..: Hranice ČR překročily první vozy RegioShuttle pro ČD :..

Vůz 840.001-2 v Děčíně, foto: Železniční společnost Tanvald - Tomáš HádekJihlava — Nové motorové vozy RS1 RegioShuttle od firmy Stadler Rail budou jako první nasazeny do zkušebního provozu na Vysočině. Slavnostní předání prvního vozu zde proběhne již v den státního svátku 28. října v 10 hodin na jihlavském nádraží. K předání tak dojde na stejném místě, kde byl jiný vůz téhož typu původně prezentován v květnu minulého roku. Součástí ceremoniálu budou i předváděcí jízdy, jejichž harmonogram bude opět podobný loňským. Nových vozů se dle plánu dočká rovněž Liberecký kraj, kde bude první z nich nasazen do zkušebního provozu 4. listopadu. K předávce zbývajícího počtu objednaných vozů, jejichž celková hodnota je 1,77 miliardy korun, by mělo dojít nejpozději do konce ledna 2012.

RS1 v Jihlavě, foto: Vojtěch Beran

První z těchto motorových vozů s označením CZ-ČD 95 54 5 840 001-2, určený pro Liberecký kraj, přijel do České republiky z výroby již v pondělí 17. října a nyní se s ním seznamují strojvůdci a dílenský personál. Při jedné ze zkušebních jízd jej zachytila choceňská kamera. Motorový vůz již vykonal nezbytné technicko-bezpečnostní zkoušky (TBZ), které se obešly bez jakéhokoliv problému. V brzké době by mělo dojít také k testům na ozubnicové trati do Harrachova. Jak uvedl náměstek generálního ředitele pro osobní dopravu Antonín Blažek, díky vozům RS1 dojde na Liberecku k omezení provozu zastaralých vozů řady 810 a v neposlední řadě také jednotek řady 814, z nichž některé budou nasazeny do jiných regionů. Hranice ČR včera ve večerních hodinách překročil i první vůz určený právě pro Vysočinu, tentokráte s označením CZ-ČD 95 54 5 841 001-1. Tento exemplář se momentálně nachází v Děčíně, odkud se pravděpodobně v pondělí 24. října vydá do Havlíčkova Brodu.

Motorový vůz RS1 je vybaven klimatizací a audiovizuálním informačním systémem. Nástupní prostor odpovídá požadavkům pro nástup a výstup osob se sníženou pohyblivostí – je opatřen předsuvnými dveřmi o šířce 1,3 metru a podlaha v nízkopodlažní části má výšku 60 cm od temene kolejnice. Samozřejmostí je prostorné bezbariérové WC s uzavřeným systémem a vybavené, mimo jiné, sklopným pultem pro přebalování kojenců. Řídící systém také umožňuje řízení až čtyř vozů najednou. Pro pohodlnou jízdu jsou podvozky vzduchově odpruženy. Celková kapacita je 169 osob, z čehož je 71 míst k sezení (z toho je 20 sedadel sklopných) a 98 míst k stání. Pohon zajišťují dva dieselové motory o výkonu 265 kW s mechanickým přenosem výkonu. Vozidla splňují nejnovější technické požadavky a emisní třídu Euro IV.

Technické parametry motorových vozů RegioShuttle pro ČD
Počet vyrobených kusů16 ks Liberecký kraj (840)
17 ks kraj Vysočina (841)
Uvedení do provozu2011 – 2012
Rozchod1 435 mm
Délka přes nárazníky25 000 mm
Šířka2 900 mm
Výška4 100 mm
Výška podlahy v nízkopodlažní části600 mm
Výška podlahy ve zvýšené části1 000 mm
Hmotnost42 tun
Míst k sezení71
Míst k stání (4 osoby/m2)98
Průměr kol710 – 770 mm
Pohondiesel–mechanický
2x 265 kW
Maximální rychlost100 km/h (840)
120 km/h (841)
Maximální zrychlení1,2 m/s2
Výkres motorového vozu RS1, foto: Stadler RailDokumentace k vozu RS1 ČD (PDF)

Zdroje: ŽelPage, České dráhy, Železniční společnost Tanvald


Michal Jaroš Poslat mail autorovi , Vojtěch Beran Poslat mail autorovi | 22.10.2011 (12:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Vozidla

Další z regionu ČR Liberecký ČR Vysočina


  1 2 3 4 5      Zpráv na stránku:   
registrovaný uživatel M 152.0  mail  
23.10.2011 (14:40)  
Ále, nebojte se, však oni to soudruzi z ČD nějak vymyslí a brzo se dočkáme nějakého

840+Btax+Btax+Bmto+BDs+814+714(pro jistotu, aby to vyjelo do Harrachova)

a podobné kombinace :-D
23.10.2011 (12:55)  
Joo zlatá 810 ... traťová 70 km/h a ta mrcha líná se s jedním přívěšákem (jak chcete pobrat 100 lidí do sóla) na víc jak 30 nerozjede, protože kopec. Pak se čeká na křižování, protože ztratí proti 842 tolik času, že musí křižovat o stanici dřív, jinak zpozdí protijedoucí vlak. Výsledek? + 10 minut na 10 kilometrech.
23.10.2011 (12:17)  
Joska: a ze by se u standardnich rozjezdu nemuselo rozjizdet na plny plyn Te nenapadlo? Naopak ze adekvatne vykonne vozidlo umozni na rade trati vyuziti plne TR (rozjezdy do kopce, napriklad) je obrovske pozitivum...
registrovaný uživatel Honza  mail  
22.10.2011 (23:28)  
TTtrain: zvuky rozjezdu 810 jsou pěkné, ale to škubnutí při řazení je dost nepříjemný.
22.10.2011 (22:49)  
je fajn, ze CD konecne trochu modernizuji. Ale shodou okolnosti dnes zrovna o jednu novou soupravu prisly (nebo spis docasne prisly, zas tak zniceny nejspis slon nebude - http://zpravy.idnes.cz/v-ostrave-vykolejil-osobni-vlak-zranil-se-strojvudce-a-sest-pasazeru-12y-/krimi.aspx?c=A111022_204455_ostrava-zpravy_abr )
registrovaný uživatel TTtrain  mail  
22.10.2011 (22:27)  
Joska Holibajda: Myslím si, že samotné zrychlení není u 810 taková nepříjemnost. (A že by zrovna u 810 bylo nějaké excelentní :-) )Nepříjemné jsou spíš zvuky a pazvuky, které musí ucho při tomto procesu absolvovat a otřesy, rezonance a chvění které musíte snášet.
22.10.2011 (22:24)  
Joska Holibajda
I plný? Jenže jak dlouho mu to vydrží? Do 40 km/h? Pak mu dojde dech. Tohle má maximálku 120...
Aby moderní vozidlo vykompenzovalo nedostatky lokálkové traťi, tak musí:
- mít zrychlení jako tramvaj T3
- vyjíždět rychlostní cimbuří jak jen to jde

Ještě k tomu spřáhlu: na závadu bude absence šroubovky možná v úseku Pce Hln - Rosice. Tam jsem zvědav, co se vymyslí....
registrovaný uživatel Honza  mail  
22.10.2011 (22:20)  
Tak Regiošuple je konečně tady! Budu si muset ale zajet pořádný kus, neboť nikde poblíž mi to jezdit nebude.
22.10.2011 (22:05)  
Sólo 810 má natolik velké zrychlení, že je mi to někdy až nepříjemné. A tenhle RS1 má poměr výkon/hmotnost téměř dvojnásobný. Na Liberecku to snad má smysl (velký sklon na zubačce, tahání připojených vozů). Na Vysočině se mi to ale jeví jako zbytečný přebytek výkonu. Co si o tom myslíte?
22.10.2011 (21:09)  
Petr Stříteský: Výhody automatického spřáhla je možné obdivovat například ve Zwotentalu, neobsazené staničce uprostřed lesů. Spojení vozů zabere asi 5 vteřin, probíhá v podstatě během příjezdu druhého vlaku. Pak cestující vystoupí a jede se. To, že to v Praze u jednotek 471 často trvá déle než stanovených 5 minut, není problém automatického spřáhla, ale poruchové komunikace. Ohledně adaptéru pro případ spojení se šroubovkou - nejsem si jistý, jestli si RS1 nějaký adaptér nevozí, pokud vím Pendolino si ho vozí (nebo vozilo).

Pokud chceme někde v ČR nabídnout nějakou stabilní úroveň cestování, pak šroubovku nepotřebujeme, protože nemůžeme ani pomyslet na to, že bychom moderní vozidlo vůbec chtěli spojovat s nějakými bafíky. Podmínkou je ale to, že někdo stanoví dlouhodobou dopravní koncepci, spočívající v tom, že daná oblast bude pokryta RS1 či kompatibilními vozidly. Jestliže Liberecký kraj řekne jen "koupíme to, někam to nasadíme a příští rok zase jinam", potom... asi tu šroubovku potřebují. Když vidím dnešní Os Liberec - Nová Paka (na každém jede něco jiného - regína, šukafon, hydra, rakev, veselá kráva, bangle se samotným Btn), tak jsem na budoucnost RS1 zvědavý.
  1 2 3 4 5      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko