Praha — Některé z nich v nejbližších letech oslaví 40 let, přesto mají ale před sebou ještě dlouhou budoucnost. Dalších sto vozů řady B by se podle Českých drah mělo dočkat revitalizace. Nechvalně známé "koženky", vyráběné ve východoněmecké vagónce VEB Waggonbau Bautzen, by se nového laku a proměny interiéru měly dočkat v průběhu 14 měsíců od uzavření kontraktu. Podmínky výběrového řízení tedy předpokládají tempo oprav na úrovni zhruba jednoho vozu za 4 až 5 dnů. Nabídky pro kontrakt v hodnotě 125 milionů korun mohou zájemci podávat do 28. září tohoto roku. Při maximální možné ceně tak revitalizace jednoho vagonu vyjde přibližně na jeden a čtvrt milionu. Zakázka navazuje na již probíhající vlnu oprav celkem 110 rychlíkových vozů řad A, AB, B a BDs, které realizuje firma Janoza CZ. Přibližně polovina takto upravených vozů již jezdí v pravidelném provozu ČD. Po několika různých verzích generální opravy současný tendr přináší další novinku: nově revitalizované vagony mají dostat kompletně nová okna a dveře za účelem zlepšení tepelné izolace vozu.
Zdroj: České dráhy
Já jsem prozatím žádným vozem ČD řady B s LED-diodovým osvětlením interiéru nejel. Vy ano? Jel jsem ale v bývalé NDR patráky mezi Bad Schandau a Dresden a tam bylo veškeré osvětlení LED-diodami a nepociťoval bych nějakou zátěž.
Pokud by bylo instalováno LED-diodové osvětlení v revitalizovaných vozech obtěžující, tak znovu tvrdím, že revitalizace takovým to způsobem je zrůdnost. Také jsem jel dálkovým autobusem přes noc, ve kterém byly individuální světla nad sedadly LED-diodové (obměněné za žárovkové) a ty svítily velmi příjemně a neobtěžovaly ostatní, kteří svítit nechtěli. Zde opravdu záleží na konstrukci světla.
Pokud odběratel vezme nejjednodušší řešení, tak se Vám celkem nedivím, že máte názor na ledky takový, jaký máte. U Českých drah a.s. by mne to ani moc nepřekvapilo.
FRK
Zářivky svítí blikajícím světlem, které sice oko nepostřehne, organismus ale ano. Bliká(a také někdy protivně píská) proto, jelikož je napájena střídavým napětím ze samostatných složitých a technicky dávno překonaných měničů. LED-dioda svítí nepřetržitě, protože je napájena stejnosměrným napětím. Je-li dobře konstruováno osvětlovací těleso, je iluminace prostoru velmi příjemné.
FRK
Vzhůru ke světlým zítřkům !!!
FRK
(maly vytah z nej je na iDnesu - http://ekonomika.idnes.cz/rakusane-o-ceskych-drahach-do-prahy-se-zpotite-zpozdeni-je-pravidlem-1i1-/ekonomika.aspx?c=A110830_084644_ekonomika_taj )
Prch > sam pisete, ze je kozenka mene prijemna pri kontaktu nez hadr... s vasim pristupem jsme mohli zustat u drevenych lavic, ty se udrzovaly jeste lepe ;-) Co na tom, ze byly na sezeni nepohodlne.
admini > omlouvam se za OT vuci clanku, ale neni mi jasna jedna vec. Proc u nekterych clanku je mozne kliknout na nadpis (a clanek se otevre) - viz nyni 30.8.2011 - 7:00 - V Tanvaldu vyroste nový přestupní terminál nebo 28.8.2011 - 11:00 - Jak nakreslit sedmispřežní parní lokomotivu? - a u jinych, jako je treba tento o dehumusacich napis klikaci neni?
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.