..: V Ostravě vykolejil osobní vlak, sedm zraněných :..

Nehoda na odb. Odra ze dne 22.10.2011, foto: Dennis Hűbsch Ostrava — V sobotu 22. října 2011 vykolejil v 19.27 na odbočce Odra, která se nachází mezi žst. Ostrava–Svinov a Ostrava–Vítkovice, osobní vlak 3428, vedený solo jednotkou CityElefant. Při nehodě narazil čelní vůz do sloupu trakčního vedení a bylo zraněno sedm lidí včetně strojvedoucího, z toho jeden těžce a dva středně těžce. Událost se stala v nepřístupném terénu, kam se nebylo možno se sanitkami dostat; zraněné proto musel odvézt speciálně vypravený vlak. Ostatní cestující odvezla po dvou hodinách náhradní souprava do stanice Ostrava–Svinov. Příčina nehody zatím není známá, spekuluje se však o chybě strojvedoucího, který měl jet přes výhybky údajně vyšší, než povolenou rychlostí. Zkoumat se bude i možná technická závada na jednotce. Předběžná škoda se pohybuje v řádech milionů korun. V současné době je zavedena náhradní autobusová doprava. Oprava trati potrvá pravděpodobně do dnešního odpoledne, poté by měl být provoz plně obnoven.

Tato mimořádnost však není jedinou, která nyní komplikuje dopravu na Ostravsku. V pondělí 17. října totiž došlo mezi stanicemi Ostrava–Třebovice a Děhylov k technické závadě motorového vozu vlaku Os 3442 a následnému požáru, který uhasil strojvedoucí ještě před příjezdem hasičů. Na trať však vytekly provozní kapaliny, nyní proto probíhá odtěžení kontaminované zeminy a uvedení tratě do původního stavu. Vlaky kategorie Os a Sp jsou nahrazeny NAD, dochází zde ke zpoždění a často i rozvázání přípojných vazeb. Termín ukončení prací bude upřesňován, zatím se však odhaduje na pátek 28. října.

Nehoda Ostrava - Vítkovice, foto: Dennis Hűbsch Nehoda Ostrava - Vítkovice, foto: Dennis Hűbsch Nehoda Ostrava - Vítkovice, foto: Dennis Hűbsch Nehoda Ostrava - Vítkovice, foto: Dennis Hűbsch Nehoda Ostrava - Vítkovice, foto: Dennis Hűbsch

Zdroj: IDnes, České dráhy


Dominik Jaroš | 23.10.2011 (7:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Nehody a mimořádnosti

Další z regionu ČR Moravskoslezský


  1 ... 3 4 5 6 7      Zpráv na stránku:   
registrovaný uživatel Honza  mail  
23.10.2011 (20:17)  
Mi5: nebyl mimo kolej taky v Kolíně?
registrovaný uživatel milos  mail  
23.10.2011 (18:41)  
dsPIC: diky, tak nejak bych to chapal (krome druhe moznosti, zavady na vyhybce, ktera se mohla prehodit nejakou zavadou), kaňas to potvrzuje...
registrovaný uživatel kaňas 
23.10.2011 (18:28)  
Tak jsem se bavil se strojvedoucími a prý se to stalo tak, že strojvedoucí jel plnou rychlostí, přehlédl stůj a že ho zabezpečovací zařízení navedlo na kusou kolej. Prodávám jak jsem koupil, takže nevím jeslti je to přesně.
23.10.2011 (18:02)  
Spolecny jmenovatel je urcite absence normalniho ZZ, ktere neumoznuje projeti stuj a kontroluje i cilove brzdeni. Jestli se s timto ceka na ETCS, tak jeste par vlacku asi z koleji bohuzel vyleti :(
23.10.2011 (17:59)  
Matyss: Přesně tak. Třeba to někoho konečně trkne a konečně se začne budovat zabezpečovací systém hodný svého jména a 21. století.
registrovaný uživatel Mi5 
23.10.2011 (17:55)  
Co já si vzpomínám,je to již třetí nehoda elefantu při které opustil koleje.Čelákovice/překročená rychlost/,Ústí n.L. taktéž a nyní zatím nevíme.Přitom je na všech elefantech instalován AVV,který eliminuje chybu lidského činitele.Bohužel né všechny tratě jsou vybaveny info-body,které pro svojí činnost potřebuje.Nejsou investice!Než by se investovalo pár set tisíc do IB,raději se sanují nehody v řádech milionů...
registrovaný uživatel dsPIC 
23.10.2011 (17:41)  
2 milos: Podle různých informací z diskuzních fór to vypadá, že vlak vjel na kusou kolej a prorazil koncové zarážedlo, dále jel po štěrku a prorazil koncové zarážedlo protější kusé koleje z opačné strany. Na výhybce do odbočky se souprava kupodivu udržela. Spíše než na překročení rychlosti to vypadá na selhání zabzař nebo projetí návěsti Stůj, kdy cesta byla z bezpečnostních důvodů postavena do odbočky, aby se souprava nestřetla s jiným vlakem. Jsou to ale jen spekulace od stolu.
23.10.2011 (17:16)  
Martyss: Tohle se stalo mimo koridor. Někde tady, předpokládám: http://jdem.cz/sgf82 - znalejší kdyžtak opraví.
registrovaný uživatel Koudy 
23.10.2011 (16:12)  
Výhybka byla postavená do toho šturcu, jelikož nebyla pro ešus postavena vlaková cesta - na návěstidle bylo STŮJ.
registrovaný uživatel milos  mail  
23.10.2011 (15:59)  
muzu to podle fotek chapat tak, ze vlak, jedouci z vitkovic k odbocce (a dal na svinov) mel z nejakeho duvodu prehozenou vyhybku do sturcu, kterou projel plnou rychlosti do odbocky (a asi se i na kolejich mozna udrzel), ale pak proste prorazil sturc a valil po hline, dokud se nezastavil?
  1 ... 3 4 5 6 7      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2025 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko