..: Silence! Ve spojích SC Pendolino budou vyhrazeny tiché vozy :..

Pendolino, foto: Payus Praha — Dvě sedminy pendolina bez telefonátů, hlasitých rozhovorů nebo filmů na notebooku – takovou novinku představily České dráhy v rámci pokračující snahy o zatraktivnění svého elitního produktu mezi Prahou a Ostravou. Od 14. listopadu začnou ve vlacích SuperCity fungovat tzv. tiché oddíly, v nichž nebudou cestující rušeni mobilními telefony, hudbou, ani hlasitým hovorem. Tiché zóny vzniknout ve vozech č. 1 pro první třídu a na opačném konci soupravy, ve voze č. 7 pro třídu druhou. Takto vyhrazené části jednotky pak budou označeny piktogramem Zákaz používání mobilních telefonů a Tichý oddíl. Rezervace bude možné provést přes e-shop ČD i u pokladních přepážek; zda ale bude oddíl opravdu tichý, záleží hlavně na samotných cestujících, kteří by měli přepnout telefony do tichého režimu, sáhnout po sluchátkách u herních konzolí a notebooků, ale hlavně co možná nejméně se hlasově projevovat. Pokud se novinka osvědčí, chtějí ji dráhy rozšířit i na další vlaky. Již v červnu přitom se stejným konceptem přišla Železničná spoločnosť Slovensko ve vnitrostátních vlacích InterCity, zatímco v zahraničí se tiché oddíly v různých variacích využívají zcela běžně.

Zdroj: České dráhy


Matouš Vinš Poslat mail autorovi | 4.11.2011 (7:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Služby

Další z regionu Česká republika (celá)


  1 2 3 4 5 ... 12      Zpráv na stránku:   
08.11.2011 (12:00)  
M: Já někde obhajuji prasáctví?, naučte se číst. Pak by vám možná došlo, že bod 143 je napsán naprosto nekonkrétně a tudíž je těžko vymahatelný a opravdu může vést ke stížnosti na průvodčího pro bezdůvodné šikanování. A v tom slavném SPPO pokud jde o alkohol je to opravdu napsáno povedeně - pod vlivem nejste osoba s omezenou pohyblivostí a nesmíte pod vlivem nastoupit do vlaku. Jiné omezení tam nevidím a jinak by bylo dost problémové ten alkohol prokázat (mikdo není povinen jen tak se prokazovat...).
registrovaný uživatel tarten 
08.11.2011 (11:00)  
M: Borovicko, kdyz uz chci obhajovat prasactvi, tak si na toto tema snad napred neco prectu, ne?
SPPO, Kapitola XI, bod 143, odstavec t)


Naprosto souhlasím! Jde o to, jestli ruší natolik, aby to spolucestující obtěžovalo.

Někteří (bývalí) zaměstnanci jsou značně neurvalí a myslí si, že jim dráhy patří a to včetně cestujících. Možná si to už sami ani neuvědomují. Takové, kteří slušné cestující odstrašují od jízdy vlakem, je potřeba rázně odkázat do příslušných mezí. Vzhledem k tomu co ti opilci blábolili bych tu průvodčí podpořil vizitkou, aby se na mě jako na obtěžovaného cestujícího obrátila v případě, že by ti opilci chtěli svou výhrůžku splnit. A hned bych to zčerstva ještě napsal na web jako stížnost na hlučnost ve vlaku, abych ji podpořil předem.
registrovaný uživatel R.U.R.  mail  
08.11.2011 (10:28)  
Jak to funguje s tou policií? Je tam garantovaná nějaká doba dojezdu? Kdyby to fungovalo ideálně, tak průvodčí přivolá policii na některou z následujících stanic, tak aby ani vlak ani policie nemuseli moc dlouho čekat, a dohromady z toho bude zpoždění třeba 5 minut, což asi většina cestujících vzledem k situaci spíš ocení.
08.11.2011 (10:21)  
já se popravdě řečeno těm průvodčím ani nedivím, že nechtějí tyhle troublemakery řešit. Když občas slyším jejich historky z výkonu služby, tak bych na jejich místě být nechtěl. Když si pak představím 50letou ženskou 1,60m vysokou, 65 kg, tak co ona má dělat s jedním ožralcem co dělá bugr? Aby zastavila vlak a počkala na policajty, tak to jí ostatní osazenstvo vyškrábe oči. A aby jí někdo z cestujících pomohl ho vyhodit? To se přihodí opravdu výjimečně, většinou jen sedí a čumí. Popravdě řečeno, taky bych se asi bál jí jít pomoct, když si vybavím svojí rvačku s cigánama v rychlíku z ČB, příběhy o 17letých bišoncích co vytáhnou na průvodčího plynovou pistoli apod.
registrovaný uživatel M 
08.11.2011 (10:10)  
Borovicko, kdyz uz chci obhajovat prasactvi, tak si na toto tema snad napred neco prectu, ne?
SPPO, Kapitola XI, bod 143, odstavec t)
08.11.2011 (7:22)  
Zak: A proč myslíte, že mohla vyloučit cestující z přepravy. Co konkrétně porušili? Hraní na hudební nástroje je ve vlacích časté a nevylučuje se za to. Alkohol se prodává v jídelních vouzech. Jízdenku zřejmě měli.
registrovaný uživatel Zek  mail  
08.11.2011 (0:35)  
Je to tak tyden, co jsem jel vlakem a ve vagonu jeli ctyri lehce priopiti cestujici. Nejdrive jim pruvodci zakazala hrat na harmoniku, pak ji vadilo jejich hlucne chovani.. No a na dalsi stanici meli konecnou. Jeste si mohli vybrat jestli pujdou sami nebo jim k vlaku zavola policii. Co me ale zarazilo nejvic, jeden z tech ozralu vykrikoval neco ve smyslu" ty si dojezdila, ty ... ". A ohanel se tim, ze dela na drazni inspekci.
registrovaný uživatel M 
07.11.2011 (23:59)  
Hmhm, tento argument nelze poprit, uznavam
registrovaný uživatel SYN 
07.11.2011 (16:57)  
M: Odhaduju že to částečně bude souviset s jednoznačností/prokazatelností... Myslím tím že když někoho čapne bez platné jízdenky tak je to fakt který se dá (až na extrémní případy) jasně prokázat. Na rozdíl od toho posouzení co ještě není a co už je hluk/obtěžování přesahující mez danou přepravními podmínkami je hodně problematické... to aby s sebou nosil záznamové prostředky nebo co.
Je teda fakt že když někoho upozorní že tu nejasnou hranici překračuje, tak ten by se neměl hádat a měl by poslechnout. Ovšem to se u nás moc nenosí...
No asi bude muset být nějaký systém upozornění - neuposlechnutí - pokuta (nějaká přiměřená), no nebude to jednoduché, ale zkusit se to musí...
registrovaný uživatel M 
07.11.2011 (14:54)  
S tema rpuvodcima je to celkem dobry tema. Kdyz nekoho chyti bez jizdenky, tak jen tak dal asi nejdou. Kdyz ale nekdo dela bordel, tak jim to zas az tak nevadi. V obou pripadech pritom muze jit o stejneho cloveka (nerikam, ze pruvodci ma resit, kdyz bude 20 ozralu delat bordel) a v obou pripadech jde o poruseni stejneho "zakona".
Mozna by stal za to pohled na vec nejakeho pruvodciho (nikoliv M-pruvodciho:)), proc jedno resi a druhe ne.
  1 2 3 4 5 ... 12      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2025 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko