..: Vozy B jsou nesmrtelné, ČD zrevitalizují další stovku :..

Interiér zhumanizovaného vozu B249, foto: Vít Hinčica / Vagonweb.czPraha — Některé z nich v nejbližších letech oslaví 40 let, přesto mají ale před sebou ještě dlouhou budoucnost. Dalších sto vozů řady B by se podle Českých drah mělo dočkat revitalizace. Nechvalně známé "koženky", vyráběné ve východoněmecké vagónce VEB Waggonbau Bautzen, by se nového laku a proměny interiéru měly dočkat v průběhu 14 měsíců od uzavření kontraktu. Podmínky výběrového řízení tedy předpokládají tempo oprav na úrovni zhruba jednoho vozu za 4 až 5 dnů. Nabídky pro kontrakt v hodnotě 125 milionů korun mohou zájemci podávat do 28. září tohoto roku. Při maximální možné ceně tak revitalizace jednoho vagonu vyjde přibližně na jeden a čtvrt milionu. Zakázka navazuje na již probíhající vlnu oprav celkem 110 rychlíkových vozů řad A, AB, B a BDs, které realizuje firma Janoza CZ. Přibližně polovina takto upravených vozů již jezdí v pravidelném provozu ČD. Po několika různých verzích generální opravy současný tendr přináší další novinku: nově revitalizované vagony mají dostat kompletně nová okna a dveře za účelem zlepšení tepelné izolace vozu.

Zdroj: České dráhy


JiříK. | 26.8.2011 (19:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Vozidla

Další z regionu Česká republika (celá)


  1 ... 3 4 5 6 7 ... 13      Zpráv na stránku:   
registrovaný uživatel mira05  mail  
30.08.2011 (1:09)  
Důležitým faktorem je úklid nových vagónů, aby z nich zase nebyly humusvagóny...Byl jsem svědkem situace, kdy v Plzni úklidová četa (externí firma) uklidila 4 vagóny za 15 minut...použili jednu vodu na všechno a jedním hadrem utřeli všechno od oken, stolků, sedaček, dveří...
registrovaný uživatel R.U.R.  mail  
30.08.2011 (0:49)  
Chlapům obvykle nevadí WC starého typu, neboť na něm nesedí a nevadí jim, když jím profukuje vítr :-)
A napříkad v pražském metru ve vlacích na trase C (nevím jak jinde ale asi taky) jsou taky látkové potahy, a údržba se dělá tak, že jednou za čas (relativně krátký čas, ne 40 let) se odmontují sedáky a pošlou se do nějaké firmy na vyčištění (nevím, jestli to tam úplně rozeberou, nebo jak to čistěj) a nasaděj se vyčištěný sedáky.
registrovaný uživatel bugear 
30.08.2011 (0:32)  
@Sim: Ty popisované sedačky jsou v původní verzi BDbflmpsvz, v Béčku jsem je nikdy neviděl.
registrovaný uživatel Prch 
29.08.2011 (23:17)  
Mám tyto tozy rád. Z pohledu cestujícího oceňuju bytelné a prostorné regály na zavazadla a optimální tvar sedaček, na kterých se dá jednak ležet, jednak v sedě spát opřený o ušák, v případě nátřesku je výhodou i kapacita až 8 sedících osob. Koženka, kterou autor článku označuje za "nechvalně známou", je na rozdíl od látky sice méně příjemná na dotek nebo při kontaktu se zpoceným cestujícím, ale je omyvatelná, já s ní nemám problém. Rozlité pití nebo něco horšího z nasákavé sedačky neodstraní už ani Ferda Mravenec. Rozhodně však pomohlo zlepšení vzhledu interiéru a je to v souladu s mým přesvědčením, že o věci by mělo být hlavně správně dbáno a až poté, až jsou už definitivně neopravitelné nebo nepoužitelné, by se měly zničit. Je otázkou, jestli by dnešní módní vagóny vydržely to, co tyto staré vozy. Za svého druhy výhodu oceňuji o normální WC, ty moderní vakuové hrůzy se neustále ucpávají a jsou až moc minimalistické. A na rozdíl od posedlosti klimatizací u nových vagonů zde je možno si normálně otevřít okno, cestující není uzavřen do zmrzlého nebo rozžhaveného skleníku v závislosti na (ne)funkčnosti klimatizace a případný smrad některých spolucestujících jde vyvětrat.
registrovaný uživatel aron 
29.08.2011 (18:21)  
Busman: To neni vtip, ja to taky tak delam.......
registrovaný uživatel Busman 
29.08.2011 (17:35)  
Dovolím si 2 postřehy:

- Béčko je luxusnější než WLAB, protože se v kupé leží jen po dvou, jde o tzv. double economy (bez povlečení, bez umývadla, bez příplatku)

- v Béčku si sedám do kupé ke slečnám, aby to mačkání bylo příjemnější

= Pro puritány: celý tento příspěvek je vtip =
registrovaný uživatel Sim 
29.08.2011 (13:02)  
Ad sirka vozu ... rozdil mezi sirkou vozu kratkeho a dlouheho je podle normy presne 57mm. Coz pri rozpocteni na 4 sedacky v kupe dela rozdil sirky sedacky sirokeho a uzkeho vozu mene nez 1,5 centimetru ... takze tady skutecne problem nevidim. Tento rozdil se da mimo jine usetrit napriklad:
- vhodnym oblozenim bocnic vozu
- vhodnou koncepci pricky mezi kupe a chodbickou, at uz se jedna o silu steny nebo o madlo, ktere vycuhuje do ulicky a ubira z ni prostor
- kompletni absenci pricky u velkoprostorovych vozu
- vhodnym typem sedacky s operkou na ruku (vsimnete si, jak je siroka operka v Becku)
- vhodnym typem stolku a technologickych kanalu pod oknem, aby slo skutecne sedet az u okna a clovek mel kam dat nohy


Ad ctyrmistna lavice X tri samostatne sedacky ... opet je zde krasne videt cernobile videni, kdy si clovek nepripusti nic mezi tim. Obhajci lavic se zastituji moznosti lezeni (ktera je ale ponekud arogantni vuci pristupujicim, kteri si musi o uvolneni rici) a kapacitou (ktera pri plnem vyuziti rozhodne pohodlna neni. A nutno podotknout, ze si za tohle muzou CD samy - nasazovanim techto vozu na nocni spoje si vylozene rikaji o to, ze "sedici" kupe bude obsazene dvojici, kdezto priplatkove lehatkove kupe bude obsazeno sesti lidmi. Pritom by misto sesti kupatkovych vozu stacilo nasadit dva vozy velkoprostorove, kde by - diky absenci spalikovych brzd - cestujici aspon byli usetreni ramusu pri zastavovani. Jenze to by se usetrilo na provozu a lidi by prskali, ze nemuzou lezet bez priplatku ... a to prece u socialnich sluzeb nejde.

Ale zpatky ke trem nebo ctyrem mistum v kupe. Ono totiz existuje relativne male mnozstvi Becek, ktere nemaji lavice, ale maji samostatne sedacky. V kupe jich je 8 a - svete, div se - mista je dost i pri plne obsazenem kupe, aspon pokud se bavime o normalne rozmernych cestujicich. Pokud nekdo ma pocit, ze se macka, ma samosebou pravo si priplatit za jednicku - ovsem mackani ne vlastni vinou je zde diky podruckam prakticky vylouceno.

Bohuzel jsou tyhle polohovatelne! samostatne sedacky v zalostnem stavu, takze pri prazdnem kupe jizda v nich oproti novym dehumusacim vyhodu ztraci. Ale jakmile dojde na vic nez 4 cestujici v kupe, zase vyhodu ziskavaji. Na to, aby vyhoda zustavala stale na strane samostatnych sedacek je nutna jejich vymena za nove (jsou prosezene sedaky i operky) ... a tady je prave otazka, proc se to nedela, pokud to stoji stejne, jako precalouneni starych lavic. Nevyhody z toho nejsou zadne - lezeni po dvou v kupe sice neni tak pohodlne, ale k tomu preci tenhle typ vozu neni urcen, takze to v konecnem dusledku beru jako vyhodu pro slusne cestujici i provozovatele.
dopisovatel nebo člen ŽP mouka  mail  
29.08.2011 (12:35)  
Kdyby tam aspoň dali zásuvky...
29.08.2011 (12:11)  
6 míst v kupé ve 2.třídě obyčejného rychlíku je ekonomický nesmysl. Proto taky u velkých reko a novostaveb jasně vítězí velkoprostor 2+2, který je přeci jen lepší 4 sedačky vedle sebe... Jak bylo řečeno, zde navíc nahrává širší skříň Y. Problém sedaček v Béčku je ten, že jsou tam skutečně vlastně jen 4 místa, jak již bylo několikrát uvedeno. Takže tam dát nové sedačky (ale 4 + 4), údajně firmy, které nabízely humanizace samy tvrdily, že to vyjde nastejno, jako oprava stávajících sedaček. Nebo přinejhorším vyměnit/modifikovat opěráky aby všechna místa byla vymezena područkami.
registrovaný uživatel ReActor  mail  
29.08.2011 (11:15)  
Já když jsem to četl, tak mě napadlo, že tyto vozy budou pak jezdit možná rok, pač nejsou 10tileté smlouvy na rychlíky.
  1 ... 3 4 5 6 7 ... 13      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko