..: České dráhy rozbíhají modernizaci 15 vozů řady Bdt :..

Interiér Bfhvpee, Czech Raildays 2011, foto: Josef PetrákPraha — České dráhy dnes vyhlásily výběrové řízení na rekonstrukci patnácti vozů řady Bdt. Kontrakt v předpokládané hodnotě 270 mil. Kč počítá s jejich kompletní modernizací na novou řadu ABpee s velkoprostorovými oddíly první a druhé třídy, klimatizací, předsuvnými nástupními dveřmi, elektronickým informačním systémem, vakuovým WC a elektrickými zásuvkami v obou vozových třídách. Do konce roku 2013 by navíc u patnácti modernizovaných vagonů měly být upraveny podvozky GP 200 pro vyšší maximální rychlost 140 km/h. Nová výbava vozů si rovněž vyžádá dosazení centrálního zdroje energie a instalaci elektropneumatické brzdy s možností přemostění brzdy záchranné.

Rekonstruované velkoprostorové vozy umožní také dálkovou komunikaci stanovišť strojvedoucího prostřednictvím nového kabelového vedení dle standardů UIC 558 a 541-5, díky čemuž budou připraveny pro provoz v režimu push/pull. ČD plánují rekonstruované vagony nasadit v soupravách s nově dodávanými řídicími vozy řady Bfhpvee a s dalšími modernizacemi vozů 2. třídy, které se dle slov tiskového oddělení ČD v současnosti připravují. Cestující by se novými rekonstrukcemi měli setkat zejména na trasách Olomouc - Přerov - Břeclav - Brno a Ústí nad Labem - Lysá nad Labem - Kolín, kde mají nahradit přestárlou řadu AB.

Zdroj: České dráhy, ISVZ


Aleš Petrovský | 26.7.2011 (20:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Vozidla

Další z regionu Česká republika (celá)


  1 ... 8 9 10 11 12      Zpráv na stránku:   
26.07.2011 (21:39)  
na příměstské vlaky Bmee? To snad ne, to jsou dálkové vozy, na tyto vlaky by byly vhodnější Bdtmee (prostě osmidveřáky na 160)
26.07.2011 (21:37)  
tohle: http://www.borcad.cz/images/produkty/prvnitrida.jpg ve dvojce a tohle: http://www.borcad.cz/cz/kolejova-technika/1-2-trida/ v jedničce a je z toho pohodlný vagon,

tato http://www.fainsa.com/en/images/detalles/trenes/largorecorrido/564.jpg či http://www.fainsa.com/en/images/detalles/trenes/largorecorrido/th.jpg by byla naprosto ideální :-))... snad se aspoň u alternativních dopravců dočkáme opravdu pohodlných sedadel a slušných roztečí.
26.07.2011 (21:36)  
Jiří Horáček - Olomouc-Přerov-Břeclav-Brno není koridor? Od kdy? Nějak mi tato podstatná informace unikla..
26.07.2011 (21:27)  
Joska Holibajda: Je to moc jak sviňa, nový vůz s rychlostí 160 km/h by se dal pořídit za cenu ne zas o tolik vyšší... Při započítání delší životnosti, modernější konstrukce apod. by vyšel nový vlastně levněji... Je to pokračování absurdních předražených modernizací v podání ČD. A ještě tyhle hrůzy chtějí nasazovat na naší nejrychlejší trati... No paráda, to se ten koridor dříve rozpadne než se tam začne pořádně využívat rychlost 160 km/h. Kdyby raději modernizovaly Bdmtee (i na řídicí vozy). Ty mají aspoň solidní technický základ (moderní pojezd s rychlostí 160 km/h, předsuvné dveře), na kterém toho není zapotřebí moc měnit. Modernizace by potom znamenala hlavně nová sedadla, dosazení klimatizace apod. Právě třeba pro rychlíky Brno-Břeclav-Olomouc by to potom byly mnohem lepší vozy než na různé způsoby vytuněné Bdt s rychlostí jen 140 km/h, když na téměř celé této trati je rychlost 160 km/h...
registrovaný uživatel ceskolipak  mail  
26.07.2011 (20:58)  
Klimatizace, předsuvné dveře; ale rychlost jen 140 km/h budu kritizovat vždy. Doba dodání 2013 a nasazení na tratě Olomouc - Přerov - Břeclav - Brno, kde se dá jet plynule 160 km/h.

PS. Sedačky v syslovi mi připadají dost laciné a tvrdé. Už v nich někdo seděl, jakou má zkušenost ?
26.07.2011 (20:45)  
SEDAČKY - proč proboha neopatřili staré novým potahem, ale vyměnili je za tuhle hrůzu? Zajímá někoho názor cestujících?
Jinak asi OK (cenu neumím posoudit), jsem rád, že nezapomněli na rolety.
26.07.2011 (20:29)  
Taky by mě zajímalo jestli 18 mil. za vagon je adekvátní a proč se nezvýší max. rychlost rovnou na 160 km/h, nebo se u těchto vozů nepočítá s případným nasazením na koridorech...?
registrovaný uživatel Neonym  mail  
26.07.2011 (20:25)  
Bože prosím ať i ty další modernizace vozů 2.třídy budou mít klimatizaci a konečně vznikne ucelená souprava, kde budou mít všichni za stejné peníze stejné podmínky.
26.07.2011 (20:17)  
18 mil. za rekonstrukci jednoho vozu. Není to trochu moc?
  1 ... 8 9 10 11 12      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko