..: Vozy B jsou nesmrtelné, ČD zrevitalizují další stovku :..

Interiér zhumanizovaného vozu B249, foto: Vít Hinčica / Vagonweb.czPraha — Některé z nich v nejbližších letech oslaví 40 let, přesto mají ale před sebou ještě dlouhou budoucnost. Dalších sto vozů řady B by se podle Českých drah mělo dočkat revitalizace. Nechvalně známé "koženky", vyráběné ve východoněmecké vagónce VEB Waggonbau Bautzen, by se nového laku a proměny interiéru měly dočkat v průběhu 14 měsíců od uzavření kontraktu. Podmínky výběrového řízení tedy předpokládají tempo oprav na úrovni zhruba jednoho vozu za 4 až 5 dnů. Nabídky pro kontrakt v hodnotě 125 milionů korun mohou zájemci podávat do 28. září tohoto roku. Při maximální možné ceně tak revitalizace jednoho vagonu vyjde přibližně na jeden a čtvrt milionu. Zakázka navazuje na již probíhající vlnu oprav celkem 110 rychlíkových vozů řad A, AB, B a BDs, které realizuje firma Janoza CZ. Přibližně polovina takto upravených vozů již jezdí v pravidelném provozu ČD. Po několika různých verzích generální opravy současný tendr přináší další novinku: nově revitalizované vagony mají dostat kompletně nová okna a dveře za účelem zlepšení tepelné izolace vozu.

Zdroj: České dráhy


JiříK. | 26.8.2011 (19:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Vozidla

Další z regionu Česká republika (celá)


  1 2 3 4 5 ... 13      Zpráv na stránku:   
dopisovatel nebo člen ŽP Hawkey  mail  
01.09.2011 (21:29)  
Občas mám pocit, že kdejaký šotouš by vše vymyslel lépe a dokonaleji a Ti co o tom rozhodují jsou výhradně neschopný kreténi. Jedna věc je, že starý vozy potřebují modernizaci jako koza drbnání, druhá věc je, kolik je možno do toho vrazit peněz. Třetí a zásadní problém je ten, že kdyby se nemusely vyhazovat ročně desítky milionů na zcela ZBYTEČNÉ opravy, tzn, na opravu po vandalech či sprejerech, bylo by víc peněz na lepší vozy atd.

Byť si o humanziaci A, B myslím své, zcela mimo mé chápání je fakt, že na voze pár měsíců po dílnách vidím rozřezané záclonky, počmáráné obložení a růžné další neduhy, které nevzniknou prostým opotřebením ..

Add LED osvětlení interiéru, měl jsem tu čest toto taky vyzkoušet, nepřišlo mi to nějak zásadně španá varianta.
registrovaný uživatel Bel  mail  
31.08.2011 (23:16)  
Návrh reklamní kampaně ČD:
Milí důchodci! Nebojte se cestovat našimi rychlíky. Jistě pamatujete z dob svých školních a studijních let ty skvělé nové vozy z NDR. A právě s nimi vás opět rádi svezeme. Pravda sice si trochu připlatíte, ale za ten nostalgický zážitek to jistě stojí...
31.08.2011 (18:12)  
Mám na mysli označení, že vůz je vybaven UIC.
31.08.2011 (18:08)  
Jaké označení? Pokud bylo někde blokovací zařízení odebráno, vůz byl vyjmut z mezinárodního provozu (RIC). Někdy byl z RICu vůz vyjmut i proto, aby nemusel na revize (a zařízení bylo ponecháno).
31.08.2011 (17:46)  
Možná to říkám špatně, spíše asi byly zbavovány jeho funkčnosti, než celého kabelu. Stejně se ale jedná spíš jen o pár vozů, většina by jich měla fungovat. Také mně zajímá, když tedy došlo k jakémukoli zákroku který způsobil přerušení funkčnosti UIC, jestli pak zmizelo i označení z boku vozu.
31.08.2011 (17:37)  
Zbavovaly se občas blokování. Ale že by i UIC kabelu? Možné to je, ale v současnosti jsou ty kabely funkční snad i u vozů Bt...


Farkač Karel:
Já už se raději moc nerozčiluju, těch nedodělků je bohužel víc než dost. Proč tomu tak je, vědět snad radši ani nechci.

K čemu je např. nové prkýnko (ne plastové), když na prvních výhybkách slítne a udělá díru do mísy?
Čím se přemýšlí, když se do mísy doplní sice tryska, ale tak "chytře", že usměrňuje vodu přímo dolů místo toho, aby splachovala co největší plochu mísy?
Umyvadla bez okraje se snad ještě pochopit dají (jsou levnější a málokdo si ve vlaku chce umyvadlo napouštět), ale nové kohoutky, které jsou často krátké, takže voda teče místo do umyvadla ven, jsou taky tak trochu "nevhodné".

Působí to dojmem, že si někdo takto odškrtne splnění položky a skutečný stav (užitek) ho těžce netrápí. :-(
31.08.2011 (16:07)  
Hlavně že utrácejí za nové dveře, ale aby byly předsuvné, to ne...

Martin Jarath: Pokud si dobře vzpomínám, kdesi jsem četl že některé vozy, které byly vybaveny vedením UIC, bývaly dříve tohoto kabelu častokrát při generálkách zbavovány, protože byl nepotřebný. Tehdy se u nás zřejmě ještě vlakový rozhlas apod. nepoužíval, narozdíl od Německa, kde vozy byly vyrobeny.
31.08.2011 (14:56)  
Sim:
Přenos informací se jmenuje kabel UIC a mají ho téměř všechny "zelené" vozy. Slabší je to občas s jeho funkčností, čistě náhodou zrovna u vozů po reko u Janozy.
registrovaný uživatel Sim 
31.08.2011 (13:14)  
Kdyz to tu Pavel480 nakousnul, napada me otazka: Pokud bude v souprave dehu vozu (s blokovanim dveri a dalkovym zabouchnutim) razena jedna zelena kozenka, bude zavirani fungovat (s vyjimkou toho zeleneho vozu) nebo se bude muset na druhy konec vlaku porad behat?

Jinak receno, maji vozy, co jim zavirani nefunguje, aspon prenos informace dal?
registrovaný uživatel Pavel480  mail  
31.08.2011 (12:46)  
Blokování dveří za jízdy Janoza umí. Budou mít humanizovaná B pneum. nebo el. zavíraní dveří? Nikde jsem to nenašel, takže asi ne.
  1 2 3 4 5 ... 13      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko