..: Podle očekávání nastupuje do čela ČD Carga Gustav Slamečka :..

Gustav Slamečka, foto: Vláda ČR Praha — Představenstvo společnosti ČD Cargo dnes zvolilo do pozice předsedy Gustava Slamečku, bývalého ministra dopravy a ředitele Státního fondu dopravní infrastruktury. Pozici přebírá po Jiřím Vodičkovi, který byl včera odvolán kvůli podezření z vyplácení neadekvátních odměn vedení společnosti. Po Vodičkovi přebírá společnost v zisku cca 200 mil. korun a cílem je nejen nadále rozšiřovat tuzemské obchodní aktivity a stanovit strategii dalšího rozvoje podniku, ale i hledat možnost expance do zahraničí. Rýsují se jak spojení s polským PKP Cargo, kde se 50 % a jednu akcii uchází mateřský podnik České dráhy, tak možnost převzít dvoutřetinový podíl ve sloveném ZSSK Cargo, pokud bude vyřešeno alespoň elementární ozdravení tohoto podniku.

Zdroj: České dráhy, ŽelPage


Josef Petrák Poslat mail autorovi | 22.6.2011 (12:00)
Related newsopen/close

More on Podniky

More from Česká republika (celá)


  1 2 3      Zpráv na stránku:   
Registered user pekař 
01.07.2011 (10:14)  
MG: samozřejmě všichni víme, že sexuální orientace nemá na těchto postech, stejně jako na celém GŘ žádný význam. To snad může potvrdit každý, kdo se kolem jenom ochomejtl...
Registered user MirekM  mail  
24.06.2011 (20:59)  
Flexaretista: … ale já si naivně myslím, že organizace, která je významným administrátorem výstavby infrastruktury v této zemi a přes niž tekly a tečou desítky miliard ročně, by v každém normálním státě měla sama dbát o to, aby lidé znali její smysl a viděli jí pod pokličku.
Tak má vyhazovat peníze za reklamy v televizi jako Operační programy? Já v tom fakt smysl nevidím.
24.06.2011 (10:51)  
Josef Petrák: Ano, v tomhle mám stejný názor.
Registered user Kakov 
24.06.2011 (8:22)  
IC540: no tak to jsou pekny blazni....
ale tady se zase ukazuje, jak je to u nas postavene na hlavu, ze kdejakej notorickej potizista muze zablokovat cokoliv......
tady by se prave melo rozhodnout o neopravnenosti jejich namitek a hotovo.....

zadny logicky a soudne uvazujici clovek nemuze odpovidajici pocet kamionu povazovat za lepsi reseni nez vlak (mysleno v tomto pripade)
Registered user IC540  mail  
24.06.2011 (2:07)  
Karel Kovářík: Nebýt ekologického sdružení Beskydčan a místní Střítěžské iniciativy vedené Panem Sivým, tak se mohlo systémem Just in time už dnes vozit mezi Kia Žilina a Nošovicemi. Jestli se nepletu, mělo to být šest párů kratších nákladních vlaků. Jenže vozit to vlakem po 322 se výše zmíněným nezdálo. Tak to dopadlo jak dopadlo. Vše ucpáno kamióny. Pěkný to výhled ze sjezdovky v Mostech u Jablunkova na non stop špalír ekologicky laděných kamiónů...
23.06.2011 (23:55)  
Flexaretista) Problém je, že SFDI je pouze účelová s.o., která přehazuje peníze od ministerstva dopravy směrem k SŽDC, ŘSD, ŘVC, atd. A tyto organizace si své projekty náležitě propagují.

Když to vezmu kolem a kolem, práci by levněji a stejně kvalitně zastal podobně silný aparát přímo na MDČR. Divím se, že VeVerkoví ministři se zrušením SFDI nepospíchají, i když to slibují od voleb.
23.06.2011 (22:19)  
MirekM: No, možná je to věc názoru, ale já si naivně myslím, že organizace, která je významným administrátorem výstavby infrastruktury v této zemi a přes niž tekly a tečou desítky miliard ročně, by v každém normálním státě měla sama dbát o to, aby lidé znali její smysl a viděli jí pod pokličku. Výroční zpráva jednou za rok na webu je jistě takovou formou, ale zastávám názor, že organizace tohoto typu nemá před veřejností co tajit a její podíl na čerpáním přerozdělených daní je dost velký na to, aby sama dokázala vysvětlovat smysl své existence veřejnosti. Že toto je v prvé řadě role jeho čelných představitelů, je myslím bez diskusí.
Registered user MirekM  mail  
23.06.2011 (21:41)  
Flexaretista: Na SFDI o něm člověk nevěděl, dokud se nestal ministrem.
A mělo by se o šéfovi SFDI vědět? Veřejnost by se o něm podle mě dozvěděla, jen kdyby tam byl nějaký průšvih.
Registered user Kakov 
23.06.2011 (12:38)  
Flexaretista: já bych to zase tak černě neviděl, třeba si myslím, kde by železnice mohla ukázat svoji cenu je spojení Kia Žilina - Hyundai Nošovice, alespoň podle toho množství kamiónů denně, o kterých se dříve hovořilo a tam by šel i držet Just in time,

toto je jen nástin jak hledat šance, rozhodně netvrdim, že toto spojení zachrání ZSCargo
23.06.2011 (12:25)  
Josef Petrák: ale to prohlášení kolem zájmu o ZSSKC naznačovalo to, že by ČDC měly zájem až po uskutečnění záchranných kroků.

Potíž Slovenska je v tom, že dneska to hospodářství je silně fixované na automotive průmysl, který je ale téměř výhradně na západě a případná doprava aut tak udělá po domácích tratích pár kilometrů a už je za hranicemi. Subdodávky jezdí kamionem, protože musejí držet Just in Time. Oceláři v Košicích paběrkují ve srovnání s tím, co to bylo kdysi, o hliníkárně v Žiaru nad Hronom ani nemluvě. Vlastně mě napadá jako slušný potenciál, s nímž by se dalo pracovat, asi jen dřevařina, jenže tu dneska stejně všichni vozí po silnicích. Automotive průmysl může na kolejích přinést efekt jen kdyby se tudy začalo masivně vozit do Polska, na Balkán či na Ukrajinu, nicméně hlavní poptávka po slovenské výrobě byla, je a bude na západě, což cargu nepomůže.
  1 2 3      Zpráv na stránku:   

Comments are users' expressions.
ŽelPage has no liability for their contents.

- Correspondent or Member of ŽelPage, - Editor or ŽelPage Administrator

Add comment
Comments are only allowed for registered users.
Before you insert your comment, you have to log on or register.
Sign in
 
 
  
 
   Register

© 2001 - 2024 ŽelPage - Webmaster


Info
informacni okenko