Plzeň — (Doplněno 12.40) Výrobce kolejových vozidel Škoda Transportation dnes v plzeňském závodě hostí novináře i odbornou veřejnost. V následujících minutách bude slavnostně představena nová elektrická jednotka Škoda 7Ev, která u prvního zákazníka - Českých drah - ponese produktové jméno RegioPanter. To vzešlo ze čtenářské soutěže o pojmenování nového vlaku. Vozidlo v počtu 19 kusů objednaly ČD pro nasazení na rozličných trasách. Jednotka složená z dílů řad 650 a 651, kterou dnes vidíte na snímcích z Plzně, je schopna jízdy jak na střídavém, tak stejnosměrném napětí a bude určena pro provoz na lince České Velenice - České Budějovice - Strakonice. Jednotka poskytuje místa ve dvou vozových třídách, částečně nízkopodlažní klimatizovaný interiér, bezbariérové WC a skládací plošinu pro nástup vozíčkářů. Cestujícím budou k dispozici i stolky nebo zásuvky 230 V pro využití elektroniky během cesty. V interiéru lze rozeznat sedadla Regio (2. třída) a Regio+ (1. třída) českého výrobce Borcad. Shodná najdeme např. v motorových vozech Stadler RS1 RegioShuttle pro ČD.
Zdroj: Škoda Transporation, České dráhy, ŽelPage

A ta koncepce se samostanejma podvozkama je asi lepší. Zásadní věc můžou bejt i trakční parametry - vícevozová jednotka s (netrakčníma) jakobsama bude mít při jízdě do kopce na vodě přinejmenším problém. U Pantera by časem mohla (velmi snadno) vzniknout i verze se 100% trakcí, která se pohodlně a rychle vyškrábe kamkoliv. To by navíc mohla bejt i věc, která zajistí odbyt i západním směrem - kolik se na západě vyrábí moderních jednotek s pořádnou trakcí? [myšleno jako faktická otázka, ne řečnická]
Jako skoropražáka mě samozřejmě mrzí, že to nebude jezdit tady. Tak snad se po vychytání dětskejch nemocí (a dosazení lepších sedadel) koupí víc kusů. Z toho, co běžně jezdim by mohly bejt třeba na Os na 072, v Praze na S41 nebo by se aspoň mohly udělat další pražský městský linky. A určitě se v republice najde hodně relací, kde by mohly jezdit.
A ještě jedna poznámka - ČD už by si konečně měly ujasnit pojmy "měststká doprava", "příměstská/regionální doprava" a "meziměstská/dálková doprava". Elefant je takovej zvláštní hybrid mezi příměstkou a městkou jednotkou (technicky i nasazením), Panter je zase (skoro) typicky městská jednotka, ale bude jezdit i poněkud delší vozební ramena.
PS: Nedá mi to, abych to nezmínil - když sem po nehodě Elfa u Ústí psal, že laminátový čelo je moc fórový a měl by se tam dát kvalitní ocelovej rám, tak ste mě označili za diletanta, kterej tomu nerozumí. A jak vypadá konstrukce čela u Pantera? :-)
Honza: "Taky by měl zkrachovat Borcad, aby nemohly každý nový vlak totálně znehodnotit těmi super nepohodlnými sedačkami." Už mají i dobrý sedačky, jen to Regio jsem jim nepovedlo.
Jak kde kolego. Západní podnikatel kouká hlavně na cenu, užitek a provozní náklady. Toť vše. Potřebuje-li být konkurenceschopný potřebuje dosáhnout co nejnižších cen.
Ale , pravda ... dotovaná státní správa , kdy politici pořádají závody v tom , jak co nejrychleji rozházet peníze daňových poplatníků funguje trochu jinak.
Upřímně řečeno. Může ŠKODA (a chce ?) vůbec přemýšlet o západních trzích ? A pokud má ŠKODA šanci západní trhy oslovit , poté jedině cenou. Ničím jiným. A proto třeba i menší investice do designu.
Kdyby ŠKODA obdržela hodně zakázek z východního bloku a současně i ze západu , nebylo by to nad její kapacitní možnosti ? Ustála by to ? To , že se orientuje spíše na východní trhy je jedině dobře. Tam těch šancí je více. A na rozdíl od západu (pro který je velkou neznámou) zde má velice dobré reference
K čemu je dobrá kapacita na metr? (Tedy pokud nejsme rovnou ve Švýcarsku.) Pro ekonomiku je zajímavá kapacita na tunu (poplatky a spotřeba) a kapacita na pořizovací cenu (amortizace).
Pro údaje můžete mrknout sem: http://skoda.cz/cs/o-spolecnosti/novinky/vyjizdi-regiopanter-nova-selma-zeleznic/
Bakiy: A co treba Rybnik-Lipno? A je realny, ze zrovna na tuhle trat se to i podiva...
Podle této mapy má C2, tedy už 20t.
http://www.szdc.cz/cs/soubory/prohlaseni-o-draze/11-12/m07.pdf
Panter - 2,92 cest/m
Talent - 2,97 cest/m
Desiro Brussel - 3,5 cest/m
U 054 je zase tak zakulacené, že se na něj taky nohy nedají dát. Stejně tak u žabáků.
Doufám, že ty okna a stolek pod nimi není tak nízko jako u elefanta, pod něj se zase nohy nevejdou, zato se na něj dají natáhnout
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP,
- editor nebo admin ŽP
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
