Praha — České dráhy dnes vyhlásily výběrové řízení na rekonstrukci patnácti vozů řady Bdt. Kontrakt v předpokládané hodnotě 270 mil. Kč počítá s jejich kompletní modernizací na novou řadu ABpee s velkoprostorovými oddíly první a druhé třídy, klimatizací, předsuvnými nástupními dveřmi, elektronickým informačním systémem, vakuovým WC a elektrickými zásuvkami v obou vozových třídách. Do konce roku 2013 by navíc u patnácti modernizovaných vagonů měly být upraveny podvozky GP 200 pro vyšší maximální rychlost 140 km/h. Nová výbava vozů si rovněž vyžádá dosazení centrálního zdroje energie a instalaci elektropneumatické brzdy s možností přemostění brzdy záchranné.
Rekonstruované velkoprostorové vozy umožní také dálkovou komunikaci stanovišť strojvedoucího prostřednictvím nového kabelového vedení dle standardů UIC 558 a 541-5, díky čemuž budou připraveny pro provoz v režimu push/pull. ČD plánují rekonstruované vagony nasadit v soupravách s nově dodávanými řídicími vozy řady Bfhpvee a s dalšími modernizacemi vozů 2. třídy, které se dle slov tiskového oddělení ČD v současnosti připravují. Cestující by se novými rekonstrukcemi měli setkat zejména na trasách Olomouc - Přerov - Břeclav - Brno a Ústí nad Labem - Lysá nad Labem - Kolín, kde mají nahradit přestárlou řadu AB.
Zdroj: České dráhy, ISVZ
Foto: Zkoušky na ŽZO dne 19. 7. 2011 s vozem Bfhpvee inv. č. 001 a lokomotivou 380.007. Kromě měření hluku toho dne byla při následných zkouškách bezpečnosti proti vykolejení měřena též varianta sunutí do 160 km/h s cílem prověřit možnost zvýšení maximální rychlosti vozu ze současných 140 km/h.
Tady je jedina sance, a to nasadit konkurenci. Az to konkurence vyzkousi a pokud prokaze ze jde provozovat kvalitnejsi sluzby, tak pak se teprve ten moloch CD probere a zacne pomalym tempem konecne tlacit na efektivitu, nevyhazovani penez oknem (coz by mohlo mit fatalni dusledky treba pro Skodu Plzen, ktera dosud tezi z toho, ze CD netlaci na efektivitu, kvalitu, rychlost dodavky, dodrzovani dohodnutych smluv apod.) ... a nebo celej politicky dosazenej management vyhodi a zacnou se o to starat opravdovi manageri, kteri si svoje platy zaslouzi ... no ale tohle je nejnepravdepodobnejsi varianta.
S tím kufrem to byl asi úlet, ale radši si koupím něco, co mi vydrží. Na druhou stranu to opravdu vypadá líp, než něco z tržnice. Bunda Mammut za 90 Euro z Hervisu (pravda, původní cena 210 Euro, ale pořád je to Hervis, takže kdoví odkud to vzali a jakou to má kvalitu) zas takové terno není, ale smutným faktem je, že vypadá líp než ten šunt, co se vozí k nám a my jej vesele kupujeme. Těch 90 Euro je v podstatě cena jedné měsíční a jedné týdenní jízdenky pro Innsbruck a jednu vnější zónu.
A jsme zase u toho, jsme v ČR ochotní zaplatit za měsíční jízdenku pro Olomouc (srovnatelná velikost města) a jednu vnější zónu 66,20 Euro za měsíc? Ačkoliv to bude znít hnusně, tak říkat věci "oni mají RailJet, my jej chcem taky" za české ceny prostě nejde. Připomíná mi to komedii Slunce, seno, erotika, kde ty hádavé tetky říkaly "Předsedo, oni mají bazén. Předsedo, oni mají záchod." A předseda řekl "A kde mám na to vzít, když je družstvo v krachu"?
Můžeme si dovolit jen to, na co máme a na co se vydělá. Zároveň ale říkám, že to, co se u nás dělá, by se dalo udělat kvalitněji a levněji.
Druha vec je, ze v Cesku se obecne v oblecich chodi mnohem mene, nez "na zapade".
PS: Ti somraci tyhle znacky podle decentniho loga jiste velmi dobre poznaji, ze? Nejak nechapu, jakej ma smysl "nenapadne" zminit "ja na to mam"...
Jenze jidelnak neni ani automat v praci, neni to ani supermarket, je to spis to bistro a s tim to ma byt srovnavane. Az budou mit v Rakousku aspon ve dvou hospodach 0.5 litru "coly" za 80 centu (to je zhurba ta komicka dvacka), tak pak si muzeme zacit rikat neco ve smyslu "jde to".
BTW - trochu protimluv s nazorem Přece nemůžeme (nemůžete) chtít vlaky jako jsou na západě a platit za cestu v nich poloviční jízdné. Ja teda dodam - prece nelze prodavat stejnou kolu nebo kafe za polovicni ceny jako na zapade, ne?
- Čím se jezdí - začalo se trošku řešit, ale jednak nejsou peníze a jednak jsme v ČR, takže se "to" "nějak" udělá, ale mohlo by se to udělat lépe.
- Po čem se jezdí - náprava v nedohlednu, opět souvisí s tím, že jsme v ČR a že se "to" nějak postaví, ale jaksi dráž než na západě.
- Zázemí stanic - nezlobte se na mě, ale když mě na hlavním nádraží v Brně osloví za hodinu dvě existence (i přes existenci bezpečnostní služby, jejíž aktivitu jenom vítám a chválím), že jim chybí 18 Kč na vlak a přitom to z nich táhne jak ze sudu, nemám už nějak chuť na to nádraží jít a tím vlakem cestovat - asi vypadám nějak zámožně s kufrem Samsonite a v bundě Mammut, ale nechci v Rakousku vypadat jak z jiného světa. Protože moje němčina je už celkem dobrá, dělám již blbého a odpovím německy.
- Doprava je u nás levná, tudíž vypadá tak, jak vypadá, a proto je také u nás je vnímána jako socka (tento bod zahrnuje všechny výše zmíněné).
Ven se z toho jen tak dostat nedá. Přece nemůžeme (nemůžete) chtít vlaky jako jsou na západě a platit za cestu v nich poloviční jízdné. Zajímalo by mě, co s tím udělají soukromí dopravci jako LeoExpress, RegioJet nebo Westbahn. Určitě je co zlepšovat, ale návrhy jak by měly vypadat kategorie vlaků popsané níže jsou sci-fi, kterých se nedožiju ani v mém důchodě, a že mě čeká asi za 40 let.
Ještě bych chtěl vidět ty, co propagují menu v jídelním voze za 100 Kč, jak dlouho by s touhle cenovou politikou vydrželi. V Rakousku jsou ceny v jídelním voze v porovnání s tamním platem někde jinde a přesto tam moc lidí nejde.
Comments are users' expressions.
ŽelPage has no liability for their contents.
- Correspondent or Member of ŽelPage, - Editor or ŽelPage Administrator
Before you insert your comment, you have to log on or register.