..: Škoda dodá litevským železnicím další patrové jednotky :..

EJ 575 pro Litvu, foto: CharyOstrava — Ostravská Škoda Vagonka vyrobí další patrové elektrické soupravy pro Litevské dráhy (LG). Dodávky vozidel v hodnotě necelých 39 milionů eur (zhruba 950 milionů korun) jsou naplánovány na roky 2012 až 2014. Celkem půjde o pět souprav, přičemž tři z nich budou shodné s již provozovanými jednotkami řady 575 v trojvozové verzi. Zbývající dvě dodá výrobce jako dvouvozové v provedení s hnacím dílem ř. 211 a řídicím vozem ř. 307, tedy bez středního dílu ř. 444. Stejně jako u předchozích čtyř dodaných souprav půjde o patrové jednosystémové jednotky (25 kV/50 Hz) se širokorozchodnými podvozky s maximální rychlostí 160 km/h. Kapacita souprav bude 304 sedících cestujících v trojvozové a 170 v dvojvozové verzi.

LG počítají s nasazením nových vlaků na jediné elektrifikované trati Vilnius – Kaunas, kterou dnes řada 575 obsluhuje několikrát denně s jedinou zastávkou ve městě Kaišiadorys a jízdní dobou 59 minut. Novinkou oproti předcházející sérii má být například vybavení vozidel Wi-Fi přístupem; jinak soupravy nabídnou dnes již obvyklý standard. Rada 575 je ostatně přímo odvozena od jednotek ř. 471 pro České dráhy, pocházejících z poloviny 90. let, s nimiž sdílí i prakticky kompletní řešení interiéru. Tomu odpovídají i některé vlastnosti těchto souprav, včetně vozových přechodů s návalky místo dnes již rozšířenějších otevřených přechodů s měchy nebo rovná okenní skla v horním podlaží. Škoda Vagonka přesto s těmito soupravami slaví exportní úspěchy až v poslední době, kdy kromě litevských železnic odvozená vozidla dodává také na Slovensko a na Ukrajinu.

Zdroj: Škoda


JiříK. | 19.7.2011 (16:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Vozidla

Další z regionu Litva


  1 2 3 4 5 ... 7      Zpráv na stránku:   
25.07.2011 (10:56)  
Kratší jsou určitě, a to pravděpodobně ze dvou důvodů:

1) zmiňovaný nápravový tlak; vysokorychlostní vlak může mít tuším 17 tun na nápravu, u příměstské jednotky by to ale mohlo být až 22,5 (což by vložák Elefantu tak jak je překročil asi o 30%)

2) vzdálenost otočných čepů podvozků; i kdyby se ten vložák podařilo vyrobit výrazně lehčí, s délkou 26,4 m by v ostrých obloucích střed vozu pravděpodobně vybočoval mimo průjezdný průřez


Mě šlo ale o ten poměr jednopodlažní a dvoupodlažní části vozu. Třívozový Elefant by se dal nahradit čtyřvozovým "příměstským duplexem". Délka by byla dejme tomu stejná, ale ten "duplex" by měl větší část dvoupodlažní.


EDIT:

Doplním délku:

Souprava Duplex měří 200m, délku jednotlivých vozidel jsem nenašel, tak jsem jí vypočítal podle tohoto (doufám že věrného) modelu: http://www.1999.co.jp/eng/image/10083467a13/20/13
"lokomotiva": 21,85 m
krajní vůz: 21,85 m
vložený vůz: 18,75 m

Elefantí vozy měří všechny shodně 26,4 m.
registrovaný uživatel Luxian  mail  
25.07.2011 (8:37)  
-> ythomas_ct: Nemám pocit, že by vagóny Duplexu byly nějak "podstatně" kratší. Možná kratší jsou, ale rozhodně ne podstatně a na počet míst to vyjde řekl bych dost podobně.
25.07.2011 (8:30)  
Ad Hawkey:
Ta šířka vozové skříně u norského flirta se Vám nezdá zcela oprávněně, 3200 m jakožto "vehicle width" je na naše poměry opravdu trošku nadměrný náklad... ;o)

Ad Joska Holibajda:
Máte i nemáte pravdu. Pokud použijete Jakobsovy podvozky, tak Vám ale prozměnu vyjde podstatně kratší ten vůz, resp. článek, což je dáno už jenom tím, že se obvykle s takovou jednotkou chcete vejít do nějakého rozumného limitu hmotnosti na nápravu...
registrovaný uživatel Kubajz 
23.07.2011 (13:39)  
Jiri Kocourek, Hawkey: Ten Stadler ma ovsem v tom letaku udavanou delku 105,5 metru ("Overall lenght 105.5 m"). Cili podle Hawkeyho cisel je o dost delsi nez trojvozova 471.
23.07.2011 (6:14)  
K těm složitým výpočtům ještě dodám, že kapacita dvoupodlažky by se dala navýšit, pokud by byl použit systém společného podvozku pro dva sousední vozy. Takto je konstruována souprava TGV Duplex.

http://pantograf.wz.cz/071-typak.gif
http://www.newhallstation.com/images-lib/kato_n_scale/KA-K10916/

Vložený vůz Elefantu má 55% délky dvoupodlažní, u vloženého vozu Duplexu je to něco přes 70%.
dopisovatel nebo člen ŽP Hawkey  mail  
22.07.2011 (22:02)  
Jiří Kocurek: Díval jsem se na ten odkaz, mám silné podezření, že by takové vozidlo nebylo možné u nás použít, nemám na mysli trakční soustavu, pro kterou je vozidlo určeno, to je "drobnost", ale nezdá se mi moc šířka skříně.. Navíc, kolega Zippich argumentoval EMU Bombardier Talent..
22.07.2011 (21:14)  
Hawkey: "Štádler" ano, viz předchozí diskuze. http://www.stadlerrail.com/media/uploads/factsheets/FNSB1008e_NSB_NO_E.pdf
22.07.2011 (21:09)  
Uvažujme šířku dveří - elefant 51 osob na 1340 mm, což dělá 38 osob na 1 m šířky dveří. Chceme tedy tento parametr vylepšit? Spokojíte se se 30 osobami na jeden metr dveří? Já pro model ano.
Nejúspornější sezení ve vlaku je "letecké" každá strana jedním směrem. Rozteč sedaček nebudeme uvažovat jako v Citelisu, ale zlepšíme jej. Budeme uvažovat sedícího člověka štíhlého, takže zvolíme rozteč sedaček 85 cm, což pro běžnou výšku chlapa - 185 cm bude vyhovovat, vyrobíme-li ty sedačky max. 8 cm tlusté. Dvoumetrový už si nesedne.
Na 85 cm délky vozidla připadají 4 sedadla. Tedy na 1 m délky dveří vychází 30*0,85/4 = 6,34 m. Tedy na každých 30 sedících vychází délka vlaku 7,34 m. Pro ekvivalent dvojitého CityElefanta vychází délka prostoru (620/30)*7,34 =152 m. Tohle by ale nejelo.
Na každých dalších 25 m délky soupravy připočítám jeden mezivozový přechod délky 1 m, kam nelze umístit sedačky. Dále kabina strojvedoucího 2,5 m po konec spřáhla. Dále na každý dveřní prostor 2x0,2 m ztracené délky. Volím počet dveří: 620/30 je 20,67 - volím 21 dveří na každé straně. Mezisoučet: 152+5x1+2x2,5+21x2x0,2 = 170,4m Tohle už by jelo, ovšem bez prostoru pro kočárky/kola a bez WC.
Takže budeme připočítávat dál. Kočárky, kolik jich chceme přepravovat? Zvolím si 12. Šířka kočárku je 60 cm, dám dva naproti sobě. 12x0,6/2 = 3,6 m. WC? Budou v každém voze dvě nebo jedno? Zjedonuším si následující výpočty a řeknu: bude jich celkem 8 (a jak vyplyne dále, bude v každém voze jedno). WC zabere polovinu šířky vodu a z délky ukrojí 1,9 m. 8x1,9/2 = 7,6 m. Mezisoučet 181,6 m. To už je na 6 vozů moc. Psal jsem na každých dalších 25 m délky jeden mezivozový přechod. Jeden metr přibyl. 182,6 zaokrouhleno na 183 m. Což začíná být na 7 vagonů trochu moc. Šířka by pak vyšla stejná jako "šířka" BDmtee.
183 m - to je minimální délka jednopodlažní jednotky ekvivalentní kapacitě dvojitého slona, pod ni se dá s jednopodlažní jednotkou dostat pouze při sedadlech 3+2. Posouzení komfortu sedadel při rozteči 85 cm, pouze jedním WC na vagon atd.. nechám na čtenáři. Ovšem zapoměli jsme jednu věc. Elefant jsou jednotky dvě. Takže ubereme 1 mezivozový přechod a přidáme 2 kabiny strojvedoucího. Takže ještě přidáme -1+2*2,5=4 metry. Jsme na 187m na jednotce, pokud ji chceme rozpojitelnou a tedy dodržet důležitou užitnou vlastnost "slona".
A teď si vezmeme běžný peron na Wilsonu - 400m. Do 200 m dlouhého oddílu se musíme strefit se 187m soupravou, pokud chceme využít toho, že peron je rozdělen cestovým návěstidlem. Za mlhy, námrazy, oleje. Chudák fíra, přejede o 5 metrů a je bez prémií, v hoším případě u soudu.
Vrátím se k přesnosti. Výše uvedená úvaha má 3 chyby:
1) Uvažuji možnost umístit 60 až 140 cm široké dveře libovolně po délce soupravy.
2) Uvažuji s prosptuností dveří lineárně závislou na jejich šířce, což v praxi neplatí.
3) Do prostoru pro cestující nezasahuje žádná lednička, či almara nebo jiná "věc". Případně služební oddíl, nápojový automat, infoterminál, VZT potrubí fí třista a podobně.
Výše uvedené body v reálu způsobí jedno - další prodloužení oné hypotetické soupravy.

PS: Rozměr WC buňky jsem si vycucal odsud: http://www.tzb-info.cz/2555-bezbarierove-reseni-zdravotne-technickych-instalaci Když už jen jedna buňka na vagon, tak každá bezbariérová.
dopisovatel nebo člen ŽP Hawkey  mail  
22.07.2011 (20:40)  
Zippich: Například Talent stejné délky jako třívozový Elefant má jen o 10 sedadel méně.

Nějak se mi to nezdálo a tak jsem si dal tu práci a podíval se na to. Takže trošku čísel z oficiálních webů Bombardieru a Škodovky. To co jsem zjistil mě opět utvrdilo v tom, že moc rád vypouštíš do světa mnoho mýtů a nepravd. Jestli je to úmysl a nebo jen prostá neznalost řešit nehodlám.

Škoda 1Ev (třívozová EMU): délka 79 200 mm, kapacita 310 míst
Bombardier Talent (4 vozová EMU): délka 66 870 mm, kapacita 199 míst

Nikde jsem nenašel nic o tom, že by se někdě proháněla 5ti vozová EMU Talent, ale udělal jsem jednoduchý odhad z dostupných informací.

Vstupní data:
4 vozová EMU: délka 66 870 mm, kapacita 199 míst
vložený vůz: délka 14 752 mm, kapacita 48 míst

Z toho dostaneme 5ti vozovou EMU: délka 81 662 mm a kapacitu 247 míst.

A teď trošku dalších čísel:
5ti vozový Talent by:
- byl o cca 2 422 mm delší než EJ471
- měl kapacitu o 63 míst k sezení nižší než EJ 471
- pro 247 míst by bylo jen 1x WC, v EJ 471 je k dispozici pro 310 míst 6 WC

Můžeš mi prosím říct, kde je Tebou uváděná shodná délka a rozdíl 10 ti míst? Jestli ono to nebude stejné jako Tvoje tvrzení, že všechny Taurusy splňují nová TSI, že ..
22.07.2011 (20:36)  
Zippich: Ano v podstatě máte pravdu, sice jste jste mi do klávesnice vložil chybu velikosti minimálně 3/4 délky elefanta, ale co, hlavě že bojujete za přenost.
Kapacitu dvojitého elefanta při překročení délky o 5% lze dosáhnout jednoduše - 11 osmsetdesítek za sebou. Chybí jenom 2,4 % sedaček.

Edit: Ustřihlo mi to kus komentáře, takže oprava v dalším příspěvku.
  1 2 3 4 5 ... 7      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Logowanie
 
 
  
 
   Zarejestruj się

© 2001 - 2024 ŽelPage - administratorzy


Info
informacni okenko