..: Na trati 020 začala desetidenní nepřetržitá výluka :..

Stavba, foto: Louis Armstrong Chlumec nad Cidlinou — Zatímco většina lidí využívá prázdniny k dovolené, Správa železniční dopravní cesty (SŽDC) si na letní sezónu nechává velkou údržbu tratí, jež si vyžádají delší nepřetržité výluky. Po nedávné opravě zanedbané a poruchové trati 171 mezi Prahou-Radotínem a Dobřichovicemi nyní přichází na řadu trať 020 v úseku mezi stanicemi Velký Osek a Hradec Králové. Každodenní cestování tak cestujícím hned od začátku příštího týdne na deset dní znepříjemní náhradní autobusová doprava a lze čekat také zpoždění či ztrátu přípojů. Kromě náhradních autobusů se ovšem cestujícím z Prahy do Hradce Králové nabízí také možnost využít alternativní trasu bez doplatku.

Výluka bude trvat od pondělí 22. srpna (13.00) do středy 31. srpna (17.00). Jak uvedla Pavla Kosinová ze Správy dopravní cesty Hradec Králové, oprava zahrne mimo jiné rekonstrukci výhybky na odbočce Plačice a další práce přímo na trati. Bude se jednat o výměnu trakčních podpěr a opravu samotného vedení, svařování bezstykových kolejnic či strojní opravu geometrické polohy koleje. Mezi Hradcem Králové a stanicí Praskačka pak budou vyměněny kompletně i pražce s kolejnicemi.

Pro cestující to znamená hlavně přestupy na náhradní autobusovou dopravu. Ta je u rychlíků zavedena mezi stanicemi Poděbrady a Hradec Králové, přičemž autobusy obslouží dvě linky: linka Ex, která jede přímo bez zastavení, a linka R, jež je cestujícím zastaví v Chlumci nad Cidlinou, díky čemuž bude mít pozdější příjezd a naopak dřívější odjezd z Hradce Králové. České dráhy navíc upozorňují na možnost využití spojení s přestupem v Pardubicích, a to zvláště pro cestující s jízdními koly či objemnějšími zavazadly. Pro cesty z Hradce Králové do Prahy přes Pardubice (Hradec Králové - Pardubice - Praha) či Kolín (Hradec Králové - Velký Osek - Kolín - Praha) není nutný doplatek jízdného. Stejně tak samozřejmě i z ostatních nácestných stanic.

Osobní a spěšné vlaky budou nahrazeny linkami Z a Sp, přičemž všechny spoje náhradní dopravy nebudou obsluhovat zastávku Choťovice. V některých dnech výluky bude navíc náhradní doprava za spěšné vlaky z Kolína do Trutnova prodloužena až do Nového Bydžova na trati 040. Proto je doporučeno si před cestou na nádraží či internetu ověřit, jak konkrétní spoj jede, aby se cestující vyhnuli pozdějším nepříjemným překvapením, například v podobě ztráty přípoje. Potřebné informace najdou cestující na stránkách Českých drah nebo na našem serveru vyluky.cz.

Zdroje: České dráhy (1), (2)


Michal Jaroš Poslat mail autorovi | 22.8.2011 (20:00)
Related newsopen/close

More on Nehody a mimořádnosti

More from ČR Královéhradecký


  1 2 3      Zpráv na stránku:   
Registered user bugear 
30.08.2011 (0:27)  
@ikkyu: Možné to je, musí zde ale být kódování, což donedávna uměl jen AB, který se ovšem na jednokolejkách téměř nevyskytuje.
Registered user ikkyu 
29.08.2011 (14:30)  
Otázka ke zvyšování rychlosti: Nevíte někdo, jestli je u nás vůbec podle předpisů možné, aby na jednokolejné trati bylo víc než 100 km/h? Žádná jednokolejka s vyšší rychlostí mě totiž nenapadá.
Registered user Davson  mail  
26.08.2011 (8:03)  
K těm autobusům: rychlíky z Hradce do Prahy mají v Nymburce ohlášeno vždy +10 minut. A to je stav ráno, netuším jak je to v pozdějších časech.
Registered user PeS 
25.08.2011 (16:02)  
Ale ta oprava zacala uz tyden pred vylukou...mozna se melo SZDC opacit na RSD, zda se nahodou neco takoveho nebude dit...holt to musite vydrzet, jeste ze jezdim jen do HK a kolmo.
25.08.2011 (15:45)  
Autobus rozhodně není rychlejší než vlak, zvlášť když ŘSD v době výluky začalo narychlo opravovat silnici mezi Chlumcem a Hradcem tak autobus (myslím především linku R) má 5-10 min. zpoždění i oproti výlukovému JŘ.
Registered user PeS 
24.08.2011 (13:59)  
babilon: Ono když je k tomu semaforem řízená doprava u Obědovic na 611, tak si tam autobusy chvilku postojí společně s náklaďáky, které z D11 stáhnou cedule, že do HK se nedá dajet. Dá, ale za peníze a je to delší, tak to smaží dál po bývalé 11...a dostavba D11 opět v nedohlednu.
Ale zase ten klid co teď u trati panuje...a SŽDC nám to dopřává každé léto :-) Snad tam jednou budou jezdit tak, ž ese člověk bude muset rozhlédnou zda něco nejede a né že to slyším už dávno dopředu, že jede železný oř, byť s Maximou od Legiosu v čele...
24.08.2011 (9:18)  
Fučida: Nedojede, protože nejede po dálnici. Dokonce se nestíhají časy přípojů a ty jsou buď zpožďovány nebo ujíždějí. (Na vlastní kůži si to vyzkoušeli účastníci Železniční rallye.)
24.08.2011 (7:05)  
Nedojede ten náhradní expresní autobus z Poděbrad do Hradce dřív, než rychlík původně?
Registered user bugear 
23.08.2011 (21:06)  
@docx: AB určitě ne, ten je až v druhé stavbě. Z popisu VZ:
Účelem stavby je zvýšení propustnosti v TÚ Lysá nad Labem - Praha Vysočany, bezpečnosti dopravy a zjištění objízdné trasy pro modernizaci Běchovice - Úvaly. Elektromechanická ZZ v žst. Vysočany a odb. SKály a v přilehlých TÚ budou nahrazena SZZ ES vyzískaným z Praha hl.n. a TZZ AH (mezi Vysočany a od. Skály s hr. na trati), vše s počítači náprav, vč. banalizace. V TÚ Praha Horní Počernice - Čelákovice bude rovněž zřízeno AH. Součástí stavby je rovněž napájení vč. nezbytné rek. rozvodny vn a nn, EOV, DO osvětlení, kabelizace, návěstní lávky, sděl. zař., přenosový systém STM 16, kamery na odb. Skály, EZS, ASHS, nezbytné kolejové úpravy v žst. Vysočany a úpravy trakce a žel. spodku a svršku v žst. P.H. Počernizce. Technologie a JOP budou umístěny v prefebrikovaných reléových domcích v žst. Vysočany a na odb. Skály a v rekonstruovaných prostorách žst. Vysočany. Rovněž bude vybudováno ostrovní nástupiště s podchodem pro cestující v žst. P. H. Počernice.
Registered user ceskolipak  mail  
23.08.2011 (17:58)  
Úvaly mají být snad 120 km/h, mezikolejové spojky do odbočky 100 km/h, pražské zhlaví 80 km/h.
Zhlaví by s mělo trochu posunout.
  1 2 3      Zpráv na stránku:   

Comments are users' expressions.
ŽelPage has no liability for their contents.

- Correspondent or Member of ŽelPage, - Editor or ŽelPage Administrator

Add comment
Comments are only allowed for registered users.
Before you insert your comment, you have to log on or register.
Sign in
 
 
  
 
   Register

© 2001 - 2024 ŽelPage - Webmaster


Info
informacni okenko