..: Vozy B jsou nesmrtelné, ČD zrevitalizují další stovku :..

Interiér zhumanizovaného vozu B249, foto: Vít Hinčica / Vagonweb.czPraha — Některé z nich v nejbližších letech oslaví 40 let, přesto mají ale před sebou ještě dlouhou budoucnost. Dalších sto vozů řady B by se podle Českých drah mělo dočkat revitalizace. Nechvalně známé "koženky", vyráběné ve východoněmecké vagónce VEB Waggonbau Bautzen, by se nového laku a proměny interiéru měly dočkat v průběhu 14 měsíců od uzavření kontraktu. Podmínky výběrového řízení tedy předpokládají tempo oprav na úrovni zhruba jednoho vozu za 4 až 5 dnů. Nabídky pro kontrakt v hodnotě 125 milionů korun mohou zájemci podávat do 28. září tohoto roku. Při maximální možné ceně tak revitalizace jednoho vagonu vyjde přibližně na jeden a čtvrt milionu. Zakázka navazuje na již probíhající vlnu oprav celkem 110 rychlíkových vozů řad A, AB, B a BDs, které realizuje firma Janoza CZ. Přibližně polovina takto upravených vozů již jezdí v pravidelném provozu ČD. Po několika různých verzích generální opravy současný tendr přináší další novinku: nově revitalizované vagony mají dostat kompletně nová okna a dveře za účelem zlepšení tepelné izolace vozu.

Zdroj: České dráhy


JiříK. | 26.8.2011 (19:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Vozidla

Další z regionu Česká republika (celá)


  1 2 3 4 5 6 ... 13      Zpráv na stránku:   
30.08.2011 (13:41)  
Pane Dodousku !
Já jsem prozatím žádným vozem ČD řady B s LED-diodovým osvětlením interiéru nejel. Vy ano? Jel jsem ale v bývalé NDR patráky mezi Bad Schandau a Dresden a tam bylo veškeré osvětlení LED-diodami a nepociťoval bych nějakou zátěž.
Pokud by bylo instalováno LED-diodové osvětlení v revitalizovaných vozech obtěžující, tak znovu tvrdím, že revitalizace takovým to způsobem je zrůdnost. Také jsem jel dálkovým autobusem přes noc, ve kterém byly individuální světla nad sedadly LED-diodové (obměněné za žárovkové) a ty svítily velmi příjemně a neobtěžovaly ostatní, kteří svítit nechtěli. Zde opravdu záleží na konstrukci světla.
Pokud odběratel vezme nejjednodušší řešení, tak se Vám celkem nedivím, že máte názor na ledky takový, jaký máte. U Českých drah a.s. by mne to ani moc nepřekvapilo.
FRK
30.08.2011 (13:16)  
Omlouvám se za OT, ale kde bych prosím našel aktualizované schéma Najbrtu (causa modrá střecha atp..)? Díky, A.
30.08.2011 (13:10)  
Farkač Karel: Já vím, že to takhle jde zařídit, jenomže já porovnávám jízdu s vozem B, který má LED přisvícení, a bylo to opravdu hodně nepříjemné. V podání ČD mám strach, že by LEDky samozřejmě udělaly tak, jak by to bylo cestujícímu nejméně příjemné a že by lidé přesedlali z vlaku do auta.
30.08.2011 (12:19)  
Pane Dodousku !
Zářivky svítí blikajícím světlem, které sice oko nepostřehne, organismus ale ano. Bliká(a také někdy protivně píská) proto, jelikož je napájena střídavým napětím ze samostatných složitých a technicky dávno překonaných měničů. LED-dioda svítí nepřetržitě, protože je napájena stejnosměrným napětím. Je-li dobře konstruováno osvětlovací těleso, je iluminace prostoru velmi příjemné.
FRK
30.08.2011 (11:17)  
Farkač Karel: Nahradit "otravné" zářivky ještě otravnějšími LED-diodami? To za chvíli budou vlakem jezdit jen slepí.
30.08.2011 (11:04)  
Až se ty vozy zrevitalizují, tak se postupně začnou modernizovat. Třeba tím, že se nepříjemně svítící zářivka nahradí LED-diodovým osvětlením a dynamo bude nahrazeno statickým měničem napětím. A až se sedačky prosedí nebo potrhají, tak se znovu opraví, ale už jen na 3 + 3. Takže ta nesmrtelnost je skutečně nabíledni a České dráhy a.s. se budou opět moci chlubit, jak zlepšují kulturu cestování.
Vzhůru ke světlým zítřkům !!!
FRK
30.08.2011 (9:58)  
Sim: Zřejmě proto, že např. tyhle humanizace nemají pokračování na extra stránku, ale zpráva se vleze celá na úvodní stránku (narozdíl od terminálu).
registrovaný uživatel Sim 
30.08.2011 (7:27)  
bugear > ctverici samostatnych sedacek misto jedne lavice jsou vybaveny nektere exBc, tusim ze to byly ty, co jezdily Praha-Plzen-Klatovy-ZRuda. Bohuzel, jedno z nich pred nejakou dobou pohltily plameny.

Prch > sam pisete, ze je kozenka mene prijemna pri kontaktu nez hadr... s vasim pristupem jsme mohli zustat u drevenych lavic, ty se udrzovaly jeste lepe ;-) Co na tom, ze byly na sezeni nepohodlne.

admini > omlouvam se za OT vuci clanku, ale neni mi jasna jedna vec. Proc u nekterych clanku je mozne kliknout na nadpis (a clanek se otevre) - viz nyni 30.8.2011 - 7:00 - V Tanvaldu vyroste nový přestupní terminál nebo 28.8.2011 - 11:00 - Jak nakreslit sedmispřežní parní lokomotivu? - a u jinych, jako je treba tento o dehumusacich napis klikaci neni?
  1 2 3 4 5 6 ... 13      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko