..: Šmerda mává výpověďmi – odchází Vodička, Fejk a část SŽDC Brno :..

Radek Šmerda (v pozadí Pavel Habarta a Jiří Švorc), foto: Josef Petrák Praha — Ombudsman Českých drah Petr Fejk odchází. Člověk, který asi v uplynulých měsících asi nejčastěji odpovídal na otázku, „zda ČD odkoupí z Rakouska soupravy railjet,“ dnes podepsal výpověď, kterou sám inicioval. Jako důvod uvádí současnou negativní atmosféru, vzešlou z diskuse o jeho platu a odměňování ostatních členů představenstva ČD, která prakticky paralyzovala chod úřadu ombudsmana. „Nápad za jedna, ale provedení za tři,“ hodnotí Fejkovu práci ministr dopravy Radek Šmerda, který mu za ni také výslovně poděkoval. Ochránce práv cestujících ČD ovšem nebyl jedinou obětí dnešního personálního zemětřesení – v resortu dopravy dnes totiž padaly hlavy ve velkém, včetně předsedy představenstva ČD Cargo Jiřího Vodičku a velké části vedení SŽDC.

Ředitel nákladní divize Českých drah přišel o místo na základně indicií o vyplácení nestandardních odměn přímým podřízeným, i když konkrétní jména ani částky Šmerda s Žaludou podle vlastních slov nemají; předmětné informace měli získat na zasedání tripartity. Vodička naopak považuje obvinění za ryze účelové a argumentuje, že odměny odpovídaly vykonané práci; navíc v situaci, kdy je ČD Cargo 350 milionů korun nad obchodním plánem. Vodičkovým nástupcem v čele ČD Cargo se teď s největší pravděpodobností stane ředitel SFDI Gustav Slamečka, který byl nedávno do představenstva ČD Cargo jmenován. Zatímco Vodička vyvedl Cargo z kritické finanční situace a zvrátil jeho ekonomické směrování, Slamečka bude řešit hlavně zahraniční akvizice. V hledáčku jsou jak PKP Cargo, tak Železničná spoločnosť Cargo Slovakia (ZSSKC).

Největší personální změny zaznamenalo vedení správce železniční infrastruktury, které opustilo nebo opustí hned pětice zaměstnanců. Všichni podle Pavla Habarty ze SŽDC nesou odpovědnost za mimořádnou událost u Topolan.

Zdroj: Ministerstvo dopravy, Správa železniční dopravní cesty, MF Dnes, ŽelPage


Josef Petrák Poslat mail autorovi | 21.6.2011 (18:32)
Súvisiace správyopen/close

Ďalšie z rubriky Podniky

Ďalšie z regiónu Česká republika (celá)


  1 2 3 4 5 ... 7      Zpráv na stránku:   
registrovaný užívateľ rpet  mail  
22.06.2011 (16:59)  
differences:

a) "ja si myslim, ze neadekvatni odmeny nejsou tim pravym duvodem pro odvolani Vodicky z postu gen. reditele..."

b) "tvrdim, ze to neni ten pravy duvod odvolani Vodicky..."

rozdil je zjevny. v pripade a) davam najevo svuj nazor, ktery mne ovsem k nicemu nezavazuje a mohu jej zmenit na zaklade poskytnutych faktu.

v pripade b) poskytuju foru informaci, ze stav veci, ktery popisuju, je aktualni a mam o tom dalsi informace [verejne, neverejne].

nechces to svoje tvrzeni radeji nejak poopravit? pro jistotu...
registrovaný užívateľ rpet  mail  
22.06.2011 (16:54)  
pokud tvrdis, ze odmeny nejsou pravym duvodem pro odvolani, ok, muze to tak byt, pokud... ...pokud muzes svoje TVRZENI nejak dolozit.

takze znovu: mas nejakyho insidera uvnitr CDC? pokud ano, nemusis ho jmenovat, to po tobe nechci. jen sem dej fakta na stul, at se tu zbytecne nehrabem v hnoji.
registrovaný užívateľ Tomjoh  mail  
22.06.2011 (16:22)  
rpet: Já rozhodně netvrdím, že nějaké odměny jsou marginálie, tvrdím jen, že to není ten pravý důvod odvolání Vodičky. Konec konců čas ukáže a pravda třeba vyjde najevo.
registrovaný užívateľ rpet  mail  
22.06.2011 (16:05)  
@ tomjoh:
Položme si otázku jinak - za co by měl být tedy odvolán? Pokud si myslíte, že neudělal nic užitečného, tak to je důvod k odvolání? Tak to by se ředitelé státních firem museli měnit poměrně často. Ať tedy někdo řekne, proč měl být odvolán?

no vzdyt se to tu uz objevilo. pro tebe jsou vysoke odmeny v podezrele vysipouze marginalii - pro me, kterej se dnes a denne pohybuje v cargo transportation a o tom trhu neco malinko vim, je zase zvlastni, ze trem clenum vedeni statni firmy sef priklepl odmeny v celkove vysi 10 mega.

svy lidi odmnenuju zasadne na zaklade jejich SKUTECNEHO prinosu pro firmu a jeji nasledny rozvoj. to znamena, ze nemam problem s tema 10 mega, a nemam ani problem v tom je dat lidem (pokud by ta odmena byla v one vysi). ale podstatne je, ze nejdriv bych musel videt vysledek, kterej bude odpovidat te odmene 10 mega.

zda se, ze mas nejake informace od CDC insiders, kdyz to obhajujes a je to dle tebe marginalie. takze, prosim, informace na stul, at v tom mame jasno.

dovnitr CDC nevidim, samozrejme, ale co vim z trhu, tak v CDC se nestalo nic tak zasadniho (a to vcetne ekonomicko-hospodarskych vysledku), ktere by me opravnovali k lakonickemu konstatovani "dostali po pravu, at si"...
22.06.2011 (14:17)  
důvody odvolání Fejka lze pochopit, konec konců více méně odešel sám. Uváděné důvody odchodu pana Vodičky jsou zcela vedlejší, a to ho rovněž nehodlám nijak hájit. Štve mě jen, že se zde dějí podobné podrazy. Kdyby ministr řekl, že odvolává Vodičku proto, že nesplnil plán nebo něco podobného, má na to právo a lze pak diskutovat jen o tom, proč ho nesplnil. V případě odvolání se na nějaké odměny jsou jen důvody ke spekulacím.

Neberte to tak vážně. Každý do takové funkce jde , jde s eventualitou , že bude muset odejit , počítat .
Navíc nikdo z nich neodchází s prázdnou. Na rozdíl od řady jiných obyčejných lidí , kteří po krachu jejich zaměstnavatele nedostanou nic.
registrovaný užívateľ Tomjoh  mail  
22.06.2011 (14:01)  
Položme si otázku jinak - za co by měl být tedy odvolán? Pokud si myslíte, že neudělal nic užitečného, tak to je důvod k odvolání? Tak to by se ředitelé státních firem museli měnit poměrně často. Ať tedy někdo řekne, proč měl být odvolán?
registrovaný užívateľ Tomjoh  mail  
22.06.2011 (14:00)  
naroznej: Slamečka ještě není šéf ČD Cargo , to se stane až poté , co jej představenstvo do této funkce zvolí.

Už se tak dnes stalo.
registrovaný užívateľ Tomjoh  mail  
22.06.2011 (13:56)  
Flexaretista: Prosím nezavádějte tady nějaké nacionalistické vášně, proti Slovákům nemám vůbec nic, ba právě naopak. Jde mi jen a pouze o osobu pana Slamečky a jeho erudice. Omlouvám se, pokud jsem se Vás nějak dotkl poukazem na jeho řečnické dovednosti, ale je to opravdu marginální záležitost a nehodlám to dále komentovat.
22.06.2011 (13:55)  
Pan Vodička udělal v čele ČD Cargo hodně užitečného a takové jednání si rozhodně nezaslouží.

Co udělal užitečného ? Měl vůbec na to čas , něco užitečného udělat ? Jinak... myslím , že nesmutní. Zcela určitě to jistí zlatý padáček a konkurenční doložka.

posílení obchodní činnosti v regionech, modernizace lokomotiv, propuštění řady zbytečných úředníků, atd.

Nevšiml jsem si , že by obchodníci byli aktivnější, plán na modernizaci lokomotiv byl hotov již před Vodičkou , stejně tak byla rozjeta akce na snižování personálu.

. pokud končí šéf státní firmy, tak by mělo být dost jasně zřejmé, co je důvodem ukončení smlouvy.
2. jakým způsobem byl vybrán jeho nástupce

ani jedno se tady nestalo


Pokud je pracovní pozice někoho založena na jmenování a je jedno , zda jde o soukromou či státní firmu , není třeba uvádět důvody.
Slamečka ještě není šéf ČD Cargo , to se stane až poté , co jej představenstvo do této funkce zvolí.
registrovaný užívateľ Tomjoh  mail  
22.06.2011 (13:53)  
Ano přesně - důvody odvolání Fejka lze pochopit, konec konců více méně odešel sám. Uváděné důvody odchodu pana Vodičky jsou zcela vedlejší, a to ho rovněž nehodlám nijak hájit. Štve mě jen, že se zde dějí podobné podrazy. Kdyby ministr řekl, že odvolává Vodičku proto, že nesplnil plán nebo něco podobného, má na to právo a lze pak diskutovat jen o tom, proč ho nesplnil. V případě odvolání se na nějaké odměny jsou jen důvody ke spekulacím.
  1 2 3 4 5 ... 7      Zpráv na stránku:   

Komentáre vyjadrujú názory čitateľov.
Redakcia nenesie žiadnu zodpovednosť za ich obsah.

- dopisovateľ alebo člen ŽP, - editor alebo admin ŽP

Pridať komentár
Komentáre môžu vkladať iba registrovaní užívatelia.
Pred vložením komentára je potrebné se buď prihlásiť, alebo zaregistrovať.
Prihlásenie
 
 
  
 
   Zaregistrovať sa

© 2001 - 2024 ŽelPage - správcovia


Info
informacni okenko