..: České dráhy snížily ceny akčních jízdenek na vybraných relacích :..

In–karta s novým designem (od 13. 12. 2009), foto: České dráhy Praha — České dráhy od pondělí mění ceny akčních jízdenek SporoTiket Česko na vybraných relacích z Prahy, např. do Hradce Králové, Ostravy či Zlína. Tah je všeobecně vnímám jako reakce na zahájení provozu konkurenčního projektu IC RegioJet mezi Prahou a Havířovem. Po nedávném rozšíření v nasazování stevardek začaly dráhy v Praze a Ostravě nabízet cestujícím s jakoukoli jízdenkou nad 200 kilometrů nápoj zdarma a tuto službu chystají dále rozšiřovat například do Brna a Olomouce. Ve čtvrtek 29. září pak přišly se snížením cen na hlavních tazích a začíná tak defacto cenová válka mezi Českými drahami a RegioJetem. Dráhy od pondělí 3. října další z akcí ČD Promo. Bude platit na více relacích, samozřejmě z Prahy do Ostravy, ale také například do Brna, Olomouce či Hradce Králové. Zlevněny budou také jízdenky SporoTiket.

Zatímco obyčejné jízdné mezi Prahou a Ostravou vyjde na 438 korun, resp. 329 korun se slevou IN 25, jízdenky ČD Promo pro trasu Praha - Ostrava budou k dostání na dobu neurčitou za základní cenu 295 korun. Držitelé In-karet mají možnost zakoupit zlevněnou variantu za 265 korun; ještě levnější varianta pro cestující do 26 let bude stát 200 korun. RegioJet nabízí na internetu akční jízdné pro držitele tzv. Kreditových jízdenky za 230 korun. Zlevněny budou rovněž některé relace jízdenek SporoTiket mezi Prahou a Moravou. Zklamaní však mohou být držitelé zákaznických karet. S aplikací IN 25 u jízdenky ČD Promo ušetří cestující pouze na cestě z Prahy do Ostravy přibližně 10 procent (30 korun), na trase z hlaního města do Pardubic to pak vychází pouze na 10 korun. Držitelům karty IN 50 se nabídka nevyplatí vůbec, stejně jako naprostá většina jízdenek SporoTiket, naopak se přestává vyplácet i vlastnictví této slevové aplikace.

Pro relaci Praha - Ostrava se SporoTiket bez In-karty snížil z 310 korun na 230 korun pro všechny cenové úrovně, zákaznický pak stojí 220 korun. Při uplatnění tarifu IN 50 koupí cestující jízdenku nejlevněji, za 216 korun, ale aby se mu proti SporoTiketům koupě této poměrně drahé slevy vyplatila, musel by mezi Prahou a Ostravou cestovat minimálně obden/denně (pro cestující nad 26 let). Výhodou naopak je možnost koupě levné jízdenky i v den odjezdu a nejlepší cenu získá na veškeré trasy obsluhované vlaky ČD. SporoTikety lze zakoupit pouze v předprodeji a cena byla snížena jen pro vybrané relace.

Zdroje: České dráhy


Josef Petrák Poslat mail autorovi , Michal Jaroš Poslat mail autorovi | 3.10.2011 (0:00)
Ostatní: TwitterLinkuj.cz!Jaggni to!Google Bookmarksvybrali.sme.skDalší služby
Súvisiace správyopen/close

Ďalšie z rubriky Dopravci Tarify

Ďalšie z regiónu Česká republika (celá)


  1 2 3 4 5 ... 9      Zpráv na stránku:   
registrovaný užívateľ Sim 
19.10.2011 (23:14)  
babilon > tak ja nevim. Na kacku zase nekdo uvadi, ze jsou ceny CD dany cenovym vymerem ministerstva.
12.10.2011 (9:51)  
Sim: Předpokládám, že to tvrdili v době, kdy tabulka max. cen existovala. Dneska jsou ČD cca na nule, takže smějí zdražit v zásadě jenom o inflaci (změny DPH, nárůst energií, apod.). Kdyby byly v mínusu, smějí zdražit tak, aby se dostaly do plusu.
registrovaný užívateľ Sim 
11.10.2011 (12:36)  
babilon > a cim je tedy potom podlozene tvrzeni modrych, ze jejich zakladni jizdne je na urovni maximalnich cen dovolenych statem a ze oni si ho nemuzou zvednout (pricemz snizit to smi)? Byla to tusim argumentace na dotaz, proc na Pendolino jsou drazsi mistenky a nikoliv jizdne.
11.10.2011 (11:37)  
Zdrazit jizdne nad uroven definovanou statem nesmi.
Stát žádné konkrétní hodnoty jízdného nedefinuje. Zdražit tak, abych se z mínusu dostal do mírného plusu, se smí.
10.10.2011 (17:45)  
Teda pardon, na šestnáctou. Teď máme třináctou.
10.10.2011 (15:41)  
To už má vychystaný Leoš. Bohužel některý trasy až na osmnáctou pětiletku ;-)
http://www.leovlaky.cz/files/images/Dotovane_velka.jpg
registrovaný užívateľ Sim 
10.10.2011 (14:42)  
jonas > akže pokud tuhle trať měly ČD placenou jako celek a ta výhodnější vrstva jim odpadne, budou muset za ten zbytek chtít víc, ať už od eráru nebo od pasantů.

No a prave v tu chvili se tu muze objevit konkurencni nabidka (klidne od fialovych, nemusi to byt nutne jen zluti a modri), ze ten stavajici rozsah vykonu odjezdi za stavajici nabidku, nebo dokonce za snizenou - a pokud CD nedokazi svoje vnitrni vydaje zredukovat, maji smulu. Bud o tu linku prijdou, nebo budou v minusu. Zdrazit jizdne nad uroven definovanou statem nesmi.

Cely ten pruser statem vlastnenyho monopolu je ten, ze kdyz to nahodou nevyjde, figurky typu Zaluda nebo Blazek to nejen nebudou muset platit ze sveho, ale naopak, jeste dostanou zlaty padak a jako bonus nejakou trafiku - vzdyt oni se tak snazili nabidnout lidem "to nejlepsi" (, co ukapne z penezovodu).
07.10.2011 (7:32)  
Samozrejme ze je to zaujimave. Nikto nejazdi regiotrate bez dotacii.
06.10.2011 (9:37)  
No tržby z jednoduchých jízdenek možná, ale náklady se daj jedině počítat nějakejma těma normativama plus spotřebou. Rozinka neni žáden nezmysel, to je relace která je prostě z podstaty alespoň potenciálně zisková. Trať Zadní Třebáň-Lochovice to nebude, i kdyby tam jezdil pámbu. A nepleťte do toho zas krajský objednávky jako Jančura, to je úplně jiný téma a z pohledu provozu neni zajímavý.

Ostatně i na tý relaci Praha-Ostrava je rentabilní jen nejvyšší vrstva expresní dopravy, obyčejný rychlíky, spěšňáky a osobáky pro obsluhu mezilehlých sídlech do rentability za současnýho jízdnýho nedostanete a taky se do nich Jančura necpe. Takže pokud tuhle trať měly ČD placenou jako celek a ta výhodnější vrstva jim odpadne, budou muset za ten zbytek chtít víc, ať už od eráru nebo od pasantů. Tak to prostě je, nehledě na PR.
05.10.2011 (17:27)  
Jonas: Dolezite je ci dopravca zaraba a odpoved je ano. Cize reci o rozinkach su nezmysel ;)
  1 2 3 4 5 ... 9      Zpráv na stránku:   

Komentáre vyjadrujú názory čitateľov.
Redakcia nenesie žiadnu zodpovednosť za ich obsah.

- dopisovateľ alebo člen ŽP, - editor alebo admin ŽP

Pridať komentár
Komentáre môžu vkladať iba registrovaní užívatelia.
Pred vložením komentára je potrebné se buď prihlásiť, alebo zaregistrovať.
Prihlásenie
 
 
  
 
   Zaregistrovať sa

© 2001 - 2019 ŽelPage - správcovia


Info
informacni okenko