Praha — Od 1. září zavádějí České dráhy v souvislosti s blížící se konkurencí další doplňkové služby pro své zákazníky. Kromě větší přítomnosti stevardek a lepšího servisu v 1. třídě chce teď dopravce oslovit cestující, jež mají zájem o komplexnější řešení přepravy mezi velkými městy. Odpovědí na možnost cesty "od dveří ke dveřím" má být nový projekt ČD Taxi, jenž navazuje jízdu vlakem na taxislužbu ze stanic Praha hl.n., Brno hl.n., Ostrava hl.n. a Ostrava-Svinov. Cestujícímu je garantována cena za kilometr, profesionalita řidiče či kvalitní klimatizovaný vůz, přičemž přepravu si lze objednat hned několika způsoby – na webových stránkách CityTaxi, e-mailem na adrese operator@citytaxi.cz, telefonicky na čísle 14041, či formou SMS na mobilním telefonu 777 257 257. Podmínkou získání výhod služby Českých drah je sdělení hesla "ČD Taxi" a předložení jízdenky či In-karty s libovolnou aplikací. Nutno však podotkout, že například v Ostravě je cena pro zákazníky ČD naprosto shodná s obyčejnou cenou této taxislužby. V Praze je naopak výhodnější využít taxislužbu HaloTaxi, kde je v rámci programu ČD Bonus ještě výhodnější cena, rovněž po předložení jízdenky či in-karty.
Ceník taxislužby ČD Taxi | |||
---|---|---|---|
stanice | nástup | cena za km | čekání 1 min. |
Praha | 25 Kč | 20,10 Kč | 4 Kč |
Brno | 40 Kč | 28 Kč | 3 Kč |
Ostrava | 20 Kč | 30 Kč | 6 Kč |
Zdroj: České dráhy
Tak znova. Cestující přijede do cílové stanice, tam dojde na stanoviště a na základě jízdního dokladu má tuto cenu. Nemusí nikam volat. Auta na stanovišti stojí. V případě cesty z domova na nádraží zavolá na dispečink, opět předloží řidiči in-kartu a opět jede za tuto cenu.
tak znova. cestujici prijede do cilove stanice, a telefonicky si objedna taxi, se kterym pravidelne jezdi. dostane cenu stejnou, ne-li nizsi, nez ona avizovana. v pripade cesty z domova si opet zavola na svuj dispecink, a bez nutnosti kvakat jakesi heslo si objedna vuz, a bez jakych koliv serepeticek jede za stejnou, ne-li nizsi cenu, nez je ona avizovana. KDE A V CEM spociva prinos teto sluzby ze strany CD, opravdu netusim. a hlavne mi prosim nezacni tvrdit, ze v prilakani cestujicich do taxiku - to uz bych smichy asi neustal -:))
jsem si jist, ze i lehce slaboduche individuum pochopi moje logicke a jednoduche protiargumenty.
nic mene s tebou souhlasim v tom, ze nema cenu v diskusi s tebou dal pokracovat, nebot zjevne zastavas ta reseni, ktera jsou sarkasticky definovana formulaci: "poskrabat se levou rukou na prave strane hlavy".
Tím toto téma končím, protože to nemá smysl.
A ja se ptam (znovu)... jakou vyhodu v tomto ma cestujici? Co dostane a od koho (pokud nebude garantovane dodrzeno)?
Protoze pokud je to tak jak pisete a jak ja predpokladam, je to presne ta pro cestujiciho nejhorsi varianta - pokud cestujici zpusobi zpozdeni vlaku, dostane pokutu a je po nem vymahana nahrada skody (= zpozdeni), ktera ale neskonci v kapse cestujiciho, nybrz na ucte CD.
A tohle je furt dokola to, na co narazim a proc do modrych rejpu. Osobni (a ted tim myslim nejen osobaky) vlaky tu jezdi nikoliv proto, aby si modre gumy mohly udelat carku za vcasny odjezd a prijezd, ale aby vozily lidi. Nejlepe tam kam potrebuji a kdy potrebuji, coz uz samo o sobe byva problem pro nektere pochopit. Natoz aby pak pochopili, ze chce cestovat s nejakym komfortem a je ochoten si za nej zaplatit, ale jen, kdyz ho skutecne dostane a ne kdyz ho vidi pouze napsany v letaku a skutek utek.
K cemu mi je, ze si priplatim v Pendolinu prvni tridu, abych mel jistotu (a ne jen pravdepodobnost 1/3), ze tam budou zasuvky, kdyz v nich napajeni vypadava? Pokud se mi tohle stane trikrat za poslednich sest cest, vazne uvazuju, ze se na to priste vyprdnu a - i pres horsi pripoje v Praze presedlam ke zlutym. Nekdo muze argumentovat tim, ze v Pendolinu jsou v jednicce bagety a denni tisk a dalsi vyhody ... jenze ... bagety se v posledni dobe hodne zhorsily (= z nabidky zmizely vsechny moje oblibene) a z denniho tisku je v nedeli k dispozici pouze blesk, ktery vyuzivam v podstate pouze v navaznem rychliku na Plzen, abych nemusel do stazeneho okna skripat zaclonu.
Takze, znovu opakuju otazku. Jakou z toho vseho ma vyhodu cestujici? Ono totiz cestujiciho vubec nemusi zajimat, jak je to poresene smluvne a s jakou taxisluzbou, pokud bude vedet, kdo je garantem teto sluzby a na koho se obracet v pripade veskerych znamek nespokojenosti.
Pokud tam ta vyhoda pro cestujiciho neni, k cemu je sluzba, ktera vse jen komplikuje?
Sim > Cenu garantuje taxislužba a v případě jejího nedodržení je ukončena smlouva a dotyčná firma je nahrazena jinou.
ale v tomhle pripade taky musis volat a sdelit onen tajny kod...
proto mi to prijde jako nesmysl. kdyz uz si zavolam na operatora, tak pojedu VZDYCKY levnejc (alespon v praze to tak funguje, nevim, jak v ostatnich mestech...), nez je cena z ulice, ci ze staflu.
akze zcela spravne a logicky se SIM dozaduje odpovedi, kde ze tkvi ta vyhoda a garance.
pokud bude tuto sluzbu zajistovat personal vlaku (a je jedno, kdo to bude), nebo nadrazi (a je jedno, kdo to bude), pak by v tom maly, nevyznamny plusovy bodik byl.
ovsem pokud uz si musis volat sam (coz asi nejspis budes muset...), pak to preci ztraci efekt - protoze nizsi cenu dostanes tak, jako tak a u jakehokoliv taxi operatora....
a jen tak na okraj: byt proti tomu taxikari brblaj a nemaj ten system radi, tak zdaleka nejvetsi obraty delaji na stalych firemnich zakazkach (na tzv. "fakturach") - podil trzeb za fakturovane klienty muze klidne v jednom mesici cinit i 60-70% ve srovnani s hotovosti od zakazniku "nefiremnich" (jedinou vyjimkou jsou prave prazsky Acka, ktery to maj presne opacne, pomer zakazniku za hotove ve srovnani s fakturacema je brutalnich 95:5%...). takze tech novych zakazniku bude minimum, ostatni si zavolaji na "svoji" taxisluzbu, nebot cenove na tom nijak netrati a navic uz jsou v te "sve" zavedeni.
CD se proste opet pustili do oblasti a aktivit, kde nemaj co pohledavat. at zlepsuji ty sluzby, kde je to od nich ocekavano: v kvalite prepravy, dodrzovani jizdnich casu a v kvalite personalu. za kazde zlepseni v onech oblastech je budu na tomto webu hlasite chvalit.
Taxíky mají přímo vyhrazené stanoviště a tam budou stát a v případě potřeby další najíždět po odjezdu některého z nich. Takže není potřeba je nějak volat.
Pokud je to takto a pokud i v tomto pripade plati ceny, o kterych se tady pise, tak potom je to sluzba dobra az velmi dobra. Ale POKUD je to tak teda. Z clanku to tak uplne nevyplyva (z odkazovaneho webu CD naopak spise ano). Nebo ja to aspon tocim na tom, ze samozrejme, ze lze prijit k autu a jet (aniz by se driv nekam volalo). Jenze to jsou pak jinsi ceny. Pokud to ale teda na tech ctyrech nadrazich bude tak, ze clovek "bez ohlaseni" prijde a pojede na tu jednu cenu, tak OK, ja davam palec nahoru
TOTO je prave podle mne ten zasadni rozdil proti tomu Halotaxi. Tam je cena sice nizsi, ale je nutne volat
u partneru CD (tedy taxikaru) jsem to vsak vazne nenasel, zjevne je to tedy propagovano pouze ze strany CD a nikoli v kooperaci.
Je nelogické, aby se o této akci psalo na webu CityTaxi. Pro ně má akce význam v tom, že získají nějaké NOVÉ zákazníky z řad cestujících ČD. Rozhodně nechtějí, aby si jejich STÁVAJÍCÍ zákazníci (ti, co chodí na jejich web) řekli "aha, příště si do taxíku vezmu jízdenku ČD a pojedu levněji".
U některých aerolinek je to podobné. Leckde u obchodních partnerů, v tisku, atd. najdete promokódy, které vám zlevní letenku. Ale nikdy tyto kódy nenaleznete na webu aerolinky samotné, aby si tak nesnižovaly sami sobě tržby.
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.