Praha — Některé z nich v nejbližších letech oslaví 40 let, přesto mají ale před sebou ještě dlouhou budoucnost. Dalších sto vozů řady B by se podle Českých drah mělo dočkat revitalizace. Nechvalně známé "koženky", vyráběné ve východoněmecké vagónce VEB Waggonbau Bautzen, by se nového laku a proměny interiéru měly dočkat v průběhu 14 měsíců od uzavření kontraktu. Podmínky výběrového řízení tedy předpokládají tempo oprav na úrovni zhruba jednoho vozu za 4 až 5 dnů. Nabídky pro kontrakt v hodnotě 125 milionů korun mohou zájemci podávat do 28. září tohoto roku. Při maximální možné ceně tak revitalizace jednoho vagonu vyjde přibližně na jeden a čtvrt milionu. Zakázka navazuje na již probíhající vlnu oprav celkem 110 rychlíkových vozů řad A, AB, B a BDs, které realizuje firma Janoza CZ. Přibližně polovina takto upravených vozů již jezdí v pravidelném provozu ČD. Po několika různých verzích generální opravy současný tendr přináší další novinku: nově revitalizované vagony mají dostat kompletně nová okna a dveře za účelem zlepšení tepelné izolace vozu.
Zdroj: České dráhy
Byť si o humanziaci A, B myslím své, zcela mimo mé chápání je fakt, že na voze pár měsíců po dílnách vidím rozřezané záclonky, počmáráné obložení a růžné další neduhy, které nevzniknou prostým opotřebením ..
Add LED osvětlení interiéru, měl jsem tu čest toto taky vyzkoušet, nepřišlo mi to nějak zásadně španá varianta.
Milí důchodci! Nebojte se cestovat našimi rychlíky. Jistě pamatujete z dob svých školních a studijních let ty skvělé nové vozy z NDR. A právě s nimi vás opět rádi svezeme. Pravda sice si trochu připlatíte, ale za ten nostalgický zážitek to jistě stojí...
Farkač Karel:
Já už se raději moc nerozčiluju, těch nedodělků je bohužel víc než dost. Proč tomu tak je, vědět snad radši ani nechci.
K čemu je např. nové prkýnko (ne plastové), když na prvních výhybkách slítne a udělá díru do mísy?
Čím se přemýšlí, když se do mísy doplní sice tryska, ale tak "chytře", že usměrňuje vodu přímo dolů místo toho, aby splachovala co největší plochu mísy?
Umyvadla bez okraje se snad ještě pochopit dají (jsou levnější a málokdo si ve vlaku chce umyvadlo napouštět), ale nové kohoutky, které jsou často krátké, takže voda teče místo do umyvadla ven, jsou taky tak trochu "nevhodné".
Působí to dojmem, že si někdo takto odškrtne splnění položky a skutečný stav (užitek) ho těžce netrápí. :-(
Martin Jarath: Pokud si dobře vzpomínám, kdesi jsem četl že některé vozy, které byly vybaveny vedením UIC, bývaly dříve tohoto kabelu častokrát při generálkách zbavovány, protože byl nepotřebný. Tehdy se u nás zřejmě ještě vlakový rozhlas apod. nepoužíval, narozdíl od Německa, kde vozy byly vyrobeny.
Přenos informací se jmenuje kabel UIC a mají ho téměř všechny "zelené" vozy. Slabší je to občas s jeho funkčností, čistě náhodou zrovna u vozů po reko u Janozy.
Jinak receno, maji vozy, co jim zavirani nefunguje, aspon prenos informace dal?
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.