Praha — Stejně jako v minulých letech odpočítáváme i letos poslední dny před příchodem nového jízdního řádu. Ten pro rok 2012 vstoupí v platnost již v neděli 11. prosince 2011 a přivítáme jej, jak je již zvykem, bohatým víkendovým online zpravodajstvím. Loni (1, 2) jsme poprvé zahájili úzkou spolupráci s diskuzním portálem K-report a slovensko-českým magazínem Vlaky.net; v neposlední řadě jste ale přispěli vy, vážení čtenáři. V podobném duchu bychom rádi realizovali další ročník, a proto uvítáme jakékoliv vaše náměty, komentáře, připomínky, fotografie, videa či jiné materiály, jimiž lze obohatit obsah zpravodajství. K tomuto účelu je zřízena speciální emailová adresa jr2012@zelpage.cz. Monitorovat ale budeme i naše profily na Facebooku, Twitteru a Google plus. Děkujeme všem, kteří se „železničního silvestra“ aktivně zúčastní!
Autobusy jsou několikrát do hodiny o fous rychlejší, pro někoho zřejmě kupodivu. Několik málo spojů dokonce rychlejší než pendolino, které už nepojede. Ale to je teď celkem jedno. (A srovnání kilometrů je cestujícím naprosto ukradené kromě toho, že vlaky na kilometrovém jízdném prodražuje a konkurenceschopnost ještě dál zhoršuje.) Docela by mě zajímalo, jak rychle to jel takový autobus roku 1938. Bylo by to jistě zajímavé srovnání "pokroku".
Jinak jste správně rozlišil, že šiju do rychlosti železnice, nikoli do železnice jako takové. Už jste ale nezachytil, že kritizuji dopravní koncepci země (státu).
Nejen že je na velmi slušné úrovni, ale na tomto poli je dosahováno trvalého a nezadržitelného pokroku. Vemte si například nejrychlejší spojení dvou největších měst naší republiky.
Rok 1938: 2 hod. 39 min.
Rok 2012: 2 hod. 37/38 min.
Dokonalost a prudký rozvoj železničních spojení mě dojímá doslova k pláči. Těžko byste hledal zemi, která na takovém důležitém spojení zapracovala s takovou hrdinnou intenzitou, že za pouhé třičtvrtěstoletí ušetřila celou jednu až dvě minuty jízdní doby.
Rakousko lze jen velmi těžko srovnávat s Českem. Poměry tam znám. Musím souhlasit s p. Jarathem, že je až neskutečné, že se za relativně krátké období sníží dopravní obslužnost města, kde si v minulosti každý druhý musel hledat zaměstnání, jen na třetinu (1/3) a ještě se v přestupní stanici rozváží spoje, protože další odjíždějí o choupek dříve, případně se přijede vlakem do stanice, umístěnou téměř v poli, autobusy tam nejezdí a další vlak až za 4 hodiny. Celý systém dopravní obsluhy v mnoha místech Jč.kraje se stává nesystémem, ale systematickým odrazováním cestujících nejen od vlaků, ale také i od autobusů a tito lidé předávají do osobních aut,-a to ostatní si jistě domyslíte. Nedívejte se prosím do jiných zemí, kde mají jiné systémy a ekonomické možnosti, ale na naši úpadkovou dopravní obslužnost.
FRK
Kommentare äußern den Ansicht der Leser.
ŽelPage übernimmt keine Haftung für deren Inhalt.
- Korrespondent oder ŽP Mitglied, - Editor oder ŽP Admin
Bevor Sie Kommentieren, melden Sie sich bitte an oder registrieren Sie sich.