..: Hranice ČR překročily první vozy RegioShuttle pro ČD :..

Vůz 840.001-2 v Děčíně, foto: Železniční společnost Tanvald - Tomáš HádekJihlava — Nové motorové vozy RS1 RegioShuttle od firmy Stadler Rail budou jako první nasazeny do zkušebního provozu na Vysočině. Slavnostní předání prvního vozu zde proběhne již v den státního svátku 28. října v 10 hodin na jihlavském nádraží. K předání tak dojde na stejném místě, kde byl jiný vůz téhož typu původně prezentován v květnu minulého roku. Součástí ceremoniálu budou i předváděcí jízdy, jejichž harmonogram bude opět podobný loňským. Nových vozů se dle plánu dočká rovněž Liberecký kraj, kde bude první z nich nasazen do zkušebního provozu 4. listopadu. K předávce zbývajícího počtu objednaných vozů, jejichž celková hodnota je 1,77 miliardy korun, by mělo dojít nejpozději do konce ledna 2012.

RS1 v Jihlavě, foto: Vojtěch Beran

První z těchto motorových vozů s označením CZ-ČD 95 54 5 840 001-2, určený pro Liberecký kraj, přijel do České republiky z výroby již v pondělí 17. října a nyní se s ním seznamují strojvůdci a dílenský personál. Při jedné ze zkušebních jízd jej zachytila choceňská kamera. Motorový vůz již vykonal nezbytné technicko-bezpečnostní zkoušky (TBZ), které se obešly bez jakéhokoliv problému. V brzké době by mělo dojít také k testům na ozubnicové trati do Harrachova. Jak uvedl náměstek generálního ředitele pro osobní dopravu Antonín Blažek, díky vozům RS1 dojde na Liberecku k omezení provozu zastaralých vozů řady 810 a v neposlední řadě také jednotek řady 814, z nichž některé budou nasazeny do jiných regionů. Hranice ČR včera ve večerních hodinách překročil i první vůz určený právě pro Vysočinu, tentokráte s označením CZ-ČD 95 54 5 841 001-1. Tento exemplář se momentálně nachází v Děčíně, odkud se pravděpodobně v pondělí 24. října vydá do Havlíčkova Brodu.

Motorový vůz RS1 je vybaven klimatizací a audiovizuálním informačním systémem. Nástupní prostor odpovídá požadavkům pro nástup a výstup osob se sníženou pohyblivostí – je opatřen předsuvnými dveřmi o šířce 1,3 metru a podlaha v nízkopodlažní části má výšku 60 cm od temene kolejnice. Samozřejmostí je prostorné bezbariérové WC s uzavřeným systémem a vybavené, mimo jiné, sklopným pultem pro přebalování kojenců. Řídící systém také umožňuje řízení až čtyř vozů najednou. Pro pohodlnou jízdu jsou podvozky vzduchově odpruženy. Celková kapacita je 169 osob, z čehož je 71 míst k sezení (z toho je 20 sedadel sklopných) a 98 míst k stání. Pohon zajišťují dva dieselové motory o výkonu 265 kW s mechanickým přenosem výkonu. Vozidla splňují nejnovější technické požadavky a emisní třídu Euro IV.

Technické parametry motorových vozů RegioShuttle pro ČD
Počet vyrobených kusů16 ks Liberecký kraj (840)
17 ks kraj Vysočina (841)
Uvedení do provozu2011 – 2012
Rozchod1 435 mm
Délka přes nárazníky25 000 mm
Šířka2 900 mm
Výška4 100 mm
Výška podlahy v nízkopodlažní části600 mm
Výška podlahy ve zvýšené části1 000 mm
Hmotnost42 tun
Míst k sezení71
Míst k stání (4 osoby/m2)98
Průměr kol710 – 770 mm
Pohondiesel–mechanický
2x 265 kW
Maximální rychlost100 km/h (840)
120 km/h (841)
Maximální zrychlení1,2 m/s2
Výkres motorového vozu RS1, foto: Stadler RailDokumentace k vozu RS1 ČD (PDF)

Zdroje: ŽelPage, České dráhy, Železniční společnost Tanvald


Michal Jaroš Poslat mail autorovi , Vojtěch Beran Poslat mail autorovi | 22.10.2011 (12:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Vozidla

Další z regionu ČR Liberecký ČR Vysočina


  1 2 3 4 5      Zpráv na stránku:   
registrovaný uživatel zesp 
24.10.2011 (16:28)  
Davidus 135: Jsem jzvědav, jak dlouho to panu Blažkovi vydrží... Osobně tipuju, že do nějaké první mimořádnosti a nebo toho prvního většího sněhu... Když začaly jezdit vlaky EC, muselo být dle nařízení vždy u vlaku připraveno několik vozíků na zavazadla. Před příjezdem vlaku EC se vytáhly z úschovy a po odjezdu zase hezky schovaly, aby náhodou nezmizely... Postupně stejně zmizely a teď to taky jde i bez nich. Takže uvidíme...
24.10.2011 (16:19)  
Nic k tomu nepřipojovat a výjezdem na trať dojde k porušení záruky na podvozky... Hezké. No alespoň budu mít info z první ruky. Osobně to tipuju, že veškerá sláva bídně zajde s prvním sněhem. No, uvidíme... :)
24.10.2011 (15:29)  
Karamola-Antonín Blažek vydal nařízení, podle kterého se za 840 nesmí dát nic jiného než 840. Takže žádný cirkus nebude
24.10.2011 (14:57)  
Tejď taky zjistit, zda udávaná max. rychlost u 840 je skutečná, nebo jen "nalepená" na kastli...

Osobně si myslím, že s převodovkou nikdo nic nedělal, jen se maximálně uměle omezila Vmax, pokud vůbec...
registrovaný uživatel SYN 
24.10.2011 (14:22)  
Hmmm... no a protože poslední slušné vleky (ne dvounápravové kozy) se vyráběly někdy před 40 lety (no vlastně tu máme 043, ty by byly dost sušné ale není jich vůbec dost že? o 943 ani nemluvě...) tak to znamená že se si budou fungl nové pěkné motoráky spojovat s odpornými krámy... leda by to bylo kvůli spojování s Regionohou??

Hele bylo by vůbec představitelné že by třeba náš pokročilý průmysl vyrobil za nějakou přijatelnou cenu (ne za 40M za kus, to už by bylo levnější koupit víc samotných motoráků) moderní (že by dokonce částečně nízkopodlažní?) vleky třeba i s automatickým spřáhlem? Šlo by to dobře spojovat a třeba i to objíždění na konci by bylo jednodušší (tedy odpojování a zpětné připojování). Raději neuvažuju že by to byl řidičák, těch problémů co by bylo s tím aby mohl řídit výrobek zahraniční firmy by asi bylo moc...
registrovaný uživatel Sim 
24.10.2011 (14:10)  
Mno, ja se tak trosku obavam toho, ze ten Liberec je silnejsi a se sroubovkou nikoliv kvuli zrychleni, ale kvuli vlekum :-/
registrovaný uživatel SYN 
24.10.2011 (12:11)  
Předpokládám že Liberečtí je chtěli zpřevodované "na sílu" do hornatého terénu... ale je to zajímavá varianta, člověk by normálně řekl že s takovýmto výkonem (přes 500kW) na relativně malý motorák by otázka převodu neměla být významná, že by většinou omezující měla být adheze. Asi jde o něco jako "rozjezd na 80kmh ve stoupání 20 promile" nebo tak něco.
Jestlipak se změna obešla jen s "jinými kolečky do převodovky"? Čili že by případný návrat k jinak běžně používanému odstupňování na 120 nebyl velký problém?
registrovaný uživatel ikkyu 
24.10.2011 (11:06)  
Přemýšlím, proč zrovna Vysočina má vozy na 120 km/h a Liberec na 100. Dá se někde na Vysočině jezdit přes 100?
24.10.2011 (10:46)  
Tak mě napadá, jestli kvůli obnově vozového parku nebude docházet k dalšímu trhání vozebních ramen. Kraj A si vydupe nová vozidla a trochu si za ně připlatí. Potom je logické, že se mu nebude líbit zajíždění těchto vozidel do sousedních krajů B, C, D.
registrovaný uživatel zesp 
24.10.2011 (8:56)  
K těm automatickým spřáhlům - teď jsem se na Novinkách díval na fotky nového šuplete focené zřejmě při příjezdu do ČR a je tam jasně viditelná klasická šroubovka, po automatickém spřáhlu ani památky. Takže si myslím, že na některé níže uvedené divoké výmysly variant řazení se klidně těšit můžeme...
  1 2 3 4 5      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko