Praha — Stejně jako v minulých letech odpočítáváme i letos poslední dny před příchodem nového jízdního řádu. Ten pro rok 2012 vstoupí v platnost již v neděli 11. prosince 2011 a přivítáme jej, jak je již zvykem, bohatým víkendovým online zpravodajstvím. Loni (1, 2) jsme poprvé zahájili úzkou spolupráci s diskuzním portálem K-report a slovensko-českým magazínem Vlaky.net; v neposlední řadě jste ale přispěli vy, vážení čtenáři. V podobném duchu bychom rádi realizovali další ročník, a proto uvítáme jakékoliv vaše náměty, komentáře, připomínky, fotografie, videa či jiné materiály, jimiž lze obohatit obsah zpravodajství. K tomuto účelu je zřízena speciální emailová adresa jr2012@zelpage.cz. Monitorovat ale budeme i naše profily na Facebooku, Twitteru a Google plus. Děkujeme všem, kteří se „železničního silvestra“ aktivně zúčastní!
Myslíte , že roku 1938 nějaký bus z Prahy do Brna jel ? Já si myslím , že nikoliv. Za dob první republiky dle mého odhadu ve srovnání s dneškem jelo tak cca 0,5 % busů. Jednak nikdo neměl potřeby cestovat tak jako dnes (99% obyvatel vesnic se živilo zemědělstvím ) a dále bylo naprosto běžné jít na první železniční zastávku třeba i 8 km.
samozrejme ze to nijak nerozporuje skutecnost, ze na zeleznicni dopravu (jak osobni, tak nakladni) se ponekud pozapomnelo
Je otázka z jakého úhlu se na to díváte. Jestli po stránce kvality infrastruktury tak zcela nepochybně. Jestli třeba po stránce nabídky spojení , pak musím nesouhlasit.
souhlasim totiz s Michal26, ze VHD v CR je na velmi slusne urovni
Já si to myslím také. V řadě případů je rozsah VHD dokonce předimenzovaný
von ten motorák neměl na nějaký rychlý rozjezdy zas tak extrovní výkon.
Při studiu starých jízdních řádů ze třicátých let jsem narazil na jeden posilový víkendový zrychlený vlak Praha-Svoboda n. n.Úpou trasovaný přes MB a Turnov. Tento vlak vedený motorovým vozem jel úsek Všetaty-MB 26 minut. To je dnes top jízdní doba rychlíku. Tehdy však v celé řadě stanic bylo zabezpečovací zařízení mnohem horší než dnes , které neumožňovalo průjezd stanicemi plnou rychlostí jako dnes.
...Jinak jste správně rozlišil, že šiju do rychlosti železnice, nikoli do železnice jako takové. Už jste ale nezachytil, že kritizuji dopravní koncepci země (státu).
coz nepochopilo mozna vic lidi, vcetne me:
souhlasim totiz s Michal26, ze VHD v CR je na velmi slusne urovni - nebot do ni se (k tvemu znechuceni) pocita i AD, ktera je na urovni kraju zajistena velmi dobre...
samozrejme ze to nijak nerozporuje skutecnost, ze na zeleznicni dopravu (jak osobni, tak nakladni) se ponekud pozapomnelo.
Kommentare äußern den Ansicht der Leser.
ŽelPage übernimmt keine Haftung für deren Inhalt.
- Korrespondent oder ŽP Mitglied, - Editor oder ŽP Admin
Bevor Sie Kommentieren, melden Sie sich bitte an oder registrieren Sie sich.