Praha — Dvě sedminy pendolina bez telefonátů, hlasitých rozhovorů nebo filmů na notebooku – takovou novinku představily České dráhy v rámci pokračující snahy o zatraktivnění svého elitního produktu mezi Prahou a Ostravou. Od 14. listopadu začnou ve vlacích SuperCity fungovat tzv. tiché oddíly, v nichž nebudou cestující rušeni mobilními telefony, hudbou, ani hlasitým hovorem. Tiché zóny vzniknout ve vozech č. 1 pro první třídu a na opačném konci soupravy, ve voze č. 7 pro třídu druhou. Takto vyhrazené části jednotky pak budou označeny piktogramem Zákaz používání mobilních telefonů a Tichý oddíl. Rezervace bude možné provést přes e-shop ČD i u pokladních přepážek; zda ale bude oddíl opravdu tichý, záleží hlavně na samotných cestujících, kteří by měli přepnout telefony do tichého režimu, sáhnout po sluchátkách u herních konzolí a notebooků, ale hlavně co možná nejméně se hlasově projevovat. Pokud se novinka osvědčí, chtějí ji dráhy rozšířit i na další vlaky. Již v červnu přitom se stejným konceptem přišla Železničná spoločnosť Slovensko ve vnitrostátních vlacích InterCity, zatímco v zahraničí se tiché oddíly v různých variacích využívají zcela běžně.
Zdroj: České dráhy
| 4.11.2011 (7:00)
Pokud to bude jako v Rakousku, které mám vlakem zcestované, budou vyřešeny i vaše námitky. Tedy:
V každém vlaku, který je vybaven Tichými zónami, jsou zároveň i zóny pro Mobilní telefonisty.
Pro děti, zejména ty menší, jezdil v každém Rail Jetu vůz (cca polovina jeho kapacity) s označením "Palubní kino pro děti". Takže pokud jedete třeba trasu Wien-Innsbruck, dáte dítě na dvě hodinky do kina, pak vám třeba i usne únavou v kupé či na sedačce ve velkoprostoráku. Čili jsem velice zvědav, jestli ČD pořídily Rail Jety i s těmi kinooddíly.
S těma sluchátkama či rovnou pouštěním přes reproduktor je to samozřejmě všechno jen o míře vlastní disciplinovanosti, slušného chování a ohledu vůči druhým. Kupříkladu si pustím sluchátka naplno jen v prázdném kupé a ne, když přistoupím ke čtoucímu člověku. Pouštění přes reprák pak beru jako projev hulvátství, který by možná šel pokutovat i mimo tiché zóny, protože cestující jsou obtěžováni dvojím hlukem - soupravy a hlasité hudby, kterou si nikdo neobjednal. Vsadím se, že bychom nějakou podobnou formulaci našli i v Přepravním řádu ČD.
No a perlička na závěr - Jednu z nejhorších cest jsem zažil na jedné z nejkrásnější trati v Rakousku, trasa Wiener Neustadt-Graz přes horský průsmyk Semmering. Velkoprostorový vůz, zaplněný, poměrně klid, dokud nepřistoupily tři muslimské matky oděné ve zlatý háv, každá s dvěma superparchanty, kteří po sedadlech skákali, vřískali, a s matkami nehnuli ani rakouští cestující, poněvadž dámy nerozuměly německy... :)
A kromě dětí je tu ještě jedna děsná kategorie: hluční cizinci!
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP,
- editor nebo admin ŽP
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.










