřené Volva Irizar PB uvidíme denně v Mnichově a tři v Norimberku. Posádku autobusů budou tvořit ve spojích vedených autobusy Student Agency jejich zaměstnanci, ale ve stejnokrojích DB. I servis bude na úrovní kategorie DB Expressbus - marketingově řečeno, česky bychom řekli, že budou chybět některé ze služeb poskytovaných v rámci produktu Fun and Relax. Které, to vám zjistíme hned v neděli. Na letiště v Mnichově budou zajíždět pouze spoje vedené autobusy Student Agency - první dva z Prahy a poslední dva z Mnichova - a doplní tak noční linku Ženeva - Praha.

Setra S413DT, DB-Expressbus / SC Bus, Nürnberg Hbf, 8.8. 2009, foto: Josef Petrák S novým jízdním řádem navíc končí na spojích do Norimberka prodej míst do 1. vozové třídy. Místa budou prodávána za cenu 2. třídy. Souvisí to s nasazením Irizarů na obě ramena, ale i s malou vytížeností první třídy. "Prodej míst do 1. třídy byl nižší, než jsme očekávali," potvrdil za DB mluvčí Norbert Giersdorff. České dráhy pro propagaci využívali vlastní marketingové označení SC Bus. Podle mluvčího Petra Šťáhlavského by značka měla být stále aktuální, ale propaguje se méně než při zaváděcím provozu. Její využívání je ale diskutabilní ve chvíli, kdyby DB očekává shodné služby i propagaci na obou ramenech. Oproti minulým rokům došlo také k vyjmutí jízdního řádu DB Expressbusů z tištěného knižního řádu Českých drah. Vysvětlení k tomu nemají.

Na nové autobusy do Mnichova aktuálně zakoupíte jízdenky u všech tří jmenovaných dopravců - Student Agency má vyhrazených 6 míst v každém spoji a prodává je přes zluty.cz. DB využívá vlastní eshop bahn.de a ČD přichází s nabídkou SporoTiket Evropa. Cena u ČD a DB začíná na 29 €, SA stanovila standardní jízdné na 850 Kč (34 €). Dodejme, že ČD současně přichází s akčními jízdenkami pro vlaky ALEX, které začínají na ceně 19 € namísto dosavadních 29, resp. 23 €, a prvně zavádí i více cenových hladin pro mezinárodní jízdenky na eshopu.

Autobusový dopravce WESTbus se až do pátečního odpoledne potýkal s problémy při nasazení rezervačního systému. Pokud jsme očekávali jeden eshop společný s vlaky WESTbahn, budeme zklamaní. Nemaje českého partnera nabízí jízdenky jen v němčině a angličtině. Naopak příjemnou novinkou je možnost získat při nákupu každé jízdenky tzv. Award míle do věrnostního programu Miles&More (Lufthansa, Star Alliance). Jediným společným produktem WESTbahn a WESTbus je tak v současnosti WESTnetz, celoroční síťový lístek na cestování všemi vlaky a autobusy těchto dvou dopravců, v ceně .

Zdroj: České dráhy, DB Konzern, Student Agency, WESTbahn, WESTbus, ŽelPage


Josef Petrák Poslat mail autorovi | 10.12.2011 (0:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Dopravci Služby

Další z regionu Německo Bavorsko /Bayern Rakousko Česká republika (celá)


  1 2      Zpráv na stránku:   
12.12.2011 (14:44)  
Jiří Kocurek a českolipák:

z Benešova na Prahu si nepomůžeme jednak díky husté příměstské, to ano, ale také kvůli tomu, že historická vedení na straně investora zachovala prakticky celou trať Praha - Benešov v původní stopě s de facto minimálními narovnávkami oblouků. Jsem upřímně zvědav dále na jih, těch několik děr v zemi naznačuje, že okolo Olbramovic to začali se zrychlením myslet vážně. Nicméně ty zhruba 2 miliardy nalité do trati ČB - Summerau osobně hodnotím ve vztahu ke skutečnému zrychlení cesty jako docela vyhozené peníze.

