..: České dráhy rozbíhají modernizaci 15 vozů řady Bdt :..

Interiér Bfhvpee, Czech Raildays 2011, foto: Josef PetrákPraha — České dráhy dnes vyhlásily výběrové řízení na rekonstrukci patnácti vozů řady Bdt. Kontrakt v předpokládané hodnotě 270 mil. Kč počítá s jejich kompletní modernizací na novou řadu ABpee s velkoprostorovými oddíly první a druhé třídy, klimatizací, předsuvnými nástupními dveřmi, elektronickým informačním systémem, vakuovým WC a elektrickými zásuvkami v obou vozových třídách. Do konce roku 2013 by navíc u patnácti modernizovaných vagonů měly být upraveny podvozky GP 200 pro vyšší maximální rychlost 140 km/h. Nová výbava vozů si rovněž vyžádá dosazení centrálního zdroje energie a instalaci elektropneumatické brzdy s možností přemostění brzdy záchranné.

Rekonstruované velkoprostorové vozy umožní také dálkovou komunikaci stanovišť strojvedoucího prostřednictvím nového kabelového vedení dle standardů UIC 558 a 541-5, díky čemuž budou připraveny pro provoz v režimu push/pull. ČD plánují rekonstruované vagony nasadit v soupravách s nově dodávanými řídicími vozy řady Bfhpvee a s dalšími modernizacemi vozů 2. třídy, které se dle slov tiskového oddělení ČD v současnosti připravují. Cestující by se novými rekonstrukcemi měli setkat zejména na trasách Olomouc - Přerov - Břeclav - Brno a Ústí nad Labem - Lysá nad Labem - Kolín, kde mají nahradit přestárlou řadu AB.

Zdroj: České dráhy, ISVZ


Aleš Petrovský | 26.7.2011 (20:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Vozidla

Další z regionu Česká republika (celá)


  1 2 3 4 5 6 ... 12      Zpráv na stránku:   
29.07.2011 (15:04)  
Dnes jsem strávil hodinu ve zvenčí najbrtovsky potěmkinovském AB, které se uvnitř z doby výroby nezměnilo, ale pár postřehů k první třídě, aneb jak to dělají jinde:

Rakousko - EC, IC bez místenek, příplatek do Business Class, kde jsou 4 místa v kupé. Noviny a několik titulů časopisů nabízí vl. personál. Railjet - Premium s příplatkem, First bez příplatku, ve First vedle tisku "welcome balíček" - malé nealko, něco sladkého a vlhčený ubrousek.

Německo - EC, IC vlastní tarif. ICE vlastní tarif, bez příplatků s výjimkou několika ICE-Sprinterů (v ceně občerstvení). Noviny, něco malého sladkého a vlhčený ubrousek gratis. V obou kategoriích časopis dopravce DBmobil.

Dánsko - IC bez příplatku, ráno malá snídaně, v průběhu dne malé občerstvení (jablko, čokoláda) gratis, po celou cestu k dispozici káva a čaj.

Belgie + Holandsko - IC jezdí v hustém taktu, bez příplatku. Thalys - se zvláštním tarifem, v ceně občerstvení podle denní doby, noviny, vlastní časopis.

Francie - TGV s rezervací, nic navíc, v některých spojích vlastní časopis, dálkové vlaky s rezervací, nic navíc.

Itálie - Eurostar AV - rezervace, nabídka novin, nealka v ceně (nicméně personál často mluví jen italsky), pomalejší dálkové vlaky jsou také s (nižším) příplatkem, nic navíc.

Švýcarsko - bez příplatku, nic navíc.

V Maďarsku jsem byl pouze Railjetem, na IC příplatek, ale tuším "nic navíc".

Polsko - EC s rezervací, "ExpressInterCity" s rezervací, v ceně nápoj a noviny (personál, který jsem potkal, mluvil polsky).

ČR - SC - s příplatkem, noviny, občerstvení. Vybrané EC - bez příplatku, noviny, nápoj.

Závěrem - jít formou povinné rezervace, příplatků je proti mobilitě, zvlášť v případě rozumného taktu vlaků, vhodné je doporučit místenku u relací nebo celých vlaků, kde je očekávána velká poptávka.
Klimatizace, ergonomické sedačky (mám raději subtilní německé, rakouské, belgické sedačky než francouzská, dánská a italská křesla), zásuvky a uzavřený systém toalet jsou samozřejmostí. Informační servis, prozákaznický personál, donáška na místo se očekávají.
A bonusy jsou teprve noviny, časopisy (ÖBB), nápoje.
29.07.2011 (14:33)  
pro M-průvodčí a její trabanty:

"...My si s prominutím vozíme zadek v autobusech, které jsou srovnatelné po celé Evropě, a autech, která jsou světová. Ale pak řekneme, že nám ve vlacích koženka stačí. Mně to připadá, jako bychom se snižovali na lidi druhé kategorie. Proč si pořád myslíme, že nemáme právo na luxusnější vlak, který mají Rakušané nebo Němci?"

říká mimo jiné ve včerejších Hospodářských novinách Jan Maj, šéf české Siemens Mobility
29.07.2011 (13:51)  
Deadeye: Pravda, ten hluk je sice slyšet i za stěnami daného kupéčka, ovšem, ne už tak silně jako ve velkoprostoru. Jak jsem říkal, v kupéčkovýách vozech se dá přejít do jiného kupéčka i za cenu, že si sedneš do kupé k někomu, ale už ten jejich rámus pak nebudeš slyšet.

M-průvodčí: Lidi mají rádi modernizovaná Béčka, to máš pravdu, ale protože je to něco neokoukaného. Myslím, že u laiků není třeba takové Bee 238 míň oblíbenější než humanizové B (spíš naopak). Tím ale nechcu říkat, že se Janoze opravit Béčko nepovedlo.
registrovaný uživatel bugear 
29.07.2011 (13:43)  
@Michal Drábek: Pravda, zvolil jsem špatné slovo, použitelné jsou i ty příšernosti v 021. Myslel jsem adekvátní.
@Neonym: Mi to neříkejte, já s tím problém nemám, na druhou stranu ty lidi chápu, když by místo těch tří dalo stejně dobře použít jedno. Zjevně nikdo neprováděl UX testování.
registrovaný uživatel Honza  mail  
29.07.2011 (13:01)  
240.025:
M-průvodčí
:

Na rychlíky bych koupil něco nového, třeba ty railjety a ta klimatizace je na nich nutná, ptotože když to jede 140 a více, tak je to s otevřeným oknem k zešílení. Ale na osobák stačí bohatě Bdt, nebo nějaké podobné obyčejné vlaky, kde není blbá klimatizace a plyšový žloutenkový potah většinou na sedačce, na které se nedá sedět. Ty čudlíky na dveře a podobně je si myslím dobrá věc, takže to bych nerušil.
Pro osobáky, které každé 2 km zastavují, je otevřené okno lepší, než nějaká smradlavá klimatizace. Jedna moje známá (starší paní) po delší cestě elefantem v létě onemocní, a tak se jí líbí, že v regionově (které nám tu začali místo 810 nasazovat) není klima, ale normální okno.
registrovaný uživatel SYN 
29.07.2011 (12:40)  
Deadeye: mi se ta myšlenka dost líbí, aby "lepší" vozy 2. třídy byly přednostně řazené jak dobrovolně místenkové, a na vlacích vyšší kategorie (Ex, IC/EC) pak klidně povinně místenkové. Vždy by ale měly zůstat nějaké vozy bez místenky (max. dobrovolně míst.)
registrovaný uživatel SYN 
29.07.2011 (12:28)  
Tak nakonec si přecej dovolím přidat svůj názor: Principiálně se mi nelíbí doposud prakticky všechny "velké" rekonstrukce vagónů ČD, ještě žádná nebyla zrovna levná a pokaždé se něco opomenulo co se zase brzo dodělávalo... a naněkolikrát pak ta cena šplhala do výšek pímo atsronomických. V součtu plusmínus jako nový vůz, a to prosím zgruntu nový bude vždy lepší než byť i kvalitně rekonstruovaný, a jaksi navíc k novému tu pořád ještě zůstává starý "kopřivák" na posily či mimořádnosti - snad jen s malou humanizací (v ceně menší než 1/10tina velké reko). Extrémní je to samozřejmě v případě těch Railjetů, při ceně vycházející na 38MKč za vůz délky 26,4m Vmax=230kmh klima vakuWC inf. sytém atd. samozřejmostí, ale i jinde se dají koupit hezké nové vozy v ceně řádově dvojnásobku této velké reko.

No a ke konkrétnímu případu - bohužel tu nemáme možnost rozebrat si kolik jednotlivé "položky" vylepšení stojí. Jako vakuové WC je samozřejmě principiálně vhodná věc, u nového vozu nen nad čím váhat. Taktéž předsuvné dveře by už proboha snad nikdo jinak neřešil. Maximálka alespoň 140kmh je každopádně leopší než 120, s těmi loko je to fakt, pouze ojedinělé elitní loko ČD budou v blízké budoucnosti umět využívat zdejší maximálku (160) takže potud celkem v pořádku, ovšem dnes a denně se stává že z důvodů poruch a jiných mimořádností se i do vlaků které jinak mají trať, loko i vagóny na 160 vloudí "cizinec" který tak max. rychlost soupravy strhne dolů. Proto nelze jednoznačně říct "většina vlaků nemá trať ani loko na 160 a proto vagóny na 140 stačí".
A samozřejmě zase je tu otázka kolik tato jednotlivá úprava bude stát, pokud není drahá tak jistě, brát...
Zásuvky sice nejsou nezbytnou nutností ale zase opravdu některé lidi potěší a pokud se instalují při výměně/instalaci nového CZE tak by to neměl být problém, počítám že dnešní nově vyráběný CZE s tím víceméně počítá už jako "default". Instalaci do vozu 2. třidy samozřejmě provést rozumně levným způsobem, zdaleka není nutné aby byly přivedeny ke každému sedadlu, velký pokrok už je pouhá jejich přítomnost aspoň místy...
WiFi neřešme, ČD ho zatím pořešené moc nemají a určitě ho jako první nezačnou montovat do Bt, ano do reko.
Klimatizaci bych za dnešní situace bral takto - bylo by docela dobré (jelikož jsou tu i takoví kterým klimatizace vysloveně vadí, ať už z důvodu alergie, vykukování z okýnka nebo jiného) kdyby klima byla instalována zhruba v polovině používaných vozů, tak aby se v konkrétním vlaku pokud možno vyskytovaly vozy s ní i bez ní. To by pro začátek nebylo špatné, a byl by čas sledovat statisticky zda jezdí plnější ty klimatizované vozy či ty druhé. A rozhodně by to do těch klimatizovaných chtělo mít možnost (dobrovolně) zakoupit místenku (ze nepřehnanou cenu, jinak už můžu jít rovnou do jedničky).

K výměně sedaček - pokud se tedy posílají na velkou reko tyto vozy: http://www.vagonweb.cz/fotogalerie/CZ/CD_Bdt.php tak u nich bych tedy ty staré sedáky přecejen vyměňoval, nejsou sice špatné ale dost srážejí vzhled vozu...
Jiná by byla kdyby se měly vyměňovat tyto: http://www.vagonweb.cz/fotogalerie/CZ/CD_Bp.php to jsou jedny z nejlepších sedaček co u ČD znám a stále ještě dostatečně "na výši" takže jejich výměna by byl holý nesmysl...

Takže tak, ono je to vždycky o ceně. Bohužel u ČD jsem ještě neviděl něco čemu bych od prvního pohledu řekl "dobrá cena", jediné co by u mě spadalo do této kategorie jsou RailJetu a to zase vypadá že ztroskotá na kokotinách (a kokotech ze Škody)...

Jinak abych to nějak shrnul - za citované peníze bych já osobně raději koupil 5x nový vůz á 40MKč (který by pak měl splňovat normální moderní standarty Vmax.160-200kmh, klíma, vakuWC atd.) a těmto vozům udělal 15x střednmí reko v ceně do 5MKč. Průměr kvality by zůstal zachován a měli by 20 vozů místo 15ti...
29.07.2011 (12:08)  
kdyby režijka neplatila v jedničce, hned je atraktivní...
29.07.2011 (12:07)  
Típněte prosím už někdo toho trolla, podobní idioti jsou likvidátoři všech diskuzí a nemá vůbec smysl se pokoušet o diskuzi či o toleranci. Jde jím jen o provokování.

To Josef H: Proto jsem to řešil jako v jendičce v ceně a ve dvojce příplatek a dle vlaku (SC, EC, IC vs EX, R a pak ještě třeba Os) by byla garance služeb všude, či jen vybranný vagón. Klidně ať je na R je jen jeden vagon s wi-fi ve dvojce, nebo třeba AB vagon s wi-fi, kde v jedničce je v ceně a dvojka bude povinně místenková (v ceně místenky pak bude wi-fi, třeba místenka místo za 20 tady třeba za 40). Zbytek vlaku jen zásuvky. Kdo se chce jen levně svézt, tak bude ovlit rychlík a dvojku, kdo sice levně, ale potřebuje net, tak si něco málo připlatí, kdo chce all inclusive, tak zvolí jedničku. Dnešní jednička nic nenabízí, proto je často "prázdná", respektive někdy plná neplatících zákazníků. Na druhou stranu, kdo chce opravdu levně cestovat, tak stejně nezvolí vlak, ale bus, který bývá někdy i o polovinu, často o třetinu či čtvrtinu levnější. V případě cesty více lidí je i po finanční stránce alternativou auto, bohužel.
29.07.2011 (11:52)  
Výte proč mají lidi tak rádi opravené vagóny B? protože je to pěkný vagón kde je neruší žádné moderní nesmysly jako tlačítka na otevírání dveří záchody jak v letadle nebo tolik nesnášená klimatizace
tu bych ve vlacích vůbec zakázala tuhle mi jeden spolužák z gymplu na facebooku nadával že jsou u dráhy pitomci a místo Bpee přistavili Bee272 a nebyla tam klimatizace! v listopadu!! víte kolik lidí už kvůli klimatizaci ve vlaku nastydlo hodně
a zásuvky už vůbec do vlaku nepatří ve vlaku má být klid
no a humanizované B nic z toho (tlačítka záchody klimatizace zásuvky) nemá a lidé jsou s ním proto spokojení jen je jich na rychlících škoda kdyby lidi věděli že tak pohodlné vagóny jezdí na dálkových tratích třeba jako EC ze slovenska přes Ostravu do Prahy tak by byly mnohem více vytížené
  1 2 3 4 5 6 ... 12      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko