..: ČD Cargo zlepšuje svou ekonomiku – přichází i s dluhopisy :..

363.504 ČD Cargo, Czech Raildays 2011, foto: Josef Petrák Praha — Nákladní dopravce ČD Cargo od začátku roku drží pozitivní trend výsledků hospodaření. Ještě v minulém roce hlásil ztrátu 418 milionů korun, letos hovoří naopak o zisku 242 milionů korun za prvních pět měsíců. Výsledek EBITDA (před započtením úroků, daní a odpisů) činil dokonce 0,8 mld. korun, z čehož 209 mil. korun poputuje na rezervní účet, který by měl krýt neočekávané negativní vlivy. Začátkem března navíc předseda představenstva ČD Cargo Jiří Vodička oznámil, že již nasmlouvané kontrakty pro tento rok činí úhrnem 11 mld. korun. ČD Cargo se navíc svým výkonem podílí na rantingovém hodnocení skupiny České dráhy, kdy ČD získala u agentury Moody's hodnocení Baa1 s negativním výhledem. Díky tomu mohou jak mateřský podnik, tak sesterské Cargo emitovat pro investory zajímavé dluhopisy. V případě Carga se očekává v roce 2011 celková emise za 2 až 3 mld. korun, která by znamenala 58% zadluženost podniku. Vodička si od dluhopisů slibuje změnu financování z krátkodobých úvěrových produktů na dlouhodobé řešení a možnost lépe financovat pořízení nové techniky. Správcem první miliardové emise bude Komerční banka.

Zdroj: ČD Cargo, ČTK/Finanční noviny


Josef Petrák Poslat mail autorovi | 20.6.2011 (20:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Dopravci

Další z regionu Česká republika (celá)


  1 2 3      Zpráv na stránku:   
21.06.2011 (17:46)  
Flexaretista) Díky, ten překlep v EBITDA byl hodně zlý na nalezení. Opraveno.

Co se týká účelu, na který si Cargo půjčuje, tak to jako autor netuším a nechtěl jsem to ani naznačit. Cargo samotné to okomentovalo velmi obecně.

Ad Vodička) Ano, valná hromada, tedy mateřské ČD, ho dnes odvolala.
registrovaný uživatel M 
21.06.2011 (17:31)  
Tak jeste jednou tedy...
Clanek: Vodička si od dluhopisů slibuje změnu financování z krátkodobých úvěrových produktů na dlouhodobé řešení a možnost lépe financovat pořízení nové techniky.
bartik09: A co v soucasny dobe cargu chybi?
M: mozna (opravdu mozna, jako jedna z moznosti) temi penezy zaplati stare dluhy

Podle meho soudu tady tato moznost do te doby jeste nezaznela a clanek si prinejmensim cast diskutujicich mohla vylozit tak, ze dluhopisy budou slouzit na ziskani penez pro budouci nakupy (za vyhodnejsich podminek nez dosud). Jestli ale vsem bylo jasne, ze se timto ani nic nakupovat nemusi, jenom se upravi "cena" jiz zakoupeneho, tak se vsem hluboce omlouvam a necht jsou ty me prispevky smazane, protoze jsou zbytecne
21.06.2011 (17:06)  
M: ale vždyť mluvíme oba o tom samém. Pokud teď budou mít průměrnou splatnost např. 2 roky, tak po téhle emisi to refinancují a budou ji mít třeba 4 roky (pouze příklad, konkrétní čísla znají jen samy ČDC).

Tím tu splatnost natáhnou i u stávajícího majetku. Souhlasím, že nemusí všechno hned prohnat akvizicemi nových strojů, jak bývá ve státním sektoru zvykem, kdykoli je zrovna pár korun volných.
registrovaný uživatel M 
21.06.2011 (16:38)  
Flexaretista - v clanku jsem to pochopil tak, ze CD chteji zmenit svoji "filozofii" co se budoucich investic (resp. shaneni prostredku na ne) tyce. Na to se Bartik ptal, co ted vlastne CD potrebuji a na to jsem chtel reagovat ve smyslu, ze ty dluhopisy ani nemusi znamenat nejake nove nakupovani.
Samozrejme na tuhle variantu mohl JP pomyslet uz v clanku a protoze to bral jako samozrejme (nebo z jakehokoliv jineho duvodu) to napsal jen tak kratce, jak to napsal

Takovej peknej primer by mohla byt "nova" hypoteka behem trvani existujici hypoteky (treba po skonceni fixace). Nova hypoteka muze, ale bezpodminecne nutne nemusi znamenat nakup dalsi nemovitosti
21.06.2011 (16:23)  
Mr.Kofi: tak o tom, že Vodička půjde od válu, se mluvilo de facto od prvního dne, kdy Šmerda nastoupil jako ministr, čili to není zase tak překvapivá informace a myslím, že odměny budou spíše zástupný důvod.
registrovaný uživatel Mr.Kofi  mail  
21.06.2011 (16:12)  
Tak, tak, zajímavá diskuze, rovněž jsem se něco nového dověděl.. Bylo by fajn, kdyby peníze z dluhopisů ČDC použilo nejen k umoření starých dluhů (které nejspíš nějaké má), ale i k nákupu nových lokomotiv a vozů, přeci jen jim za chvíli (pokud už ne teď) konkurence ujede. A nespraví to ani modernizace loko..

Off-topic: Teď jsem na Novinkách četl zprávu, že předsedu představenstva ČDC odvolal ministr dopravy kvůli vysokým odměnám pro vedení firmy. Ví někdo něco víc (přeci jen Novinky.cz beru hodně s rezervou...)?
21.06.2011 (15:51)  
hnidopišsky už jen požádám autory, aby poopravili tu zkratku. Standardně se používá EBITDA, přičemž i obsahově to má logiku: Earning Before Interest, Taxation, Depreciation and Ammortization (pro úplnost i český ekvivalent: hospodářský výsledek před započtením úroků, daní, odpisů a amortizací)
21.06.2011 (15:47)  
M: už to tam zaznělo, byť jinými slovy, než od Vás. V současnosti je příliš zapojené krátkodobé financování (krátkodobé úvěry, financování přes kontokorenty apod.).

POkud vezmeme v úvahu obecně uznávaná zlatá pravidla finančního managementu, tak se přitom doporučuje, aby doba splatnosti pasiv co nejvíce odpovídala době životnosti aktiv, která jsou jimi financované. V tomhle ohledu jde tedy o racionální krok. Alternativou dluhopisů může být dlouhodobý úvěr od banky nebo od syndikátu bank či vklad kapitálu od vlastníka (ten ale nese vyšší náklady, než dluh).
registrovaný uživatel M 
21.06.2011 (14:58)  
Jeste k tomu, na co to potrebuji - mozna (opravdu mozna, jako jedna z moznosti) temi penezy zaplati stare dluhy (pokud nejake maji a pokud je muzou splatit predcasne). V podstate tak tedy zlevni obsluhu sveho dluhu (snizi si uroky).
21.06.2011 (14:26)  
Ad Akvizice ZSCS a PKPC) Nabídku na koupení 50 % + 1 akcei PKPC podala mateřská společnost České dráhy. Situaci s privatizací ZSCS pak ČDC monitoruje. Má to být jedna z priorit nového předsedy představenstva.
  1 2 3      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Bejelentkezés
 
 
  
 
   Regisztráció

© 2001 - 2024 ŽelPage - Felelősök


Info
informacni okenko