Praha — Některé z nich v nejbližších letech oslaví 40 let, přesto mají ale před sebou ještě dlouhou budoucnost. Dalších sto vozů řady B by se podle Českých drah mělo dočkat revitalizace. Nechvalně známé "koženky", vyráběné ve východoněmecké vagónce VEB Waggonbau Bautzen, by se nového laku a proměny interiéru měly dočkat v průběhu 14 měsíců od uzavření kontraktu. Podmínky výběrového řízení tedy předpokládají tempo oprav na úrovni zhruba jednoho vozu za 4 až 5 dnů. Nabídky pro kontrakt v hodnotě 125 milionů korun mohou zájemci podávat do 28. září tohoto roku. Při maximální možné ceně tak revitalizace jednoho vagonu vyjde přibližně na jeden a čtvrt milionu. Zakázka navazuje na již probíhající vlnu oprav celkem 110 rychlíkových vozů řad A, AB, B a BDs, které realizuje firma Janoza CZ. Přibližně polovina takto upravených vozů již jezdí v pravidelném provozu ČD. Po několika různých verzích generální opravy současný tendr přináší další novinku: nově revitalizované vagony mají dostat kompletně nová okna a dveře za účelem zlepšení tepelné izolace vozu.
Zdroj: České dráhy
A napříkad v pražském metru ve vlacích na trase C (nevím jak jinde ale asi taky) jsou taky látkové potahy, a údržba se dělá tak, že jednou za čas (relativně krátký čas, ne 40 let) se odmontují sedáky a pošlou se do nějaké firmy na vyčištění (nevím, jestli to tam úplně rozeberou, nebo jak to čistěj) a nasaděj se vyčištěný sedáky.
- Béčko je luxusnější než WLAB, protože se v kupé leží jen po dvou, jde o tzv. double economy (bez povlečení, bez umývadla, bez příplatku)
- v Béčku si sedám do kupé ke slečnám, aby to mačkání bylo příjemnější
= Pro puritány: celý tento příspěvek je vtip =
- vhodnym oblozenim bocnic vozu
- vhodnou koncepci pricky mezi kupe a chodbickou, at uz se jedna o silu steny nebo o madlo, ktere vycuhuje do ulicky a ubira z ni prostor
- kompletni absenci pricky u velkoprostorovych vozu
- vhodnym typem sedacky s operkou na ruku (vsimnete si, jak je siroka operka v Becku)
- vhodnym typem stolku a technologickych kanalu pod oknem, aby slo skutecne sedet az u okna a clovek mel kam dat nohy
Ad ctyrmistna lavice X tri samostatne sedacky ... opet je zde krasne videt cernobile videni, kdy si clovek nepripusti nic mezi tim. Obhajci lavic se zastituji moznosti lezeni (ktera je ale ponekud arogantni vuci pristupujicim, kteri si musi o uvolneni rici) a kapacitou (ktera pri plnem vyuziti rozhodne pohodlna neni. A nutno podotknout, ze si za tohle muzou CD samy - nasazovanim techto vozu na nocni spoje si vylozene rikaji o to, ze "sedici" kupe bude obsazene dvojici, kdezto priplatkove lehatkove kupe bude obsazeno sesti lidmi. Pritom by misto sesti kupatkovych vozu stacilo nasadit dva vozy velkoprostorove, kde by - diky absenci spalikovych brzd - cestujici aspon byli usetreni ramusu pri zastavovani. Jenze to by se usetrilo na provozu a lidi by prskali, ze nemuzou lezet bez priplatku ... a to prece u socialnich sluzeb nejde.
Ale zpatky ke trem nebo ctyrem mistum v kupe. Ono totiz existuje relativne male mnozstvi Becek, ktere nemaji lavice, ale maji samostatne sedacky. V kupe jich je 8 a - svete, div se - mista je dost i pri plne obsazenem kupe, aspon pokud se bavime o normalne rozmernych cestujicich. Pokud nekdo ma pocit, ze se macka, ma samosebou pravo si priplatit za jednicku - ovsem mackani ne vlastni vinou je zde diky podruckam prakticky vylouceno.
Bohuzel jsou tyhle polohovatelne! samostatne sedacky v zalostnem stavu, takze pri prazdnem kupe jizda v nich oproti novym dehumusacim vyhodu ztraci. Ale jakmile dojde na vic nez 4 cestujici v kupe, zase vyhodu ziskavaji. Na to, aby vyhoda zustavala stale na strane samostatnych sedacek je nutna jejich vymena za nove (jsou prosezene sedaky i operky) ... a tady je prave otazka, proc se to nedela, pokud to stoji stejne, jako precalouneni starych lavic. Nevyhody z toho nejsou zadne - lezeni po dvou v kupe sice neni tak pohodlne, ale k tomu preci tenhle typ vozu neni urcen, takze to v konecnem dusledku beru jako vyhodu pro slusne cestujici i provozovatele.
Comments are users' expressions.
ŽelPage has no liability for their contents.
- Correspondent or Member of ŽelPage, - Editor or ŽelPage Administrator
Before you insert your comment, you have to log on or register.