Hradec Králové — V neděli 11. prosince 2011 začíná platit nový jízdní řád i v Královéhradeckém kraji. Přináší několik zásadních změn, zejména úpravu dopravního modelu na tratích 031 a 032 Pardubice - Hradec Králové - Jaroměř - Trutnov, včetně zavedení přímých spěšných vlaků v této trati. Díky postupujícím dodávkám modernizovaných vozidel dochází k nasazení jednotek Regionova na všechny vlaky na trati 041 Hradec Králové - Jičín - Turnov a na několik osobních vlaků v jižní části trati 026, díky čemuž mohou být dva z nich v pracovní dny prodlouženy až do/z Police nad Metují. Častěji se také budeme setkávat s modernizacemi vozů Btn755, nově v podobě řady Bdtn757, která oproti předchozím modernizacím (řada Bdtn756) nabízí o šest háků na jízdní kola více a zejména v letní sezóně tak uspokojí poptávku po přepravě jízdních kol v cyklisticky atraktivních oblastech Podkrkonoší, Kladského pomezí a Orlických hor.
Z Hradce do Pardubic zcela jinak. Někdy až do Trutnova
Ve stejný den, kdy vstupuje v platnost nový jízdní řád, dochází také k rozšíření integrovaného dopravního systému IREDO na území celého Pardubického kraje. V souvislosti s tím pak společnost OREDO, pověřená organizací dopravy v těchto dvou sousedních krajích, připravila nový koncept dopravní obslužnosti pro Pardubický kraj, čímž došlo k zásadním změnám na trati 031 spojující krajská města Hradec Králové a Pardubice.
Jak ukazuje níže uvedená tabulka, oproti současnému stavu dostaly přednost vlaky zrychlené (spěšné vlaky, rychlíky). Osobní vlaky pojedou jednou za dvě hodiny, v období dopravní špičky pak budou zavedeny posilové spoje.
Sp | Os | Sp | R | 031 HRADEC KRÁLOVÉ - PARDUBICE | R | Sp | Os | Sp | ||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Trutnov* | Jaroměř | Choceň* | Liberec | ↓ | ze stanice / do stanice | ↑ | Liberec | Choceň* | Jaroměř | Trutnov* |
L.01 | L.30 | S.04 | S.37 | odj. | Hradec Králové hl.n. | příj. | L.23 | L.55 | S.29 | S.58 |
L.22 | L.53 | S.22 | S.52 | příj. | Pardubice-Rosice n. L. | odj. | L.09 | L.39 | S.08 | S.38 |
L.26 | L.57 | S.26 | S.56 | příj. | Pardubice hl.n. | odj. | L.05 | L.35 | S.04 | S.34 |
U některých vlaků dochází k posunům v řádu jednotek minut. Význam značek: L - lichá hodina, S - sudá hodina, * - vybrané spoje |
Vybrané spěšné vlaky, které přijíždějí od Pardubic do Hradce Králové před celou lichou hodinou, pokračují přímo ve směru Jaroměř, Starkoč a Trutnov. Jsou to vlaky Sp 1784 (odj. z Hradce Králové 9.00), Sp 1788 (odj. 13.00), Sp 1790 (odj. 15.00) a Sp 1792 (odj. 17.00). Jedou pouze v pracovní dny, výjimku tvoří Sp 1792, který jede i v neděli, kdy je ale nutno v Hradci Králové přestoupit. Dále je potřeba zmínit, že u vlaku odjíždějícího z Hradce Králové v 15 hodin dochází ke sjednocení míst zastavení s ostatními vlaky, nově projede Smiřice a zastaví v Jaroměři. Obyvatelé Smiřic mohou využít osobní vlaky s odjezdy v 14.36 a 15.31.
Stejně tak i v opačném směru nový jízdní řád nabídne přímé spěšné vlaky Trutnov - Pardubice, a to Sp 1781 (Hradec Králové příj. 5.57), Sp 1783 (příj. 6.57), Sp 1785 (příj. 8.58), Sp 1789 (příj. 12.58), Sp 1791 (příj. 14.58) a Sp 1793 (příj. 18.59). Jedou opět v pracovní dny (Sp 1783 denně, o víkendu ale nutno přestoupit), pouze Sp 1793 jede v neděli jako rychlý spoj například pro studenty dojíždějící do škol.
Trať 047: na 35 km dlouhé trati jsme ušetřili 13 minut
Pokud jste někdy měli příležitost svézt se vlakem po malebné trati 047 ve směru z Trutnova do Teplic nad Metují, jistě jste si všimli neúměrně dlouhého pobytu v dopravně Janovice u Trutnova. Zde se pravidelně kolem každé celé sudé hodiny potkávají vlaky z obou směrů, avšak kvůli složitému křižování na trati provozované dle předpisu D3 sem vlaky od Trutnova musí přijíždět dříve. Úpravou technologie křižování dochází k odstranění tohoto dlouhého pobytu, takže nyní budou vlaky z Trutnova odjíždět až v lichou hodinu a 23. minutu, tedy o 13 minut později.
V letní sezóně, kdy v turisticky atraktivní oblasti Adršpašsko-teplických skal roste poptávka po cestě vlakem, dojde na trati 047 k nasazení souprav 810 + BDtax782 a jednotek Regionova.
Další změny
Na dalších tratích nedochází k tak rozsáhlým změnám, shrnuty jsou v následující tabulce.
Trať | Úsek v kraji | Změny |
---|---|---|
016 | Borohrádek (- Holice) |
|
020 | Převýšov - Hradec Králové - Čermná nad Orlicí |
|
021 | Týniště nad Orlicí - Potštejn |
|
022 | Častolovice - Solnice |
|
023 | Doudleby nad Orlicí - Rokytnice v Orlických horách |
|
026 | Týniště nad Orlicí - Broumov |
|
028 | Opočno pod Orlickými horami - Dobruška |
|
030 | Jaroměř - Stará Paka |
|
031 | (Opatovice nad Labem -) Hradec Králové - Jaroměř |
|
032 | Jaroměř - Starkoč |
|
033 | Náchod - Starkoč |
|
040 | Chlumec nad Cidlinou - Trutnov | |
041 | Hradec Králové - Semínova Lhota |
|
043 | Trutnov - Královec (- Polsko) |
|
044 | Kunčice nad Labem - Vrchlabí |
|
045 | Trutnov - Svoboda nad Úpou | |
047 | Trutnov - Teplice nad Metují |
|
061 | Mlýnec - Jičín |
|
064 | Sobotka - Stará Paka |
1 2 | Zpráv na stránku: |
1 2 | Zpráv na stránku: |
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.