..: České dráhy rozbíhají modernizaci 15 vozů řady Bdt :..

Interiér Bfhvpee, Czech Raildays 2011, foto: Josef PetrákPraha — České dráhy dnes vyhlásily výběrové řízení na rekonstrukci patnácti vozů řady Bdt. Kontrakt v předpokládané hodnotě 270 mil. Kč počítá s jejich kompletní modernizací na novou řadu ABpee s velkoprostorovými oddíly první a druhé třídy, klimatizací, předsuvnými nástupními dveřmi, elektronickým informačním systémem, vakuovým WC a elektrickými zásuvkami v obou vozových třídách. Do konce roku 2013 by navíc u patnácti modernizovaných vagonů měly být upraveny podvozky GP 200 pro vyšší maximální rychlost 140 km/h. Nová výbava vozů si rovněž vyžádá dosazení centrálního zdroje energie a instalaci elektropneumatické brzdy s možností přemostění brzdy záchranné.

Rekonstruované velkoprostorové vozy umožní také dálkovou komunikaci stanovišť strojvedoucího prostřednictvím nového kabelového vedení dle standardů UIC 558 a 541-5, díky čemuž budou připraveny pro provoz v režimu push/pull. ČD plánují rekonstruované vagony nasadit v soupravách s nově dodávanými řídicími vozy řady Bfhpvee a s dalšími modernizacemi vozů 2. třídy, které se dle slov tiskového oddělení ČD v současnosti připravují. Cestující by se novými rekonstrukcemi měli setkat zejména na trasách Olomouc - Přerov - Břeclav - Brno a Ústí nad Labem - Lysá nad Labem - Kolín, kde mají nahradit přestárlou řadu AB.

Zdroj: České dráhy, ISVZ


Aleš Petrovský | 26.7.2011 (20:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Vozidla

Další z regionu Česká republika (celá)


  1 ... 3 4 5 6 7 ... 12      Zpráv na stránku:   
29.07.2011 (11:41)  
Tak už ne jen zásuvky ve vlaku ale rovnou i internet jo a kdo to zaplatí Dráhy tak už nebudou platit jen za proud ale ještě za připojení nějakému O2

Humannizované B je nádherný vagón a je skoro škoda ho dávat jen na rychliky s hodně lidma jsem se v něm o něm bavila a byli z něj nadšený tak když humanizujeme všechny Bčka nemusime kupovat nové vagóny dyť s tímhle jsou lidi spokojený!
registrovaný uživatel Bóřa 
29.07.2011 (10:30)  
Tak nějak. Kdyby byla ve všech vozech klima, tak by cestující přišli o ten luxus mít v ceně jízdenky návštěvu sauny.
29.07.2011 (10:21)  
Honza: a nekupovat žádné nové verze vlaků,jednotek a hezky vyrábět 460/560 a vymyslet 660 dle původních nákresů... a na rychlíky Bt... lidem se stejně nezavděčíš, co?
registrovaný uživatel Bóřa 
29.07.2011 (9:00)  
Souhlasím s "variantním" řešením. První třída by měla dostát svému názvu a cestující by měl být hýčkán komfortem typu denní tisk, milý profesionální steward nebo wifi síť. Ideálně by se měla první třída ve vlaku blížit co se týče pohodlí a služeb letadlu. Však taky dálkové vlaky mají údajně konkurovat letecké dopravě na krátké vzdálenosti, ne? Na západě už tomu tak dávno je, u nás je to hudba daleké budoucnosti, ale nějak se začít musí. A teď ke druhé třídě. Zásuvku považuji jakožto (doufám) civilizovaný člověk za samozřejmost. Navíc ani pro dopravce to nemůže být žádná neřešitelná investice. Pár děr do stěn, kabeláž a možná nějaký ten akumulátor na kratší překlenutí výpadku proudu při staženém sběrači. Vakuové WC je bez debat. Fakt mi připadá pod úroveň nechat padat exkrementy na koleje. Internet ve druhé třídě by měl být k dispozici, ale cestujícím bych ho nenutil (tzn. nezahrnoval bych ho do ceny jízdenky). Zdaleka ne každý jezdí s notebookem a potřebuje být online i ve vlaku. Ale ti, který to potřebují nebo chtějí, by měli mít tu možnost. Je tristní, jak běžný cestující v našich zemích pocítí rapidní zlepšení kultury cestování už jenom v tom, že místo otřesného zapáchajícího béčka s všudypřítomnou dvacet let zašlou špínou, neprůhlednými okny, kde jde člověk na záchod až po hodinové snaze přibrzdit vůlí fyziologické procesy, dorazí modrošedé béčko s natřeným interiérem a sedadly, ze kterých se nechce člověku hned zvracet a kde to nepáchne jako v bezdomoveckém ležení. Rekonstrukce schvaluji, je to za relativně málo peněz výrazné zlepšení. A rychlost? Na co 160? Tou rychlostí je nemá (a v dohledné době asi ani nebude mít) co tahat, taky není skoro kde je takovou rychlostí tahat, a navíc jsou tyto vozy i se sysly určeny na osobní vlaky, tudíž to bude stavět na každé mezi a reálně se neprojedou ani tou 140. Těším se, až něco takového bude třeba jezdit mezi Plzní a Berounem. Už jenom ta "humanizace" Bautzenů, kterou zmiňuji, je (a teď je třeba dodat slovo "bohužel"), i když občas tedy řemeslné provedení značně pokulhává, celkem výraznou změnou k lepšímu. I když mám podezření, že "humanní Bautzeny" jakožto přechodné řešení na pár let, budou jako skoro všechna provizoria fungovat ještě v řádu desítek let.
29.07.2011 (6:30)  
S těmi službami v ceně jízdného by se to nemělo přehánět. Zvyšuje to totiž náklady a následně to zvýší cenu jízdného. A to i těm, kteří po těch službách vůbec netouží.

Fiktivní dopravce na trati A-B má dvě možnosti:
1) sestavit vlak z obyčejných vozů (samozřejmě lepších než mají ČD) a nabídnout v nich "pouze" slušnou přepravu z A do B
2) sestavit vlak z vozů, v nichž budou zásuvky, wi-fi, obrazovky pro sledování filmů, denní tisk, káva a milá usměvavá stewardka, která splní téměř každé moje přání
V prvním případě bude jízdné 300,- Kč, ve druhém případě to bude 400,- Kč.
Nejlepší ovšem bude, když ve vlaku budou vozy obou typů. Pak se můžu rozhodnout, jestli pojedu tím obyčejným, nebo se mi vyplatí připlatit si 100 za doplňkové služby.

Příklady:
a) notebook nemám, ale rád si přečtu ty noviny a dám si jedno kafe; no jo, jenže noviny a kafe si můžu koupit na nádraží za 35, tak proč připlácet stovku?
b) s internetem pracuju hodně, ale většinou jen v kanclu a mobilní internet se mi tedy nevyplatí, takže wi-fi je dobrá služba, navíc můžu cestou vypít kafe co se do mě vejde; stovku klidně připlatím
c) mám svůj mobilní internet; kafe bych si sice jedno nebo dvě dal, ale připlácet za to stovku? to ne
d) proč bych připlácel stovku, vžyť já do toho vlaku sednu a hned zařezávám; a na konečný mě někdo vzbudí; ty kafe, noviny a internet ať si strčej za klobouk
29.07.2011 (1:20)  
to Tomáš Palíšek: A co by na tom změnilo kupé? Pokud by to nebylo tuším šest, či sedm lidí (ti by zaplnili kupé, i když zažil jsme i bandu, která dělal ve vedlejším kupé takovej bordel, že se jim také muselo jít něco říct), ale třeba tři, čtyři a v kupé by byli další tři až čtyři jiní lidé, tak nevidím rozdíl oproti velkoprostoru. Hlučnost má své meze. Ano chápu, jestliže já chci spát a oni normálně mluví, je to můj problém, ale nejsme pruďas (a i tento opačný extrém jsem zažil v podobě nerudného a sprostého dědy), abych řešil každou blbost.

to M: Nemyslel jsem placenou zásuvku, tu beru jako standard i ve dvojce. Náklady na zásuvku jsou minimální (i na provoz), ale wi-fi je poměrně náročná věc, která dopravce na nákladech něco stojí jak co se týče zajištění připojení k netu (jak vestavba, tak platba za data), tak i to šíření signálu v rámci vlaku. Dokáži si představit různě odstupňované služby (např. SC, EC, IC wi-fi jednička v ceně, dvojka za poplatek (třeba hodinově, za data, za cestu, cena cca v řádech desetikorun, tedy třeba 20 či 30 kč prostě za heslo platící jednu cestu, nebo třeba 20 kč za hodinu), u Ex a třeba vybraných R wi-fi v jedničce v ceně a ve dvojce ve vybraném vagonu za příplatek.

Jednička by měla vše all inclusive bez dalšího řešení. V ceně by tedy byla místenka, wi-fi, zásuvky, plus třeba na vagon steward s ledničkou s chlazeným nápojem a bagetama na koupi např. v EC a IC. Velká města by pak měla čekárnu pro jedničkáře s vlastním hajzlíkem, wi-fi a třeba ještě službou navíc, či pokladnou. Ideálně s koupí a platbou jednouše po netu. Prostě odpoledne řekne šéf, že mám jet Praha-Ostrava, najdu si vlak, zarezervuji místo a zaplatím lístek, vytisknu jízdenku. Přijdu na nádraží, sednu do čisté čekárny pro jedničkáře bez homelesáků, třeba jako služba kafčo zdarma, nebo prostě automat. Když se bude blížit vlak, tak dojdu an nástupiště, mám jistotu, že si sednu a pohodlně, vím, že připojím noťas a budu mít net, mohu dělat přípravu. Při cestě zpět sotva stíhám vlak, po celém dni jsem unavený, nenajezený, mám jistotu že v rámci jedničky a třeba vlaků třídy EC a IC si budu moci koupit Red Bull a bagetu, ať přežiju cestu domů. Jedničková brožura (vlakový průvodce) je obsáhlejší, kromě navazujících spojů v něm jsou i tel. čísla na taxislužby v městech po cestě např. ať mohu například při zpoždění objednat ještě cestou taxíka.

Stálí zákazníci mohou mít ještě služby navíc, třeba sms info o spoji, např. hodinu předem, či půl hodiny předem zda jede na čas apod.

Nepředstavuji si to tak, že aby měla jednička něco navíc, tak dvojka ustrne v osmdesátých letech dvacátého století, tak nové lidi do vlaku nedostanou.
registrovaný uživatel Honza  mail  
29.07.2011 (0:21)  
M-průvodčí:
Vagónů Bdt je škoda jsou moc pohodlné mají dobré sedačky ale zase je to lepší než kupovat nějaký railjet je to alespoň levnější
Klimatizace mi strašně vadí to je hrozně nepříjemné vylejzat na zastávce z mrazáku do horka dát odjezd a pak zase zpátky navíc člověk si nemůže vystrčit hlavu k okna jako za mlada a užívat ten vítr do tváře no a zásuvky to jsou tuplem vyhozený peníze kdo to bude využívat akorát dráhy budou muset kvůli pár lidem co by jeli vlakem stejně připlácet za proud co sežerou ty jejich notebooky a ještě budou rušit cestující co chtějí ve vlaku klid
Nechápu předsuvný dveře to se jako lidi štítěj vzít za kliku od vagónu no? a vakuové wc bohatě stačí normální svůj účel splní a údržba je levnější no a audiovizuální systém dřív to nebylo a taky lidi byli schopní jezdit vlakem to jsou jako lidi teď pitomější že potřebujou mít napsáno jestli je teď Nymburk nebo Poděbrady ???


Až po předsuvné dveře se pod to podepisuju! Od předsuvných dveří dále nesouhlasím. (Teda s tím, že by se Railjety neměly kupovat taky nesouhlasím).
28.07.2011 (23:27)  
Deadeye: Ahá, já to pochopil tak, že se to všechno odehrálo v kupéčkách. Samozřejmě, ve velkoprostoru by se tohle fakt stávat nemělo.
registrovaný uživatel M 
28.07.2011 (23:14)  
wi-fi a zásuvkou v ceně
Tohle ale prave pisu, ze tohle ma byt 1., takze to snad nemuze byt "protiargument". Placenou zasuvku v 2. si predstavit nedovedu, placenou wifi ano, ale to uz zas asi nema cenu byt v te 2.
registrovaný uživatel M 
28.07.2011 (23:08)  
Flexaretista - dreveny lavice neberu. Mezi drevenyma lavicema a kupe s wifi je totiz hodne velkej prostor. Snazim(e) se rict to, ze kdyz bude wifi a zasuvky ve 2., tak jak se odlisi od 1.? OK, o ctyri centrimetry sirsi sedacka. Co jeste ale? Co jsou ty "dalsi sluzby", o kterych vsichni mluvi, ale pod kteryma furt nejak nevim, co si predstavit...
Wifi a zasuvky v 2. muzou byt OK v momente, kdy 1. budou celokozena sedadla, LCD (a nemyslim aby na nich svitilo cislo sedacky nebo pristi stanice) nebo proste neco, co bude rozdil...

Donasa na misto? No, za to bych si teda fakt priplatil:-)) Hlavne ve vlaku, kde neni jidelnak treba...
  1 ... 3 4 5 6 7 ... 12      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko