..: Všechny EuroRunnery pro METRANS dodány – schvalují se v zahraničí :..

METRANS 761.001 a 002, Dunajská Streda, 12. 5. 2011, foto: Jan Vagala Praha/Dunajská Streda/Rajka — Dopravce a operátor intermodální dopravy METRANS se stal prvním českým vlastníkem lokomotiv Siemens Eurorunner řady ER20 Cargo, známé z Rakouska pod jménem Hercules. Tři kusy ve verzi se zvýšenou kapacitou palivových nádrží si společnost objednala na sklonku léta minulého roku. V současnosti jsou všechny tři exempláře dodány do ČR a registrovány jako řada 761. Ve čtvrtek 12. května absolvoval třetí ze série technicko–bezpečnostní zkoušku pro provoz v České republice. Den předtím podstoupily první dva stroje schvalovací jízdy v Maďarsku. Zkušební jízdy třetího stroje v zahraničí jsou plánovány v nejbližších týdnech. METRANS chce lokomotivy EuroRunner nasadit na kontejnerové expresy především mezi terminály Praha–Uhříněves a Dunajská Streda, objevit by se však mohly i v terminálu v Budapešti nebo Lípě nad Dřevnicí. Vůbec první jízdu lokomotivy EuroRunner s nákladním vlakem v ČR zajistil v roce 2008 dopravce Railtransport mezi Prahou a Dunajskou Stredou strojem pronajatým z poolu MRCE Dispolok.

Zdroj: Siemens, Railtrains.sk, Railcolor.net, ŽelPage; foto: Jan Vagala


Josef Petrák Poslat mail autorovi | 15.5.2011 (16:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Dopravci Vozidla

Další z regionu Maďarsko Česká republika (celá) Slovensko (celé)


  1 2 3 4 5      Zpráv na stránku:   
16.05.2011 (9:50)  
ufo) Railtransport má aktuálně jediný Traxx F140MS a ten jezdí Praha–Rotterdam 3x týdně. Víc toho nemá šanci stihnout. Nevím teda, který jiný Traxx od RTT jsi myslel.
registrovaný uživatel Sim 
16.05.2011 (9:27)  
Kdyz uz se to nakouslo, muj nazor na ekologicnost provozu dieselu pod draty je asi takovy, ze to je vitezstvi byrokracie nad logikou a technikou.

Konkretne? V soucasnosti existuji hybridni lokomotivy, ktere jsou sice o neco drazsi, ale vyhodou je naprosta univerzalnost a zaroven moznost vyuzivat maximalni vykon pri minimalizaci ekologicke zateze. Bohuzel, pokud jejich schvaleni do provozu je problem a stoji to more penez, tezko do toho nekdo pujde. A to uz vubec nemluvim o zpusobu uhrady dopravni cesty ... pokud se nepletu, plati se pausalne bez ohledu na skutecny odber, takze chybi i jakakoliv motivace rekuperovat.
registrovaný uživatel ufo 
16.05.2011 (7:25)  
Predbežne sa s ER20 uvažuje halvne na Nex v úseku Dunajská Streda - Bratislava Petržalka a Dunajská Streda - Veľká Ida. Takže stále väčšia časť trasy mimo drôtov. Pražské Nexy by mal do BA Nové Mesto voziť Traxx Railtransport.
16.05.2011 (2:02)  
Držím Metransu palce. Hlavním ekologickým přínosem je tady bezpochyby pohyb nákladu po železnici. A mimochodem jsem slyšel, že jeho záměrem je koupit také nějaké vícesystémové elektriky. Takže uvidíme...
registrovaný uživatel Kakov 
16.05.2011 (0:59)  
tedy vidím že několik lidí vyskočilo na můj příspěvek jako čertík z krabičky.... :-D

takže pánové, cítím potřebu podotknout několik bodů:

1) je mi jasné, že pro soukromníka může být vlastnění dvou loko (el.+nafta) problémem (ekonomickym) v situaci, kdy stačí nafťák, navíc tady jde ještě o úsek BA-DS nejen přetah stanice-vlečka

2) ekologie, RPETa možná jako mostečáka štve těžba uhlí, zeptejme se obyvatel pobřeží Mexického zálivu co říkají na těžbu ropy?? a občasné havárie tankerů s ropou???
čili čistě z pohledu stroje (bez dalších souvislostí) el. mašina je ekologičtější než nafťák, takže jezdíme ekologicky na elektriku a teď je míč u energetiky, aby ho kopla do ekologické branky, tj. vyráběla ekologicky (prosím ponechme teď stranou jak moc to je/není složité to není účelem diskuze, ale zájemci klidně o tom mnohastránkový elaborát napíšu, jsem si té jednoduchosti/složitosti vědom) podkud budu sice elektzriku vyrábět ekologicky, ale ve městech (teď to záměrně přeháním) budou jezdit parní tramvaje tak celkově se moc ekologicky chovat nebudu......

3) když už se do té elektrifikace investovalo, je účelné ji využívat, přeci jen něco jiného je trasa OKD-třinec a něco jiného naznačená trasa, kde pod dráty vede poměrně velká vzdálenost a bez drátů poměrně malá
registrovaný uživatel rpet  mail  
16.05.2011 (0:01)  
@ Rail:

no, ja bych to s tou ekologii zas tak moc neprehanel - neboli: vime, jaky je podil uhelnych elektraren versus JET v celkovem rozlozeni spotreby el. en. u CD a CDC? ono to rubani uhli prilis ekologicke neni, o setrnosti k zivotnimu prostredi snad radeji ani mluvit nebudu (jakozto mostecak...)
dopisovatel nebo člen ŽP Hawkey  mail  
15.05.2011 (23:54)  
Osobně si myslím, že pro soukromého dopravce, který nemá velkou a širokou flotilu rúzných typů lokomotiv jsou motorové lokootivy praktičtějším řešením. Ano, jezdit s motorovou mašinou pod dráty není zrovna optimální, nicméně, operativnost je druhým faktorem a pro sourkomého dopravce zajisté taky důležitým. Jednak jak tu bylo níže zmíněno, posuny na vlečky atd., ale taky je tu problém co v případě mimořádnosti, kdy odklonová trasa vede po nezadrátované trati? S motorovou mašinou většinou no problem, ale pokud by měl dopravce jen elektriku tak buď bude škemrat u konkurence, aby mu to přetáhli a nebo bude čekat...
15.05.2011 (23:28)  
IR: Popřít se to nedá :-) Ale přece jen je ta elektrika, tam kde je využívaná, o něco ekologičtější. Elektrická lokomotiva pracuje s vyšší účinností v celém rychlostním rozsahu, umožňuje rekuperaci energie (například na čínské uhelné trati Daqin pro pohon lokomotiv s prázdnými soupravami plně postačuje energie vygenerovaná lokomotivami co s plnými soupravami brzdí cestou z hor do přístavu), má výrazně nižší spotřebu na volnoběhu a v hustě osídlených oblastech, kde nás lidi ekologie zajímá nejvíc, tolik neobtěžuje zplodinami a hlukem (ten také patří pod ekologii).
registrovaný uživatel Rail 
15.05.2011 (23:23)  
Ale no tak pánové, jistě že je efektivnější a ekologičtější využívat energii vyrobenou v elektrárnách přeměněnou na energii elektrickou, než přímé spalování nafty, která se mimochodem taky musí z ropy upravit v rafinérii, takže to není tak čisté jak to vypadá. To je jedna věc.
Druhá je ta že v těch terminálech, přístavech jsou stejně posunovací lokomotivy tak jako tak, jen se tím, že některé společnosti tuto činnost posunu vykonávají samy snižuje efektivnost jejich využití, když zbytečně stojí. Na druhou starnu je možné, že už jsou využity maximálně a nezbývá tedy kapacita na další posun a proto přijde vhod když si to někdo odposunuje sám, ale nemyslím si že se tak děje moc často.
15.05.2011 (22:58)  
Franta Plášek:vzal jste mi to z klávesnice:-) Karel Kovařík:ona ta elektrika taky nevzniká kolikrát zrovna nejekologičtější cestou.
  1 2 3 4 5      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Logowanie
 
 
  
 
   Zarejestruj się

© 2001 - 2024 ŽelPage - administratorzy


Info
informacni okenko