Oproti železnici ale linecký bus má jednu ohromnou výhodu. Když to konkurenceschopné nebude, nikoho to nebolí a během 3 měsíců se může jezdit někde úplně jinde a majitel bude vysmátý. To se bohužel o soukromníkovi na kolejích říct nedá.
11.12.2011 (18:15)  
Před časem hledal stewardy a stewardky na novou mezinárodní linku Praha - Mnichov (pokud si to pamatuji správně) RDS Bus http://www.rdsbus.cz/cs/uvod/ . Ví o tom někdo něco??
11.12.2011 (13:41)  
ceskolipak: Záleží na tom, co je dokončením IV. koridoru myšleno. Solidní trať bude v dohledné době pouze mezi (Budějovicemi) Ševětínem a Benešovem, což je zhruba třetina trasy. Z Benešova ku Praze si moc nepomůžeme díky husté příměstské dopravě. A od Budějovic na jih vede trať ve stopě koněspřežky s tehdejší provozní rychlostí 20 km/h, dnes 80-100 km/h
registrovaný uživatel rpet  mail  
11.12.2011 (13:27)  
@ Miroslav Zikmund + Nechic:

sice malinko OT, ale jak to myslite s Frankfurtem? pokud myslite zeleznicni spojeni (Praha - Dresden - Frankfurt),pak asi jo, pokud myslite silnicni spojeni vrchem (Praha[D8] - Usti[D8] - Dresden[A4] - Eissenach[A5] - Fulda[A7] - Frankfurt a/M) pak tedy urcite ne ;)

pro klid svoji duse doufam, ze vas navrh patril zeleznicnimu spojeni.
registrovaný uživatel ceskolipak  mail  
11.12.2011 (11:47)  
Docela by mě zajímalo, zda bude vlakové spojení Praha-Linz konkurenceschopné vůči autobusové dopravě po dokončení IV. koridoru. Mám takový neblahý pocit, že nikoliv.
11.12.2011 (0:11)  
Proč by měl provozovatel dráhy vydávající ze zákona "úřední železniční jízdní řád" publikovat mezistátní autobusové spoje provozované zahraniční železniční správou, nota bene, když neobsluhují žádný vnitrostátní tarifní bod ...
Ta mezinárodka je v kursbuchu více méně jako nějaká nadstavba, kdyby se SŽDC rozhodla, že jí tam nedá, tak s tím nikdo nic nezmůže ...

Mluvit o konkurenci ALEXu je trochu od věci, pokud se mělo jednak o konkurenci, tak by měla existovat možnost přepravy vozíčkářů, dětských kočárků apod.
Rakouský ICBus umožňuje přepravu vozíčkářů ...

Busman : na elektrifikace Marktredwitz zapomeňte, při té "frekvenci", která tam jezdí by to bylo vyhazování peněz a zase tak výrazné zrychlení by tam nebylo - naklápěčky 612 jezdí 160 ...

Nechic : vize jezdit do Frankfurtu přes Norimberk je reminiscence železné opony, kdy se nedalo jezdit přes NDR, protože ta trasa přes Erfurt > Fuldu chyběla.
10.12.2011 (22:02)  
Je to skoda a je to trapne, Mnichov i Norimberk jsou pomerne vyznamna mesta. Zatimco do dederonie jezdi vlakem diky rozumne JD, kvalite i cene v mem okoli i lidi, kteri jinak vlakem jeli naposledy na skolni vylet, do Mnichova to bez Donau-Moldau Bahn pujde asi jen tim nestastnym autobusem...
registrovaný uživatel kobros 
10.12.2011 (19:57)  
Spojeni Praha-Bavorsko. Prijde mi, ze by stalo za to si i nastudovat historii zeleznicni spojnice mez Prahou a Norimberkem ci Mnichovem. Jaksi kdyz se budovali zeleznice v polovine 19. stoleti, ci predelavali v druhe polovine 20. stoleti, tak toto spojeni v zadnem pripade nebylo prioritou. Proc taky? Z Vidne do Bavorska slusna trat vedla a potom v dobe zelezne opony po Bavorsku ani pes nestek. A budovat dnes novou zeleznicni magistralu? Jiste, v parametrech VRT, ale vyplati se to?
registrovaný uživatel Nechic  mail  
10.12.2011 (18:21)  
Busman: Stejně bude vlak opisovat šílenou sinusoidu přes Cheb, zatímco autbous pojede takřka rovně (napadá mě přirovnání k Praha - Liberec). Přes Cheb by bylo možná pěkné spojení na Frankfurt, ale tam je lepší jet přes Drážďany, takže Cheb je opravdu jen slepé střevo...
registrovaný uživatel Busman 
10.12.2011 (14:55)  
Když se dá do cajku 171/plzeňská 170, tak by se snad Praha-Cheb dalo dělat za 2 hodiny pendolínem, kdyby DB elektrifikovaly Marktredwitz, tak Praha-Nürnberg-München za 4:30 by snad bylo reálných - je to sice mírně pod JD autobusu, ale 2 mouchy (Norimberk i Mnichov) jednou ranou. Stáhl bych na to Pendolína z Ostravy:-)
  1 2      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko