..: České dráhy rozbíhají modernizaci 15 vozů řady Bdt :..

Interiér Bfhvpee, Czech Raildays 2011, foto: Josef PetrákPraha — České dráhy dnes vyhlásily výběrové řízení na rekonstrukci patnácti vozů řady Bdt. Kontrakt v předpokládané hodnotě 270 mil. Kč počítá s jejich kompletní modernizací na novou řadu ABpee s velkoprostorovými oddíly první a druhé třídy, klimatizací, předsuvnými nástupními dveřmi, elektronickým informačním systémem, vakuovým WC a elektrickými zásuvkami v obou vozových třídách. Do konce roku 2013 by navíc u patnácti modernizovaných vagonů měly být upraveny podvozky GP 200 pro vyšší maximální rychlost 140 km/h. Nová výbava vozů si rovněž vyžádá dosazení centrálního zdroje energie a instalaci elektropneumatické brzdy s možností přemostění brzdy záchranné.

Rekonstruované velkoprostorové vozy umožní také dálkovou komunikaci stanovišť strojvedoucího prostřednictvím nového kabelového vedení dle standardů UIC 558 a 541-5, díky čemuž budou připraveny pro provoz v režimu push/pull. ČD plánují rekonstruované vagony nasadit v soupravách s nově dodávanými řídicími vozy řady Bfhpvee a s dalšími modernizacemi vozů 2. třídy, které se dle slov tiskového oddělení ČD v současnosti připravují. Cestující by se novými rekonstrukcemi měli setkat zejména na trasách Olomouc - Přerov - Břeclav - Brno a Ústí nad Labem - Lysá nad Labem - Kolín, kde mají nahradit přestárlou řadu AB.

Zdroj: České dráhy, ISVZ


Aleš Petrovský | 26.7.2011 (20:00)
Ostatní: TwitterLinkuj.cz!Jaggni to!Google Bookmarksvybrali.sme.skDalší služby
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Vozidla

Další z regionu Česká republika (celá)


  1 2 3 4 5 ... 12      Zpráv na stránku:   
registrovaný uživatel SYN 
10.08.2011 (15:53)  
MZ: Ne, pokud bude každých 5km zastavovat tak se na 160 nedá rozumně dostat (maximálně stylem brzda-plyn což je ale "poněkud" zbytečné). A co? Pokud vím tak zrovna ty Olomouc-Přerov-Břeclav-Brno jsou rychlíky, které například v úseku Brno-Šakvice jedou nonstop 34km po trati na 160kmh, tam by neměl být problém maximálku využít... půjde jen o to jaká bude k dispozici loko. Pokud to bude jako doposud převážně plecháč 242 tak pak by i ta 120 stačila, ale tak snad se proboha konečně aspoň trochu pohneme ne?
08.08.2011 (16:37)  
Skutečně jste přesvědčení, že se dá s osobním vlakem zastavujícím v průměru každých 5 kilometrů dosáhnout rychlost 160 km/h. Než se na těch 160 vlak rozjede, už musí brzdit. Tím spíše, že v lepším případě bude na vlak nasazena lokomotiva s konstrukční rychlostí 140 km/h ...
02.08.2011 (11:51)  
Z nejnovějšího ŽM:

Foto: Zkoušky na ŽZO dne 19. 7. 2011 s vozem Bfhpvee inv. č. 001 a lokomotivou 380.007. Kromě měření hluku toho dne byla při následných zkouškách bezpečnosti proti vykolejení měřena též varianta sunutí do 160 km/h s cílem prověřit možnost zvýšení maximální rychlosti vozu ze současných 140 km/h.
registrovaný uživatel M 
01.08.2011 (11:16)  
OK, ironii jsem neodhalil, omlouvam se za sve mentalni slepectvi:-)
01.08.2011 (8:30)  
tyhle pseudohumanizace jsou podle myho vyhazovanim penez. Co sem mel moznost videt jiz provedene rekonstrukce, tak to bylo opravdu hodne malo muziky za vysokou cenu ... a jeste remeslne odflaknuty. Kdyz si ctu tento clanek http://ekonomika.idnes.cz/v-novych-zlutych-autobusech-bude-mit-kazdy-cestujici-svou-obrazovku-120-/eko-doprava.aspx?c=A110731_192104_eko-doprava_abr tak mam pocit ze i kdyby CD provedli tu svoji "humanizaci" u 100% vozoveho parku, tak se bohuzel budou v kvalite sluzeb jinym zpusobum dopravy stale vzdalovat. (Ceskym draha holt ujel vlak ... a dalsi jim ujizdi :))) )

Tady je jedina sance, a to nasadit konkurenci. Az to konkurence vyzkousi a pokud prokaze ze jde provozovat kvalitnejsi sluzby, tak pak se teprve ten moloch CD probere a zacne pomalym tempem konecne tlacit na efektivitu, nevyhazovani penez oknem (coz by mohlo mit fatalni dusledky treba pro Skodu Plzen, ktera dosud tezi z toho, ze CD netlaci na efektivitu, kvalitu, rychlost dodavky, dodrzovani dohodnutych smluv apod.) ... a nebo celej politicky dosazenej management vyhodi a zacnou se o to starat opravdovi manageri, kteri si svoje platy zaslouzi ... no ale tohle je nejnepravdepodobnejsi varianta.
registrovaný uživatel xxxxxx 
01.08.2011 (0:32)  
Zelpage čtu hodně let. Jsem technik s dlouholetou praxí, nepracuju u dráhy. POvažuju ČD služby za jedny z nejhorších vůbec. ČD měly prioritně řešit tři věci: aby vlaky byly čisté, aby jezdily včas a aby vlaky vyšší kvality byly na úrovni - byť za příplatek. Osobně nechápu proč se řešilo Pendolino a nekoupilo třeba hotové Talgo. Nebo proč veřejnost nechápe že rychlý vlak s klimatizací a službama navíc stojí příplatek (viz Španělsko). Je toho víc, ale nechci psát dlouhý příspěvek, JSEM PROTI DRAHÝM PSEUDOMODERNIZACíM v malém českém stylu...
31.07.2011 (22:21)  
M: To s tou Colou v práci bylo myšleno ironicky. Nečekal bych, že někdo bude chtít mít v jídelním voze stejné (nejlépe akční) ceny jako v nějakém super nebo hyper, ale jak vidím níže, tak je takových lidí celkem dost. I v tom Rakousku si většina koupí na nádraží čtvrtku pizzy (nebo bagetu) za 3 Eura, než by šli do jídelního vozu, a že ty ceny jídelňáku a těch občerstvení jsou celkem srovnatelné.

S tím kufrem to byl asi úlet, ale radši si koupím něco, co mi vydrží. Na druhou stranu to opravdu vypadá líp, než něco z tržnice. Bunda Mammut za 90 Euro z Hervisu (pravda, původní cena 210 Euro, ale pořád je to Hervis, takže kdoví odkud to vzali a jakou to má kvalitu) zas takové terno není, ale smutným faktem je, že vypadá líp než ten šunt, co se vozí k nám a my jej vesele kupujeme. Těch 90 Euro je v podstatě cena jedné měsíční a jedné týdenní jízdenky pro Innsbruck a jednu vnější zónu.

A jsme zase u toho, jsme v ČR ochotní zaplatit za měsíční jízdenku pro Olomouc (srovnatelná velikost města) a jednu vnější zónu 66,20 Euro za měsíc? Ačkoliv to bude znít hnusně, tak říkat věci "oni mají RailJet, my jej chcem taky" za české ceny prostě nejde. Připomíná mi to komedii Slunce, seno, erotika, kde ty hádavé tetky říkaly "Předsedo, oni mají bazén. Předsedo, oni mají záchod." A předseda řekl "A kde mám na to vzít, když je družstvo v krachu"?
Můžeme si dovolit jen to, na co máme a na co se vydělá. Zároveň ale říkám, že to, co se u nás dělá, by se dalo udělat kvalitněji a levněji.
registrovaný uživatel M 
31.07.2011 (21:36)  
S temi obleky je to pekna kravina. Nekdy jsem nucen cestovat rano do Prahy a vidavam tam stejne typy jako treba v rannim letadle z Vidne do Frankfurtu. Uz nekolik let. Takze nejaky ty hemzy, ze u nas nikdy nikdo v obleku do vlaku nevleze jsou kravina.
Druha vec je, ze v Cesku se obecne v oblecich chodi mnohem mene, nez "na zapade".

PS: Ti somraci tyhle znacky podle decentniho loga jiste velmi dobre poznaji, ze? Nejak nechapu, jakej ma smysl "nenapadne" zminit "ja na to mam"...
registrovaný uživatel M 
31.07.2011 (21:29)  
M: Jde to! U nás v práci v Rakousku máme v automatu Coca-Colu 0,5 l a podobné studené pití za 40 centů. O kousek výš v supermarketu to stojí už 1 Euro a v bistru vedle to je za 2,50, což je skoro cena v rakouském jídelním voze (2,80 Eur).

Jenze jidelnak neni ani automat v praci, neni to ani supermarket, je to spis to bistro a s tim to ma byt srovnavane. Az budou mit v Rakousku aspon ve dvou hospodach 0.5 litru "coly" za 80 centu (to je zhurba ta komicka dvacka), tak pak si muzeme zacit rikat neco ve smyslu "jde to".

BTW - trochu protimluv s nazorem Přece nemůžeme (nemůžete) chtít vlaky jako jsou na západě a platit za cestu v nich poloviční jízdné. Ja teda dodam - prece nelze prodavat stejnou kolu nebo kafe za polovicni ceny jako na zapade, ne?
30.07.2011 (21:17)  
Ty pány v obleku u nás ve vlaku nikdy neuvidíme, důvodů je několik:

- Čím se jezdí - začalo se trošku řešit, ale jednak nejsou peníze a jednak jsme v ČR, takže se "to" "nějak" udělá, ale mohlo by se to udělat lépe.

- Po čem se jezdí - náprava v nedohlednu, opět souvisí s tím, že jsme v ČR a že se "to" nějak postaví, ale jaksi dráž než na západě.

- Zázemí stanic - nezlobte se na mě, ale když mě na hlavním nádraží v Brně osloví za hodinu dvě existence (i přes existenci bezpečnostní služby, jejíž aktivitu jenom vítám a chválím), že jim chybí 18 Kč na vlak a přitom to z nich táhne jak ze sudu, nemám už nějak chuť na to nádraží jít a tím vlakem cestovat - asi vypadám nějak zámožně s kufrem Samsonite a v bundě Mammut, ale nechci v Rakousku vypadat jak z jiného světa. Protože moje němčina je už celkem dobrá, dělám již blbého a odpovím německy.

- Doprava je u nás levná, tudíž vypadá tak, jak vypadá, a proto je také u nás je vnímána jako socka (tento bod zahrnuje všechny výše zmíněné).

Ven se z toho jen tak dostat nedá. Přece nemůžeme (nemůžete) chtít vlaky jako jsou na západě a platit za cestu v nich poloviční jízdné. Zajímalo by mě, co s tím udělají soukromí dopravci jako LeoExpress, RegioJet nebo Westbahn. Určitě je co zlepšovat, ale návrhy jak by měly vypadat kategorie vlaků popsané níže jsou sci-fi, kterých se nedožiju ani v mém důchodě, a že mě čeká asi za 40 let.

Ještě bych chtěl vidět ty, co propagují menu v jídelním voze za 100 Kč, jak dlouho by s touhle cenovou politikou vydrželi. V Rakousku jsou ceny v jídelním voze v porovnání s tamním platem někde jinde a přesto tam moc lidí nejde.
  1 2 3 4 5 ... 12      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2019 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko