..: Silence! Ve spojích SC Pendolino budou vyhrazeny tiché vozy :..

Pendolino, foto: Payus Praha — Dvě sedminy pendolina bez telefonátů, hlasitých rozhovorů nebo filmů na notebooku – takovou novinku představily České dráhy v rámci pokračující snahy o zatraktivnění svého elitního produktu mezi Prahou a Ostravou. Od 14. listopadu začnou ve vlacích SuperCity fungovat tzv. tiché oddíly, v nichž nebudou cestující rušeni mobilními telefony, hudbou, ani hlasitým hovorem. Tiché zóny vzniknout ve vozech č. 1 pro první třídu a na opačném konci soupravy, ve voze č. 7 pro třídu druhou. Takto vyhrazené části jednotky pak budou označeny piktogramem Zákaz používání mobilních telefonů a Tichý oddíl. Rezervace bude možné provést přes e-shop ČD i u pokladních přepážek; zda ale bude oddíl opravdu tichý, záleží hlavně na samotných cestujících, kteří by měli přepnout telefony do tichého režimu, sáhnout po sluchátkách u herních konzolí a notebooků, ale hlavně co možná nejméně se hlasově projevovat. Pokud se novinka osvědčí, chtějí ji dráhy rozšířit i na další vlaky. Již v červnu přitom se stejným konceptem přišla Železničná spoločnosť Slovensko ve vnitrostátních vlacích InterCity, zatímco v zahraničí se tiché oddíly v různých variacích využívají zcela běžně.

Zdroj: České dráhy


Matouš Vinš Poslat mail autorovi | 4.11.2011 (7:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Služby

Další z regionu Česká republika (celá)


  1 2 3 4 5 ... 12      Zpráv na stránku:   
registrovaný uživatel Sim 
09.11.2011 (12:05)  
M > nejednoznacnost z hlediska interniho; pokud si dany predpis muze vylozit jinak osoba, co se s nim ma ridit a jinak osoba, ktera ji ma kontrolovat.

V tomto konkretnim pripade by soudnymu cloveku stacilo rict : kdyz budou delat brajgl, vyhod je ... z hlediska pravniho tohle ale neobstoji a je na kazde firme, jak presne si nadefinuje "brajgl" pro pripadne rozsouzeni spornych zasahu.
08.11.2011 (22:04)  
knuhas, P.Sismilichova: Budeme moc vděční, když něčím přispějete. Velká část redakce jsou studenti (či dokonce pracující studenti) a pro ně momentálně začalo období testů a zkoušek...
Nebojte se, něco připravujeme, ale rozkrájet se, bohužel, nemůžeme.
registrovaný uživatel M 
08.11.2011 (21:52)  
A dokonce ti páni mohli nastoupit v souladu se SPPO a lahvičku si otevřít až v průběhu jízdy a to by bylo ok.

Kazdy patrne stahujeme jine SPPO. Jiz citovany bod mluvi pomerne dost jasne. Ano, pokud nastoupi strizlivi a ozerou se az ve vlaku a nic jineho (budou jen v tichosti chlastat), tak tim nic neporusi, ale o tom prece ten Zekuv prispevek vubec neni, ne?
A jestli jsou nebo nejsou hlucni nebo jinak obtezuji, to je na rozhodnuti pruvodciho. Nebo snad je nejaky pravni narok, ze v "prostorach" soukrome spolecnosti muze delat kdo chce, co chce a povereny zastupce majitele spolecnosti (v tomto pripade zjevne pruvodci) s tim nemuze nic udelat?

Sim - Zadna nejednoznacnost nikde neni, prispevek nechapu. Ale neni to prvne...
registrovaný uživatel khunas  mail  
08.11.2011 (19:26)  
ano posledni dobou je tu malo aktualit
08.11.2011 (19:17)  
Je potřeba psát asi více aktualit,lidé rádi diskutují a pokud je článek déle,tak píší už opravdu blbosti.Jako právě k tomuto tématu.A takové lidi právě asi nesmyslně a zbytečně zaměstnávali p.Fejka,který se tak mohl cítit důležitej.Bohužel.
registrovaný uživatel Sim 
08.11.2011 (16:08)  
Borovička > jenze me jakozto cestujiciho nezajima, jak si to dopravce - tedy zamestnavatel toho, kdo ma zajistit moji spokojenou cestu bez obtezovani ostatnimi - zajisti. Je to jeho interni problem, pokud ma nejednoznacne napsany smernice a podminky.

Pro me bude resenim, ze jednou ci dvakrat napisu stiznost a potreti uz se na to vykaslu. Nejen na pouzivani formulare, ale i na jezdeni tim konkretnim problematickym spojem, pripadne - pokud to je mozne - tim konkretnim dopravcem.

Coz v konecnem dusledku muze znamenat, ze prestanu jezdit vlakem.
registrovaný uživatel tarten 
08.11.2011 (16:06)  
Nemělo by se to navíc vymáhat moc hlučně.

Jo, to bude slabina. :-D
08.11.2011 (15:18)  
M: Koukám že vás to tu rozohňuje, ale výklad - Všichni sluční kidé to chápou - neobstojí. A dokonce ti páni mohli nastoupit v souladu se SPPO a lahvičku si otevřít až v průběhu jízdy a to by bylo ok.

Jen tak mimochodem bude asi zajímavé sledovat vymáhání ticha v těch vozech SCP. Nemělo by se to navíc vymáhat moc hlučně.
registrovaný uživatel M 
08.11.2011 (14:36)  
Bod 143 je napsany naprosto konkretne. Prasactvi je obhajovano v otazce za co vlastne je mohla vyhodit. Vsichni slusni lide to chapou, pouze prasata a osoby obhajujici prasactvi ne. Necht si to laskavy ctenar prebere

Mimochodem, v doplnujici informaci od Zeka je, ze slo o rychlik. Troufam si tedy rict, ze tam jidelni vuz nebyl, cili ze ozrali byli uz pri nastupu a i timto porusili SPPO. Samozrejme, prasata a osoby pasata hajici budou "argumentovat", ze nejsou dukazy a dalsi uzitecne veci, kterymi haji patrne presumpci neviny prasat, zatimco slusny clovek svoji vinu uzna.
registrovaný uživatel Zek  mail  
08.11.2011 (13:50)  
Alkohol sam od sebe urcite nevadi. Ani ji by to nevadilo. Ale pokud ctyri lidi co sedi vedle sebe na sebe rvou tak, ze je 4x napominala, to uz urcite vadi. Opilecky reci na jeji adresu uz asi zadnemu predpisu neodporuji.
Vystupovat se jim samozrejme nechtelo, ten od DI (co nebyl ve sluzbe, jak sam rikal) si od pruvodci vyzadal jeji sluzebni cislo. A zrovna ten s tim alkoholem na tom nebyl nejhur. Takze vedel co dela. Proto me zarazilo to jeho chovani. Vyhrozovani vyhozenim a pronesl i vetu o jeho pripadnem nelitiovani jeji priadne smrti.. Vazne clovek na urovni. Jen doufam, ze to neni clovek co ma moznost ovlivnovat zivoty jinych podle toho jak se mu zrovna kdo zalibi.
A stalo se to v rychliku, takze by jiste byl nejaky cas dopredu si zajistit asistenci pri vystupovani. Ale sli dobrovolne. Jen jsem pak pri odjezdu vlaku slysel kricet vypravci nebo tu pruvodci. Jeden z tech vystoupenych se sel pomstit odjizdejicimu vlaku. Kdyby pod nej spadl, mohl mit pamatku za zbytek zivota.
  1 2 3 4 5 ... 12      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Bejelentkezés
 
 
  
 
   Regisztráció

© 2001 - 2025 ŽelPage - Felelősök


Info
informacni okenko