..: Vozy B jsou nesmrtelné, ČD zrevitalizují další stovku :..

Interiér zhumanizovaného vozu B249, foto: Vít Hinčica / Vagonweb.czPraha — Některé z nich v nejbližších letech oslaví 40 let, přesto mají ale před sebou ještě dlouhou budoucnost. Dalších sto vozů řady B by se podle Českých drah mělo dočkat revitalizace. Nechvalně známé "koženky", vyráběné ve východoněmecké vagónce VEB Waggonbau Bautzen, by se nového laku a proměny interiéru měly dočkat v průběhu 14 měsíců od uzavření kontraktu. Podmínky výběrového řízení tedy předpokládají tempo oprav na úrovni zhruba jednoho vozu za 4 až 5 dnů. Nabídky pro kontrakt v hodnotě 125 milionů korun mohou zájemci podávat do 28. září tohoto roku. Při maximální možné ceně tak revitalizace jednoho vagonu vyjde přibližně na jeden a čtvrt milionu. Zakázka navazuje na již probíhající vlnu oprav celkem 110 rychlíkových vozů řad A, AB, B a BDs, které realizuje firma Janoza CZ. Přibližně polovina takto upravených vozů již jezdí v pravidelném provozu ČD. Po několika různých verzích generální opravy současný tendr přináší další novinku: nově revitalizované vagony mají dostat kompletně nová okna a dveře za účelem zlepšení tepelné izolace vozu.

Zdroj: České dráhy


JiříK. | 26.8.2011 (19:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Vozidla

Další z regionu Česká republika (celá)


  1 2 3 4 5 ... 13      Zpráv na stránku:   
31.08.2011 (11:11)  
Ad Jarath:
Pokud jsou LED-světla instalována idiotsky, tak z toho zákonitě vyplývá, že ten kdo to vymyslel je idiot a ten kdo to schválil a odebral je také idiot. Z toho plyne, že řada lidí pracujících pro a na železnici jsou idioti. Proto by bylo třeba ty idioty odstranit a vývoj, realizaci a schválení svěřit do rukou lidí, kteří mají na to schopnosti a ne těm, kteří snad patří do zvláštních ústavů pro mentálně postižené. Někdy je lepší za státní peníze živit prostoduché a nenechat je škodit podniku, který je sice a.s., ale ve 100% majetku státu. Asi by to vyšlo laciněji. To se může stát, že Hygiena jednoho dne vozy se škodlivým osvětlením odstaví pomocí DI a DÚ a nebude čím jezdit, jelikož jsou do vagónu instalována idiotská zařízení. V současné době to možná hrozí Regionovám, protože při nárazu, třeba do nákladního auta na přejezdu, vznikají ostré střepy, které mohou člověka i usmrtit. Viz dnešní Radiožurnál. Není tato vada také idiotské řešení ???.
FRK
31.08.2011 (8:08)  
Farkač Karel:
Vozů s LEDkami jsou minimálně tři kusy (budějcké A 100 a pak po jednom A a B chebském). LED jsou bohužel instalovány idiotsky, tzn. s přímým (dost ostrým) svitem. Takže nejen že pro oči je to za trest, ale navíc to háže všemožné stíny.
31.08.2011 (8:05)  
MuDr:
Nehledě na to, že zrovna spíš budou spolehlivější plynový sporáky na starých WR.
registrovaný uživatel tarten 
30.08.2011 (22:29)  
Juraj Kováč: Je ale fakt, že ďaleko častejšie vidno "plné" kupé so 4 ľuďmi - taký Bautzen-Business-Abteil. Stredová opierka delí lavicu na dve široké miesta, kde si sadne cestujúci a položí vedľa seba tašku.

No samozřejmě, kde jsem to jen slyšel, jeden chtěl ve svých vlacích "sedadla jako postele" - no, pak od toho ustoupil... :-D
registrovaný uživatel tarten 
30.08.2011 (22:15)  
studio: jsem pro sešrotování, revitalizace nestojí za nic

Jste snad pro podstatně rychlejší šrotování, než se bude kupovat nová kapacita?
registrovaný uživatel tarten 
30.08.2011 (22:12)  
zesp: Ale už jen hotový úsek z Prahy do Votic je děs. Bude to minimálně velký rozdíl rychlostí - do Benešova cca 80, pak kousek snad 100 a pak až do CB (snad) 160.

Důvod byl prý podobný jako ten, proč se nepřidala třetí kolej. Není to kam fyzicky dát. A když už velká stavba mimo stopu, která se neobejde bez tunelů, tak to už raději rovnou nová dvoukolejka navíc až někam za Benešov, jinými slovy vedle 221 protáhnout 220 až do Prahy. Což se plánuje (otázka je do kolikátého století). Za Bystřicí u Benešova se plánuje téměř kontinuální 160 km/h pro klasiky, to se moc předjímat ani nemusí. Akorát ten poslední úsek blízko ČB se před 2016 dělat nezačne.
registrovaný uživatel MuDr.  mail  
30.08.2011 (16:12)  
ad: JiříK. a odkazovaný článek
"Je mi líto, nemáme žádná teplá jídla, od Berlína vypadla elektronika," zdůvodňuje hostům chabý jídelní lístek číšník jídelního vozu. Za výpadek může vedro. Teprve v Praze lze počítat s nahozením systému, který pochází ještě z dob NDR. Pro většinu cestujících vlakem EuroCity do Česka je to už pozdě, konstatuje list.


to je stejně pěkná blbost, co tam napsali. Jakej systém z NDR? Nebo tím chtěl autor naznačit, že vozy WRmz ČD, případně MÁVu či DB jsou takový šroty? Mimochodem, kdo je výrobcem našich hospod?
30.08.2011 (15:16)  
30.08.2011 (15:15)  
Farkač Karel: Ano, jel jsem s ním a pokud vím, existuje jen 1 takový kus. K LED-diodám nemám žádný odpor, jejich příchod i vítám. Jen jsem vyjádřil svůj názor na to Béčko, a ohrazoval jsem se proti tomuhle osvětlení jen proto, že ČD by samozřejmě volili to nejjednoduší a nejlevnější řešení. Bohužel. Pokud by si s tím ale ČD pohrály, může z toho být velmi příjemný druh osvětlení. Ale pokud by se šlo cestou toho Béčka, tak to díky, raději budu za zářivku. :(
registrovaný uživatel kobros 
30.08.2011 (14:58)  
Ad clanek z Die Presse. Jedna se svym obsahem o PR clanek Siemensu. Tim nerikam, ze by Skodovka nemela maslo na hlave. To ma. Ale minimalne to ukazuje, ze neni jedina, ktera vyuziva v konkurencnim boji vsech dostupnych prostredku.
A potom tedy to podtrhuje argumentaci Skodovky o uprednostnovani domaciho prumyslu, ktera je i na obdivovanem Zapade samozrejmosti.
  1 2 3 4 5 ... 13      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko